REVIEW: WRC 8 FIA World Rally Championship

Ovaj tekst je originalno izašao u 130. oktobarskom broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Svaki put kada stigne neka nova simulacija trkanja motornim vozilima, ja, kao i mnogi drugi u početku, imam mnogo „problema“ dok provalim kako funkcionišu stvari, i kakvo je ponašanje vozila u igri. Dosta igrača odustane u ovom periodu, jer im igre nude samo kompletnu autentičnost i realan prikaz vožnje tih mašina. WRC 8 vam pak daje priliku da osetite čari simulacije, ali na pristupačniji način, tako da ne završi džojstik u televizoru ili monitoru.

Studio KT Racing nam donosi novi nastavak u WRC serijalu, iliti još jednu simulaciju reli trka, i hvala im na tome, jer kvalitetnih igara iz ovog žanra manjkava na tržištu. Veliki plus igre je što je studio uspeo da obezbedi FIA licencu, tako da su sve staze, vozila i vozači koji se trenutno trkaju, prisutni u igri. Pored toga su prisutne i neke legende sporta, koja se naknadno otključavaju. Šta odmah na početku čini ovu igru boljom, u odnosu na skorašnje koje sam opisivao, je pristupačnost koju sam već spomenuo, a to je prikazano kroz upitnik o vašem iskustvu sa trkačkim igrama, kao i kratka trka kako bi se procenilo vaše umeće na delu. Tako da, ako vi možda i mislite da ste pro u reli vožnjama, igra će vas proveriti odmah za svaki slučaj, kako se ne biste zaleteli i sebi upropastili uživanje u igri.

Kada to obavite, stići ćete do glavnog menija, gde možete primetiti par stvari. Prva je ta da meni, i paleta boja korišćena za isti, dosta podseća na nešto što bi se koristilo na Xboxu i računaru, što pomalo čudno izgleda kada igrate na PS4, ali verujemo da je to samo slučajnost, jer je meni stvarno lepo i jasno urađen, i lako ćete se snaći u istom. Druga stvar koju ćete primetiti je asistent koji će vam objasniti šta je šta u igri, a dodatni plus je što pored audio pomoći je prisutan i tekstualni transkript, tako da ako slučajno ne čujete neki deo, možete odmah sve i pročitati. Ove će se pokazati i više nego korisno, jer u nekim delovima će muzika nadjačati glas asistenta, pa nećete baš čuti sve korisne informacije. Kao što sam već spomenuo, meni je lepo urađen i podeljen je u četiri veće grupe: solo, takmičenje (onlajn i oflajn), podešavanja i kuća, gde vas čekaju novosti, aktivna takmičenja, informacije o vozačima i šta ste poslednje igrali. Od modova je dostupan klasičan izbor, a moramo posebno naglasiti da igra ima i oflajn multiplejer sa podeljenim ekranom, što je odličan dodatak koji mnoge igre ovog žanra više nemaju.

Karijera je najinteresantniji mod u igri, pa ćemo malo popričati o istom. Ovaj mod je malo kompleksnije urađen u odnosu na prethodnike, što se možda neće svideti nekima, ali se nama baš dopao ovaj novi sistem. Šta mislim pod kompleksnije? Mislim na to da vam igra daje mnogo više stvari o kojim morate da se brinete, kako bi sve proteklo u najboljem redu, a to znači zakazivanje treninga i raznih događaja, praćenje komunikacije sa šefovima, ali i timom, organizovanje tima i praćenje njihovog rada, kao i još drugih stvari. Organizacija tima je urađena kroz sistem stabla veština, a to znači da ćete trkanjem zarađivati XP poene, koje ćete koristiti da dodajete nove članove vašeg tima, kao i da poboljšavate postojeći. Sve ovo znači da ćete pored trkačkog dela morati da se pozabavite i menadžerskim delom, jer ko bolje zna kakav tim odgovara vozaču od samog vozača. Što se tiče izbora kategorija, na početku karijere imate izbor između Junior i WRC 2 kategorije, a dobrom vožnjom ćete napredovati do najjače WRC kategorije. Jedna od interesantnih misija koju smo dobili je i vožnja izlupanog automobila po lošem  vremenu na teškoj stazi, gde je cilj da pređete što veću razdaljinu pre nego što vam vozilo potpuno otkaže. Upamtite – ručna kočnica za lakši prolazak krivina.

Kontrole su vrlo dobro urađene, i pravo je uživanje voziti automobile svih kategorija. U nekoliko prilika nam se desilo da vozilo ne isprati najbolje uputstva koja smo mu dali, ali to se desilo toliko malo puta da neće puno pažnje obraćati na to. Šteta na vozilima je dobro urađena, i što je još bitnije uticaće na upravljivost istog, tako da ćete morati da pazite kada se zalećete u oštru krivinu. Srećom odlično odrađen i konačno razumljiv suvozač će se potruditi da vas usmeri da što bolje prođete i upozoriti na prepreke na stazi. U odnosu na to kakvi su bili ranije, suvozači sada su veoma korisni. Mana na koju smo naleteli tokom vožnje je što iste prepreke se neće ponašati isto na svim stazama, i nije nam jasno zbog čega. Recimo, određeno drveće će na jednoj stazi zaustaviti vozilo, dok će ga na drugoj vozilo pokositi.

Grafički igra izgleda lepo i detaljno, modeli vozila su verno preneseni u igru, dok vozače ni ne vidimo skoro uopšte, tako da nemamo primedbe neke na to. Promenljivo vreme dosta doprinosi atmosferi tokom igranja, pa će i to dodatno podići uživanje u igri. Audio podloga je okej, s tim da je u nekim trenucima malo glasnija muzika, pa nećete čuti zvukove igre. Navijanje publike, dok jurcate pored njih, je tu, i godiće vam celu sekundu koliko se zadržite pored njih.

WRC 8 je zabavna igra, koja donosi puno interesantnih opcija za igranje. Pristupačnost ove igre za opuštene igrače će definitivno uvećati bazu aktivnih igrača, ali će verovatno sa druge strane biti napuštena od strane tvrdokornih vozača simulacija, koji će reći da nije dovoljno kažnjavajuća i ozbiljna simulacija, kao na primer Dirt Rally. U svakom slučaju, verujemo da će ova igra naći svoje igrače, a nakon čitanja ovog teksta vidite u koju grupu ćete vi da upadnete.

AUTOR: Ivan Danojlić

Igru za potrebe opisa ustupio Computerland

WRC 8