REVIEW: Broken Sword 5: The Serpent’s Curse

Žanr avantura, nekada jedan od najvitalnijih na računarima, je poslednjih godina prosto nestao. Jedina kompanija koja  ozbiljno izdaje avanture je Telltale Games a najpoznatiji serijali su oni vezani za Sam & Max i The Walking Dead.  No očito je da postoji interesovanje među igračima za starim klasičnim Point’ n’ Click avanturama. Rešavanje zagonetki, tražnje i kombinovanje predmeta, sve to upakovano u dopadljivu priču, to su neki od kvaliteta ovih igara.

Broken Sword je 5 igra u nizu koja nam donosi avanture George Stobbart i Nico Collard a specifična je po nekoliko stvari. Treba reći da ova igra nikada ne bi izašla da nije bilo veoma uspešne Kickstater kampanje. Revolution je tražio 400.000 $ a na kraju su uspeli da sakupe preko 700.000 zelembaća. Sa paypall donacijama cifra se popela do 832.000 dolara što je očigledno bilo više nego dovoljno da se igra završi.

bs5 1_resize

S obzirom da je od poslednje Broken Sword igre prošlo neko vreme dizajneri su rešili da razdvoje ovaj dinamični duo, pa je George nastavio da putuje Evropom dok se Nico zaposlila kao agent osiguravajućeg društva. Ali kako to već biva sudbina (i solidan scenario)ih je spojila kada se desi ubistvo u jednoj maloj galeriji. Tom prilikom odneta je samo jedna, malo vredna, slika što pobuđuje znatiželju naše heroine. Ubrzo postaje jasno da je na delu mnogo veća zavera a ceo scenario se vrti oko Gnostičkog Jevanđelja, niza tekstova koji su izbačeni iz Biblije.  Kako to obično biva u dobrim avanturama sudbina sveta je na kocki a samo “male sive ćelije” naših junaka će stajati na putu Armagedonu. Ono što će vas možda razočarati je da se igra završava pravim “cliffhanger”-om te da će drugi deo izaći tek u januaru 2014.  Moramo priznati da je priča vrlo dobro vođena i sigurni smo da veliki broj poklonika avantura jedva čeka drugi deo Broken Sword 5, što je verovatno i bila namera Revolution Software.

Ono što odlikuje Broken Sword serijal su zanimljivi likovi koje ćete usput sretati i sa njima komunicirati. Od ove plejade izdvajmo narednika Moue i njegovog nadređenog, inspektoru Navet, koji predstavljaju stereotipne policajce koji misle da znaju sve. Pored njih tu je i niz drugih likova sa kojima ćete susretati i čiji će akcije ili odgovori da vas nasmeju.

bs5 3_resize

Tehničko izvođenje je klasično i ovde igra nimalo ne odstupa od kanona koji su ustanovljeni pre 20-tak godina. Sva manipulacija objektima, istraživanje, kretanje i ispitivanje se obavlja putem miša. Mehanika igranja je takođe standardna. Zagonetke su obično vezane za određene lokacije, što znači da neće morati da se preterano puno vraćate nazad da bi našli neki predmet koji vam treba. Takođe pored traženja objekata bitan deo igre čine dijalozi sa likovima od koji treba da dobijete nove informacije, bilo pravilnim izborom pitanja bilo pokazivanjem određenog predmeta. Ukoliko zapnete, što se neće često dešavati, igra vam može ponuditi sugestiju šta da radite da bi ste napredovali dalje a ako baš nemate pojma onda će vam ponuditi i kompletno rešenje.

Tokom igranja  naizmenično ćete kontrolisati Nico i George koji će pokušati da nađu krivce češljajući delove Pariza i Londona. Uz igru dolazi i mapa na kojoj možete proveriti svoju poziciju al za time neće biti puno potrebe jer je Broken Sword 5 vrlo linearna igra, što ume da pokvari doživljaj u nekim momentima. Jedna od ciljeva Kickstarter projekta je bio i pravljenje avanture u Full HD rezoluciji kao i bolje korišćenje potencijala modernih grafičkih kartica.  Ali nema razloga da brinete ovu igru možete igrati i na PC starom nekoliko godina jer je hardverska zahtevnost stvarno minimalna. Broken Sword 5 grafika ime specifičnu notu te će vas podsetiti na stripove iz 70-tih godina. Sa druge strane animacija je prilično podbacila i definitivno nije na nivou ostatka ove igre.

bs5 5_resize

Glasovna gluma je možda najveće razočaranje, pogotovo za stare fanove ovog serijala. Osoba koja glumi George-a je solidno odradila svoj posao ali Nico, tj glumica koja joj daje glas, ume da bude ponekad katastrofalna. Bolju glasovnu glumu smo imali prilike da vidimo i po filmovima za odrasle.

Kako je tržište avantura gotovo nestalo ljubiteljima istih ne ostaje baš puno izbora. Revolution Software se stvarno potrudio oko nekih aspekata igre a negde su napravili prilične propuste. Žurba da se igra završi  je vidljiva na dosta mesta. Problematična animacija, čudni dijalozi, loša glasovna gluma su sve stvari koje su mogle možda biti sređene sa još malo vremena.

bs5 2_resize

Sa druge strane scenario je odličan, zagonetke su, većinom, zanimljive a Broken Sword obiluje humorom koji je karakterističan za ovaj serijal. Ukoliko volite žanr avantura definitivno treba da probate Broken Sword 5: The Serpent’s Curse, a ukoliko ga završite sigurni smo da ćete sa nestrpljenjem čekati drugi deo koji će izlazi u januaru 2014.

Autor: Aleksandar Ašković

Broken Sword 5: The Serpent's Curse

0