REVIEW: Ghost Recon Phantoms

Poznatiji kao Ghost Recon Online, Tom Clancy’s Ghost Recon Phantoms je akciona igra u trećem licu koja je deo Ghost Recon serijala ali koja je prvenstveno okrenuta online igranju.  Fantome razvijaju singapurci, odnosno Ubisoft Singapore i to, po prvim najavama, za PC ali i za WiiU konzolu. Iako će neke možda iznenaditi najava za Nintendo sistem, poznato je da je Ubisoft bio veliki partner Nintenda (možda i najveći) i da je izuzetan broj naslova dobio svoje WiiU verzije, pa čak i neke ekskluzivne, poput recimo ZombiU.  Namerno smo pomenuli „bio“ jer se stvari lagano menjaju i posle velikih izdavača poput EA koji su odustali od WiiU, čini se da i Ubisoft ide istim putem. Upravo pomenuti ZombieU bio je ocenjen dobro od strane kritike a 2013 je najavljen i nastavak, da bi nekoliko meseci kasnije Ubisoft ipak izjavio kako takav projekat nije profitabilan. Zbog čega sve ovo pominjemo? Upravo zato što je 2011 godine Phantoms razvijan za PC i WiiU, da bi stvari krenule da se menjaju tokom 2012. Od prvih najava da se „WiiU verzija i dalje razvija, ali želimo da prvo završimo PC varijantu pa onda prelazimo na nju“, došlo se do toga da je kompletan Singapore time fokusiran na razvoj za PC i da je WiiU verzija trenutno „na ledu“. Šteta, imali smo želju da vidimo kako bi jedan ovakav naslov izgledao na jednoj takvoj konzoli.

ss_ccf0e7f90cf7c5252fde999cbe9a822227c6663a.1920x1080_resize

Igra je tipični predstavnik free 2 play žanra koji se finansira iz mikrotransakcija. Pokreće je YETI engine interno razvijen od strane Ubisofta za potrebe Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter.  Kroz razne iteracije i modifikacije, engine je pokretao i Advanced Warfighter 2, potom America’s Army: True Soldiers, Beowulf, Lost, Future Soldier i konačno – Phantoms.

Što se tiče akcije, Ubisoft je odradio dobar posao. Sistem zaklona je kvalitetan i brz, pokreti su fluidni, nišanjenje deluje dovoljno precizno  a najvažnije od svega, za razliku od trenda u industriji da se na jedan taster obavlja više funkcija (nekada i sve), Phantoms poseduje zasebne komande za klizanje, sklanjanje nišana, preskakanje, menjanje kamere ili sakrivanje. Sjajna stvar za nekoga ko zna šta radi jer vam pre svega nudi više opcija i daje veću kreativnost tokom okršaja.

ss_433e3415e1e30e3dd21248f364f6cd7a8e07defa.1920x1080_resize

Borba je takođe veoma kvalitetna. Igra će vas jako brzo upoznati sa time da ukoliko mislite da možete da trčite okolo, pucate i ubijate protivnike „nećete se ’leba najesti“ (ali hoćete olova). Iako retke situacije donose ubistvo i putem ove tehnike, najveći broj „fragova“ ostvarićete mudrim skrivanjem i dobrim taktiziranjem. I naravno, igranjem u timu. Kao većina multiplayer igara, Ghost Recon Phantoms postavlja fokus na timskoj igri. Videćete uvek gde se nalaze vaši saborci, u kom pravcu se kreću i naravno šta su njihove dalje namere. Sve ovo omogućava da protivnike napadnete u talasima i u grupi, kako biste ostvarili što bolje rezultate.  Sve ovo naravno je mač sa dve oštrice, jer je potrebno pronaći dovoljno dobre saigrače koji žele da rade u timu. Ukoliko ih ne nađete, mahom će svi ići kao muve bez glave u solo akcije, a to se nikada ne završava dobro po vas.

Pored loših saboraca ni igra vam često neće pomoći u tome da se smanji nivo frustracije. Događa se da „upari“ potpuno nebalansirane timove jedne protiv drugih. Tu mislimo i na nivo iskustva protivnika ali i na raspodelu snaga. Šta mislite gde bi trebalo da se pridruži igrač koji uskoči na server, u tim koji ima trojicu ili u tim koji ima šestoricu? Ako ste rekli „trojicu“, onda ne miste kao Ubisoft-ov server.

ss_66f5d390d6c588781b485fc1206425a042eac07a.1920x1080_resize

Najveći izazov koji postoji u igri je zapravo free 2 play model. Za razliku od uspešno primenjenih u igrama poput Loadout, Team Fortress 2 ili Dota, gde se kupovinom dobijaju isključivo kozmetički dodaci, Phantoms previše „žicka“ od igrača za neke neophodne stvari kao što su oružja, štit i dodatna oprema. Zapravo, ide se toliko daleko da se od igrača uzima novac i za stvari poput granata. Nemate ih u osnovnoj opremi, jako se puno koriste a jedini način da ih nabavite je da ih kupite novcem. Loš potez koji dovodi do debalansa i prednosti za one koji plaćaju a ne za one koji znaju i umeju.

Jedina svetla tačka u ovom sistemu je to što se Ubisoft trudi da u meč ubaci ljude koji imaju sličan nivo opreme, pa tako nećete često uleteti na server gde su se svi „nabudžili“ kupljenim alatima, a vi jedini niste, ali naravno to ne znači i da nećete upasti na takav server ukoliko nemate gde drugo ili da po jedan od dva takva lika neće doći na server gde je vas 12 koji ne volite da izdvajate pravi novac za virtuelne stvari.

ss_65d6adf862a9cb0fb9cfd7000c811dddeb6bf616.1920x1080_resize

Konačno, u igri se trenutno nalaze samo četiri mape i dva moda igre, što je svakako premalo i veoma će brzo zasititi igrače. Zbog toga se nadamo da će Ubisoft uskoro ubaciti nove sadržaje, kako broj igrača ne bi rapidno opao a tada će svi moći da se „pozdrave“ sa inteligentnim sistemom uparivanja.

Za kraj, treća reći da je grafika korektna ali ne previše zahtevna pa će Phantoms raditi i na računarima srednje snage tj. nešto starijim sistemima, kao i da nudi dovoljno zabave za one koje privlači ovaj tip igara. Sa druge strane, te iste zabave nema baš previše pa je sva prilika da ćete ovaj deo iz Ghost Recon serijala brzo zaboraviti čim se pojavi neka dovoljno kvalitetna alternativa.

Autor: Stefan Starović

Ghost Recon Phantoms

0