REVIEW: Dragons and Titans

Dragons and Titans nije nova igra. U pitanju je MOBA lansirana još prošle godine po free-to-play modelu i to u Unity engine-u. Ovo je omogućilo igru da bude postavljena na Facebooku odnosno da se igra u web browserima na skoro svim platformama. Skoro godinu dana kasnije, ekipa okupljena pod imenom Wyrmbyte odlučila je da lansira Zmajeve i Titane i kroz „instalabilnu“ verziju na Steam-u. U pitanju je direktni port verzije sa Facebook-a pa je glavno pitanje koje se postavlja – nudi li ova igra nešto drugačije u odnosu na popularne MOBA igre, sada kada je direktno ušla u „njihov teren“?

1_resize

Ne.  Ukoliko gledamo po dizajnu i osnovnim postulatima, DaT je istinska kopija osnovnog DOTA modela. Dva tima od po pet igrača bore se da se međusobno unište, koristeći za to tri definisane putanje. Sve se posmatra iz ptičije perspektive, borbe su u realnom vremenu a vaš zmaj će kroz vreme napredovati i sticati nove iskustvene nivoe što će mu obezbediti nove moći i „magije“. Ubijanjem protivnika ili njihovih pomagača dobijate zlato koje potom koristite za kupovinu predmeta. Ultimativni cilj je identičan ali provučen kroz oslobađanje titana od protivnika a ne uništenje njihove glavne građevine. Esencijalno – ista stvar.

Kontrola je donekle promenjena i to će za mnoge predstavljati problem, makar dok se ne priviknu. Pritisak na taster miša pokrenuće zmaja u smeru u kom ste okrenuti, ali će puštanje tastera miša učiniti da zmaj stane (znači, ništa od standardne RTS mehanike). Pritiskom na SHIFT zmaj će zapravo krenuti „u rikverc“. Ovo je ujedno i glavna promena, sve drugo je prilično standardno – u donjem delu ekrana su moći koje aktivirate na određeni taster (pri čemu zmaj poseduje svoj napad ali i vi kao njegov jahač imate svoje mogućnosti), tu su zdravlje i količina mane koju posedujete za izvođenje specijalnih napada.

2_resize

Borba je interesantna i pozivajuća. Ubijanje protivnika donosi izvesnu satisfakciju ali u biti ne vodi nikuda niti ima specijalnu „dubinu“.  Ono što moramo izneti kao pohvalu jeste količina zmajeva koji su vam na raspolaganju. Vrlo verovatno ćete pronaći vašeg omiljenog, bez obzira kom periodu, kulturi, folkloru ili mitologiji da pripada. Naravno, kao i kod DOTA heroja i zmajevi imaju svoje karakteristike. Od toga da li bljuju vatru, otrov ili led, preko njihove brzine kretanja količine zdravlja i svega drugog.

I onda dolazimo do glavnog načina zarade novca – kupovina. Pored osnovne cene igre od 12 evra, ukoliko niste zadovoljni zmajem koji vam „zapadne“, možete kupiti novog po ceni od 3 do 6 evra. Oružja za jahače takođe postoje na tržištu i koštaju od jednog do dva evra.  Za do 5 dolara možete čak i ukrasiti sopstveni izgled i po tome se istaći u odnosu na protivnike.

4_resize

Singleplayer komponenta igre skoro da i ne postoji pa je igranje protiv veštačke inteligencije pravo mučenje. Multiplayer je donekle bolji, ali trenutno igra nudi samo jednu mapu i skroman broj igrača. Jeste, skoro je lansirana i postoji šansa da će se broj povećati, ali za sada nismo uspeli da primetimo više od 500 ljudi na serveru u jednom trenutku. Stoga, ipak je u ovom trenutku bolje odigrati neku proverenu MOBU. Osim ukoliko baš baš ne volite zmajeve. U tom slučaju – go for it, besplatno je, ako ništa drugo.

Autor: Stefan Starović

Dragons and Titans

0