REVIEW: Metal Gear Rising Revengeance

PC igrači rejoice, jer Metal Gear Rising: Revengeance je tu i za Vas! Posle skoro više od godinu dana čekanja od izlaska verzije za konzole, Platinum Games i Kojima Production su uslišili molbe igrača i izdali igru i za računar. Izvadite vaše katane, stavite samurajske maske, podesite miševe i uz Banzai poklič krenite da seckate.

MGR_PC_10.jpg_resize

MGR: Revengeance, originalno najavljen kao Metal Gear Solid: Rising 2009. godine deveti je nastavak Metal Gear serijala, hack-n-slash igra gde glavni junak, samuraj-kiborg Raiden seje smrt levo i desno, a bogami gore i dole katanom i drugim izazivačima prirodne smrti, jer kad raspolutite čoveka sečivom, prirodno je da on umre. Za razliku od prethodnih delova gde je naglasak bio na šunjanju i izbegavanju okršaja, Revengeance je napravio zaokret za 180 stepeni. Doslovce svaki objekat, predmet ili protivnik može biti isečen na sitne rezance. U tome će Vam pomoći Blade mode, MG verzija bullet timea koji smo videli u Max Payneu kada ćete zbog usporenog vremenskog protoka na (vrlo) ograničen period biti u stanju da izvodite precizne manevre, izbegavajući protivničku paljbu, obarati čitave zidove i stubove na neprijatelje. Takođe na ekranu ćete imati i specijalni nišan čije korišćenje će Vam pomoći da pogodite slabe tačke kod bossova, kao što je sastav između oklopa. Još jedna stavka koja čini ovu igru toliko interesantnom je Zandatsu, koju bi najlakše bilo prevesti kao “iseci i uzmi” koja Vašem junaku omogućuje da uzima otpale delove, municiju i oružja sa protivnika, a korišćenje Zandatsu za vreme Blade modea će Raidenu popuniti energiju i produžiti trajanje Matrixa. Vizor koji Raiden nosi koristićete za izviđanje i planiranje maršrute, a asistiraće Vam i Bladewolf, pas-kiborg svojevrstan omaž Shinobiju, legendarnoj igri iz perioda Debeljka.

MGR_PC_09.jpg_resize

Da bi užitak bio potpun, kroz igru otključaćete i Ripper mode koji je najlakše opisati kao Blade mode na steroidima. Zamislite sebe kao metaliziranog samuraja napucanog opijatima više nego Kit Ričards ali bez nusefekata. Primamljivo, zar ne?

Događaji u igri smešteni su četiri godine posle Metal Gear Solida 4. Patriote, organizacija iz senke koja je inicirala ratove diljem sveta u cilju sticanja profita, uništena je, a PMC (Private Military Companies) su se raspale u razne frakcije. Sa uništenjem Patriota i nanotehnologije koju su koristili, PMCovi su se okrenuli korišćenju kiborga i tako je nastao Vaš lik, Raiden, kiborg u službi PMC Maverick Securities. U misijama će Vam pomagati Vaše kolege iz Mavericka: izviđač Boris Popov, em prethodnica, em Rus – šanse su mu kao crncu u crvenoj majici iz Star Treka, vojni savetnik Kevin Washington, kompjuterski specijalista Courtney Collins i ekspert za kibernetiku Wilhelm “Doktor” Voight. Uz malu ali odabranu družinu, društvo će Vam praviti i stari znalac iz Metal Gear Solida 4 i Raidenov prijatelj, Sunny kao i ranije spomenuti “pas” Bladewolf.

MGR_PC_08.jpg_resize

Loši momci i glavni negativci koje ćete mlatiti uzduž i popreko i osujećivati njihove paklene planove je rivalna PMC “simpatičnog” imena da ukloni svaku sumnju u njihovu zlobu koju ste možda imali, Desperado Enterprises. Amerik… Desperadosima jedini cilj je destabilizacija nacija, izazivanje ratova i profitiranje u ratnom stanju. Nemezis Vašeg junaka je jedan od operativaca, Samuel Rodrigues od milošte zvani Jetstream Sam i član elitnog tima kiborga-ubica, Winds of Destruction. Ostali članovi tima, nazvani po različitim vetrovima koji će Vam zagorčavati život su: Sundowner, defakto vođa Desperadosa čije je omiljeno oružje par Bloodlust mačeta, Mistral, femme fatale sa njenim ubojitim L’Etranger štapom i Monsoon, koji preferira dva saija koje može koristiti da manipuliše metalnim objektima.

MGR_PC_07.jpg_resize

Iako je čekanje od skoro godinu dana dugačak period iz perspektive jednog igrača, vredelo je. PC verzija nam je došla sa unapređenom grafikom, a i nižom cenom (u koju su uključena i tri DLCa koje su igrači na konzolama morali odvojeno da kupe). Ima li šta zanimljivije od zombija nacista? Naravno da ima, kiborg samuraji!

Iako je scenario bio gotov, usled poteškoća u implementiranju Zandatsua u igru Kojima Production je krajem 2010. „tiho“ ugasio MGR: Revengeance projekat. Ipak, zahvaljujući momcima iz Platinum Gamesa koji su se 2011. hrabro uhvatili u koštac sa izazovom, ova fantastična hack-n-slash igra je ugledala svetlo dana.

1280x4_resize

Hideo Kojima je još januara 2012. pomenuo da će, u zavisnosti od popularnosti, Metal Gear Rising postati franšiza za sebe. Imajući u vidu da je samo u toku prve nedelje u Japanu prodato preko 300.000 primeraka igre i da je igra svoji debi na evropskom tržištu imala u Velikoj Britaniji gde je bila druga najprodavanija igra, odmah iza Crysis 3, čini nam se da je nastavak logičan izbor.

Metal Gear Rising Revengeance

0

• Odlična hack-n-slash borba