REVIEW: World of Warplanes

World of Warplanes je druga igra od strane Wargaming.net, studija koji je najpoznatiji po free to play naslovu World of Tanks. Kada je WoWp najavljen izazvao je puno interesovanje pre svega zbog nekih bombastičnih najava od strane razvojnog tima o integraciji tenkića i aviona te masivnim bitkama koje će se voditi na nebu i zemlji.  Na žalost dobar deo obećanja nije ostvaren i ostavljen je za neko bolje sutra.

Word of Warplanes je po običaju preuzetom iz World of Tanks prošao kroz prilično dugačak beta proces gde su programeri pažljivo osluškivali želje i primedbe igrača. Već kada je počela open-beta igra je dobila svoj finalni oblik a poslednjih dva meseca Wargaming.net  je iskoristio da ispolira neke sitnice.

wowp_screen_ussr_03_resize

Word of Warplanes je MMO naslov gde možete voziti preko 100 različitih aviona iz vremena od pre Drugog Svetskog Rata pa sve do šezdesetih godina ovog veka . Igrači se sukobljavaju u okršajima 15 na 15 iznad nekoliko desetina različitih mapa. Postoje tri različita tipa aviona i to lovci, jurišnici i teški lovci a svako od njih ima specifičnu ulogu.

Trenutno u WoWp postoji 5 nacija: Amerika, Nemačka, Japan, Sovjetski Savez i Velika Britanija. Već smo rekli da u igri ima preko 100 različitih aviona koji se razlikuju prema karakteristikama kao što su brzina, ubrzanje, maksimalni ugao okreta i tako dalje. Za sada su igračima omiljeni američki i nemački avioni zbog boljeg ubrzanja koje je veoma bitno u dog-fight-u. Za razliku do WoT, gde se pobeda postiže time što zauzmete protivničku bazu, u WoWp treba da je uništite. Naime u World of Warplanes je bitno osvojiti “Superamacy” što se postiže uništenjem protivničkih aviona ili zemaljskih instalacija. Pošto su mete na zemlji zaštićene sa PVO artiljerijom onda su za tu ulogu najbolji teško oklopljeni jurišnici koji nose topove, bombe ili rakete.  Veliki broj ovih aviona ima zadnjeg strelca koji je kontrolisan od strane AI i prilično precizan pa nije pametno napadati jurišnike iz zadnje polusfere.

wowp_screen_ussr_05_resize

Ostale dve klase vode bitku za prevlast u vazduhu. Čistokrvni lovci su lako oklopljeni ali nemojte se zavaravati mnogo ih je teže oštetiti  nego ostale klase jer su veoma pokretljivi. Njihov cilj je da uništavaju protivničke lovce i čuvaju sopstvene jurišnike.

Teški lovci su kombinacija ova dva tipa aviona. Nisu tako pokretni kao obični lovci ali su mnogo bolje oklopljeni i naoružani od njih. Ispunjavaju obe uloge u zavisnosti od želje igrača.

Na žalost u praksi je ova podela relativno besmislena jer se većina bitaka pretvori u pojedinačne okršaje gde svako gleda samo svoju glavu i tek povremeno pomogne nekom od saigrača.  Zbog prirode igre i pojednostavljenog  letačkog modela brzi lovci su u mnogo boljoj poziciji u odnosu na manevarbilnije protivnike. Uvek je lakše pobeći od protivnika nego se vrteti u beskonačnom krugu pokušavajući da se okrenete brže od njega. Drugi način da se otresete upornog protivnika je da pokušate da pobegnete u neki oblak jer će vas onda neprijatelj izgubiti iz vida. Zbog nemogućnost izvođenja nekih akrobacija Word of Warplanes se može definisati kao arkadna simulacija letenja sa akcentom više na arkadu nego li na simulaciju što je i bio cilj programera.

wowp_screen_ussr_06_resize

Napredak kroz igru je isti kao i kroz World of Tanks. Svaka bitka vam donosi određenu količinu iskustva i kredita. Iskustvo koristite da otključate napredne module za vaš avion a kredite da ih kupite.  Kada otvorite većinu modula onda vam sledi “farm”-ovanje XP i kredita koji su vam potrebni da otključate sledeći avion u nizu i tako sve do 10 tiera.  Napredovanje možete ubrzati ako uplatite sebi premium nalog koji vam po bitki donosi 50 % više XP i kredita što dramatično olakšava napredak. Kao što možete videti igra u potpunosti prati obrazac koji je postavio World of Tanks kada je u pitanju napredovanje kroz igru i mikro-transakcije.

Igrači po običaju najviše zamerke imaju na matchmaking a najizraženiji su problemi oko Tiera 8 gde počinju da se sukobljavaju klipnim sa mlaznim avionima koji su dosta brži a samim tim i superiorniji.

Za razliku od WoT gde su granate vrlo ozbiljan resurs koji ume ozbiljno da košta, municija u WoWp je neograničena. Zato je Wargaming.net uveo pregrevanje mitraljeza i topova da ne biste mogli neprestano da pucate po protivnicima.  Kao i u pravoj avio-borbi najbolji efekti se postižu kratkim kontrolisanim rafalima. Takođe još jedna legitimna taktika je sudaranje sa neprijateljima, pogotovo ako ste teže oklopljeni od protivnika. Vodite računa da se takvi sudari često završe sa padom oba aviona.

wowp_screen_ussr_09_resize

Još jedna sličnost sa WoT su i premium vozila tj avioni. Oni imaju dvojaku ulogu, da treniraju vašeg pilota i da vam zarađuju više kredita od običnih aviona. U WoWp do sad postoje 3 aviona niskog tiera ali ne sumnjamo da će Wargaming.net dodati nove modele uskoro.

Korisnički interfejs je korektno urađen ali i dalje fale neke opcije vezane za tekstualni “chat” koje, kako nam se čini, Wargaming.net namerno izostavlja iz svojih igara. WoWp takođe poseduje integrisanu glasovnu komunikaciju pa ne morate koristiti posebne programe da komunicirate sa saborcima u vodu.

Najveći problem WoWp leži u načinu kontrole. Ako igrate sa mišem i tastaturom znajte da se u problemu. Zbog toga što aviona prati kursor ponekad morate isti pomeriti van ekran u želji da vam letelica izvede dovoljno uzak zaokret. Iako je igranje sa mišem moguće naš je savet da nabavite neki joystick ili čak joypad koji će se mnogo bolje pokazati tokom igranja.

wowp_screen_ussr_10_resize

Enigne koji Wargaming.net koristi još uvek ne pokazuje znake posustajanja. Letenje plavim nebom dok dole proviruju vrhovi planina iz magle bi bilo predivno iskustvo ako bi ste imali vremena da to primetite  U svakom slučaju grafički deo je odlično urađen a dizajneri su posvetili veliku pažnju kako modelima aviona tako i  specijalnim efektima. Grafički engine briljira bilo da su u pitanju delovi koji otpadaju kada pogodite avion ili vatrena lopta koja ostane iza poraženog protivnika.

Za kraj ne možemo reći da je World of Warplanes samo WoT sa avionima umesto tenkova. Iako imaju isti sistema napredovanja ove dve igre se prilično razlikuju po stilu igranja . WoWp je zabavna igra namenjena širokom krugu igrača i verujemo da će ostvariti značajan uspeh na tržištu arkadnih simulacija.

Autor: Aleksandar Ašković

World of Warplanes

0