REVIEW: EA Sports UFC

Kada nam je prvi put u redakciju stigao novi UFC preplavio me je osećaj uzbuđenja, delom što sam velik fan dotičnog sporta delom što me je zanimalo kako će da izgleda prva next-gen borilačka igra koja će nam pasti pod ruke. Arkadne igre borilačkog tipa su danas solidno istražena teritorija, na gotovu – dobro poznatu formu se dodaju sitni detalji kao što su korišćenje okolnih predmeta tokom borbe, usporeni rendgenski snimci lomljenja kostiju i aktiviranje “rage” komande koja povećava ubitačnost vašeg lika na kratko vreme. Samim tim, postavlja se velik izazov svakom proizvođaču igara koji želi da uvede realističan pristup borbe u svet dobro prihvaćenih šablona i standarda koje su postavili njegovi prethodnici. EA je kompanija koja je poznata po tome što nije škrta u finansiranju svojih projekata kao i u dizanju prašine i u ovom slučaju im se svakako isplatilo.

MMA (Mixed Martial Arts) je jedan od najbrže rastućih sportova na svetu i sasvim je prirodno što žele da prošire svoj auditorijum kroz ovakvu vrstu platforme. Sve je počelo sa dobrim starim pitanjem: Ko bi pobedio u realnoj borbi, karatista ili kung fu majstor? Moj tata ili tvoj? Prvobitni UFC je bio bojno polje “modernih gladijatora” svih profila, lokaliteta i pozadina u borilačkim veštinama. Bio je toliko nasilan da su vlasti ubrzo zabranili bilo kakvu vrstu emitovanja. Kako je vreme odmicalo i popularnost sporta rasla, došli smo do zaključka da ni jedan borilački stil nije dominantniji u odnosu na drugi već da sve zavisi od pojedinca. Isto tako, ne možemo dati objektivnu ocenu ove igre jer sve zavisi od toga koliko vas interesuje ovakva vrsta sporta i koliko vi sami očekujete od ovog naslova.

EA SPORTS™ UFC®_20140618131140

Prva stvar koja se ističe u startu je grafika. EA-ov novi “Ignite” engine je toliko ubedljiv da možete da pomirišete znoj. Likovi će krvariti i formiraće im se modrice u odnosu na to u koji deo tela ste ih udarili, praviće bolne grimase tokom mučnih segmenata borbe u parteru i gubiće ravnotežu ako su primili dovoljno udaraca u glavu. Svaki borac je modelovan po uzoru na stvarne ljude, što po stilu borbe tako i po njihovom karakteru. Anderson Silva će koristiti aperkat laktom, Džon Džouns svoj gazeći udarac nogom u cevanicu i GSP svoj autentični “Supermen” direkt. Atmosfera igre je takođe za svaku pohvalu. Publika gromoglasno pozdravlja svog omiljenog borca, najavljivač borbe prenaglašeno izgovara imena boraca i diže mase na noge a komentatori opisuju dinamiku borbe u realnom vremenu. Ceo doživljaj je upotpunjen standardnim ulaskom boraca u ring sa njihovom omiljenom pesmom i besnim hodom u ringu tokom najave – neposredno pred borbu.

EA SPORTS™ UFC®_20140624204216

Kontrole su stvar koju bi trebali što pre da savladate ako želite da osetite potpun UFC ugođaj. Pored tradicionalnog načina borenja na nogama tu su i klinč, obaranja i parter. Svaki od tih segmenata zahteva poznavanje adekvatne serije komandi koje će rezultirati u tome da li će vaš lik ostvariti dominantnu poziciju ili početi da gubi kontrolu nad borbom. Prednost ovakve metode je što nećete moći nasumično da stiskate dugmiće u nadi da ćete ostvariti pobedu ali takođe traži dosta vremena da se upoznate sa svim ofanzivnim i defanzivnim tehnikama ali ako ste dovoljno strpljivi isplatiće se na duže staze. Mnogo je zahvalan osećaj kada izvedete nokaut ili gušenje a znate da to niste izveli slučajno. Svaki meč zahteva drugačiji pristup u smislu formiranja strategije koju ćete primeniti na vašem protivniku. Ako je moj protivnik bolji bokser od mene cilj će mi biti da ga bacim na zemlju i da krenem da lovim polugu na ruci ili vratu i obrnuto. Postoji i skala koja prikazuje izdržljivost borca i koja ne dozvoljava besomučno izbacivanje udaraca i tehnika jer će u suprotnom vaš lik krenuti da “vesla” sa rukama, spušta gard i generalno da biva podložniji napadima od strane vašeg protivnika.

EA SPORTS™ UFC®_20140624204400

Ono na šta je stavljen najveći akcenat je career mode. Počevši od kreiranja vašeg borca sa poprilično ograničenim parametrima za podešavanje, takođe ćete aranžirati poene za određene borilačke stavke koje akumulirate togom treninga i borbi. Svaka pobeda ili gubitak utiču na vašu karijeru a cilj je naravno da se osvoji šampionski pojas za diviziju koju ste izabrali. Posle određenog vremena postaje zamorno obitavanje u teretani i vežbanje bokserskih jedan-dva kombinacija udaraca u vreću sa povremenim grubim sparingom sa vašim kolegom iz tima. Pored standardnih modova igranja postoje i online modovi Quick Match gde odmah uskačete u borbu bez preteranog okolišanja, Online Rivalries gde možete da provocirate ljude u vašoj listi prijatelja i Online Championships koji je vrlo sličan Career modu samo što nemate vašeg napravljenog lika. Online igranje je dobro rešeno sa ponekim sa ponekom borbom koja će da lag-uje ali čak i to ne utiče preterano na sam rezultat meča.

EA SPORTS™ UFC®_20140618133033

Ako ste navikli na brzopotezne borilačkeigre arkadnog tipa kao što su Mortal Kombat, Street fighter i Tekken slobodno zaobiđite ovaj naslov, ovo je drugačiji i kompleksniji pristup borilačkom žanru. U suprotnom, ako ste fan Ultimate Fight-a i voljni da provedete određeno vreme upoznavajući se sa dinamikom igre čekaju vas silni sati zabave, pogotovu sa vašim prijateljima.

Autor: Rade Anđelković

EA Sports UFC

0