REVIEW: Murdered Soul Suspect

Murdered: Soul Suspect je akciona avantura koja se baziran na detektivu Ronan O’Konoru koji, tokom potere za serijskim ubicom u Salemu, Masačusets, biva bačen kroz prozor. Da bi bio siguran da neće ostati živ, ubica, poznatiji kao „the Bell Killer“ puc a u Ronana. Ukoliko je neko i imao sumnje da li će glavni lik preživeti, naredna scena u kojoj on ustaje iz mrtvih kao duh, dosta jasno govori o tome kakve su mu šanse za preživljavanje. Šalu na stranu, kao duh Ronan se ponovo susreće sa svojom davno preminulom ženom Julijom koja mu govori da ne mogu biti zajedno i u doživotnom miru dok on ne reši sva otvorena pitanja koja ga vezuju za svet živih. Uz pomoć nekoliko saboraca, poput Ebigejl, mlade devojke koja je takođe duh i Džoj, mlade devojke koja nije duh ali može da vidi duhove, Ronan će pokušati da naće svoj večni spokoj.

murdered-soul-suspect-xbox-one-1402063549-052_resize

Murdered je nastao iz želje Square Enixa da se na neki način „dodvori“ zapadnom tržištu više nego što je do sada imao prilike. Yosuke Shiokawa, kreativni direktor u kompaniji došao je na osnovnu ideju za igru u kojoj je glavni junak zapravo duh i Airtight Games je nakon toga razradio pomenuti koncept koji je doveo do nastanka ovog naslova.

A što se njega samog tiče, pa, zamislite neku čudnu kombinaciju Alan Wakea i Thiefa i bilo koje detektivske avanture i dobićete Murdered. Pogled je iz trećeg lica sa konstantnim arkadnim zagonetkama u kojima je potrebno da pomerate predmete, osmatrate okolinu, uočavate greške ali i ujedno da kroz Džoj, devojku koja među retkima može da vas vidi a potom informacije prenese u stvarni svet, dođete do ključnih ljudi koji u svetu živih mogu da naprave neku promenu.

ss_4ce384e13e414e41a90c4eff7e3e255192bedf13.1920x1080_resize

Grafika je pomalo zastarela i svakako ne pričamo o next gen naslovu jer se pojavio i za PS3 i Xbox 360, ali je dovoljno korektna da neće zasmetati, osim kod izvesnog broja likova sa kojima ćete se susresti koji izgledaju kao najgore kreature iz Dilan Doga a trebalo bi da predstavljaju obične ljude.

ss_33ba538ece7773970e111a86ca5efeabeb125d40.1920x1080_resize

Međutim, to je daleko od najvećeg problema sa kojim se Murdered susreće – pre svega, sistem borbe je poprilično loš, neinventivan i previše „krut“.  Moglo bi se reći da je to nešto što se može i zanemariti u slučaju igara koje se možda nešto više oslanjaju na priču i rešavanje zagonetki, ali to je ujedno drugi veći problem – igra ima poprilično „jeftinu“ priču sa predvidim dijalozima i daljom radnjom, ujedno je prekratka i biće vam potrebno samo nekoliko časova da je pređete, prvenstveno i zbog toga što nema nikakve izazovne segmente po pitanju težine i niti jednom se nećete „zaglaviti“ ili morati nešto više da razmišljate o tome šta dalje. A kada je jednom završite, potrebe da je igrate iznova, apsolutno nema.

murdered-soul-suspect-xbox-one-1402063549-051_resize

Rekavši sve ovo, možda i Murdered nijeloša igra za jako mlade igrače koji bi isprobali avanturistički žanr i videli da li tu ima nečega zanimljivog za njih, kako bi kasnije probali neke komplikovanije naslove. Za svakog drugog u pitanju je prosečno ostvarenje bez ikakvog izazova za igrača koje se može komotno preskočiti.

Autor: Stefan Starović

Murdered: Soul Suspect

0