REVIEW: Thief

Dugo su igrači čekali da se dogodi pravi rebooth kultnog Thief serijala koji je započet sjajnim The Dark Project-om i to još krajem devedesetih godina prošlog veka. Ako ste odigrali keca i sećate se svega, onda znajte da ste zacelo matori. Pompezno najavljivan uz gomile zanimljivih video materijala, demonstracija i poruka, novi Thief najavljivan je kao igra koja će u potpunosti iskoristiti potencijale vašeg konzolnog sistema, bez obzira da li posedujete sada već staru ili trenutnu generaciju aktuelnih konzolnih sistema.

660938_20130403_screen022_resize

Thief poseduje dobre stvari i one su vredne pominjanja. Ovo je dugo očekivani nastavak klasika koji je redefinisao mnogo toga u gaming industriji i novi Thief se trudi da prati taj pravac. Tu je vizuelna komponenta i specijalni efekti koji su jako dobri, koji zaista doprinose atmosferi i bez obzira da li pričamo o osvetljenju, teksturama, artworku ili bilo čemu drugom sve je u Thief-u na svom mestu. Posebno treba istaći ruke glavnog junaka, koji su i deo koji najviše vidite tokom igranja a koje su modelirane skoro do perfekcije. Kretanje glavnog lika takođe je skoro savršeno, kreće se elegantno, čak i skrivanje u senkama i način na koji to glavni lik radi daje snažan osećaj da ste upravo vi onaj predator koji iz senke eliminiše sve protivnike i koji kod preživelih uteruje strah u kosti.

660938_20130403_screen026_resize

Što se dela oko šunjanja i skrivanja tiče, sve funkcioniše kako bi trebalo. Dobra je atmosfera, mehanika je prisutna, praćenje čuvara i pamćenje njihove linije kretanja takođe je jedna od najvažnijih stvari koju treba da uradite i sveprisutna u igri i ukoliko ste došli da se na ovaj način zabavite, onda ćete takvu zabavu i dobiti. Problem nastaje kada od igre tražite nešto više. Karakteri su na primer potpuno tromi i drveni, ne možete ih zavoleti, priča je katastrofalna i sve je prepuno rupa. Ovo ne bi bio toliki problem kada bi igra nešto više bila oslonjena na mehaniku, šunjanje i elemente tihog eliminisanja protivnika, ali se igranje svodi na brojne misije koje su prožete pričom koju niko živ ne može da isprati.

660938_20130403_screen028_resize

Istraživanje je ključ svake od ovakvih igara i u tom segmentu očekujete dosta od dizajna nivoa. Šteta je što novi Thief na ovom polju takođe nije zablistao. Igra nudi privid izbora kojeg postavlja pred igrača i mogućnosti da se opredelite na koji ćete način preći neki nivo. Ovo je jedna od snažno promovisanih opcija igre i nešto što na papiru zvuči sjajno. Ipak, vremenom ćete shvatiti da tu nekog posebno velikog izbora nema i da se od vas očekuje upravo ono što su dizajneri nivoa zamislili. Tu i tamo ćete imati prilike da na neki kreativni način izbegnete čuvare, ali to svakako neće biti dovoljno da zadovolji vašu potrebu za šunjalačkim elementom. Čak i kada pomislite da ćete doći do nekog zabavnog dela, nivo se završava a vi ostajete razočarani. Kao da je test grupa za Thief bila sazdana od onih koji nikada u životu nisu isprobali ovakav vid igara i pride nisu ni igrači. Jednostavno, preveliki fokus prebačen je na priču (koja je loša), karaktere i sporedne stvari a ne na element šunjanja, skrivanja i tihe eliminacije protivničkih snaga. Zar je to toliko teško podariti igračima?

660938_20130403_screen031_resize

Ono što ne možemo da osporimo jeste da se igračka industrija jako promenila od kada je Garret prvi put krenuo u borbu protiv aristokratije a što se dogodilo, da podsetimo, pre skoro 15 godina. Sada su tu međuscene urađene u holivudskom maniru, gluma, realistični pokreti kroz motion capture tehniku i još mnogo toga drugog. Šteta je što se dizajneri sve više oslanjaju upravo na te elemente a ne na osnovu igre čiji rimejk prave – igrivost. Ideja Thiefa je zapravo jako jednostavna i da su krenuli u tom pravcu,  Thief bi mogao biti neka jednostavnija (da tako kažemo) verzija sjajnog Dishonored-a. Ovako je štivo za nostalgičare koji će se najverovatnije razočarati.

Autor: Bogdan Diklić

Thief

0