REVIEW: OlliOlli

OlliOlii je u onome što pokušava da bude – savršen. Sve je onako kako i treba da bude i ako vam se koncept ove igre dopada, ne možete bolje potrošiti onih 11 evra!  A o čemu se zapravo radi, kakav tip igre je OlliOlli?

U pitanju je indie naslov u kome vozite skejt u 2D pixel art okruženju. Nivoi su skrolujućeg levo-na-desno tipa, gde je cilj naravno stići do kraja nivoa, pri tome raditi što zahtevnije trikove i tako beležiti što veći skor. Pixel art koji smo spomenuli je zaista to – art. Igra odiše nekom svežinom koju ne bismo mogli tako lako da definišemo. Rećićemo samo da nas u vizuelnom podseća na najbolje naslove sa kraja osamdesetih i početka devedesetih. Previše puta smo u poslednje vreme bili svedoci toga da se developeri okrenu retro stilu čisto zato što je to sada moderno.  OlliOlii međutim to radi sa stilom i pogađa u centar mete sa svojom prezentacijom. Dobar kontrast su i HD elementi menija, koji su na fin način „razbili monotoniju“ koji u današnje vreme može da izazove osmobitna grafika.

ss_48d695af70ce9bd18ba6c5ab7594fbf5d2848931.1920x1080_resize

Još jedan odlično odrađen deo prezentacije su muzika i zvučni efekti. Pozadinske teme se izuzetno dobro uklapaju u igru i stvaraju odličnu atmosferu. Zvučni efekti koje pravi skejt su vrlo upečatljivi i u slučaju da smanjite pozadinsku muziku, čućete da je puno pažnje poslećeno njihovoj autentičnosti.

Međutim sve ovo do sada što smo spomenuli je samo lep dodatak suštinski važnom elementu igre a to je gamaplay. A upravo to je nešto u čemu OlliOlli najviše briljira. Igra je jednostavno toliko zabavna, da nećete moći da ispustite joypad iz ruke. I da, odmah da napomenemo, baš kao što je to uradio i developer na početku igre – OlliOlli je pravljen za joypad i jedino ga tako ima smisla igrati. Možete da probate na tastaturi ali vam to nikako ne preporučujemo. Kontrole su tako rešene da trikove izvodite uz pomoć levog analognog stick-a. Početna poza pre olija se izvodi tako što držite na dole i zatim kada skočite sa analognim uradite određeni pokret koji izvodi određeni trik. Kada ste blizu zemlje, potrebno je da trik „lendujete“, i tu postoje tri ishoda – ili ćete pritisnuti dugme u tačno datom trenutku što će izazvati perfect landing, dati vam mali speed boost i znatno povećati skor. Druga varijanta je da nešto ranije pritisnete land dugme i samo se prizemljite, bez perfect landing benefita. I treća je da ili ne pritisnete land dugme uopšte ili da ga pritisnete kasno, što će prouzrokovati sloppy landing. Gubite gotovo sve poene koje ste napravili u prethodnom kombou sa trikovima i još gore, lik će malo izgubiti ravnotežu što je vrlo značajno za početak sledećeg olija, za koji onda moguće da nećete imati vremena. Osim ovoga, tu su i grajndovi, koje radite tako što držite na dole kada se približite površini za grajnd. Isto se od vas zahteva savršen tajming za povećanje skora i još važnije za mali speed boost, koji na kasnijim nivoima igra izuzetno značajnu ulogu.

ss_df96ce4786f4c8f780df7908ec6798c08e6ff4f1.1920x1080_resize

Možda zvuči komplikovano, ali kada krenete da igrate, vrlo brzo će vam ova mehanika ući pod prste. Suštinski, OlliOlli je igra koja od vas konstantno zahteva savršen tajming, što sa trikovima i grajndovima, što sa „lendovanjem“ trikova. To proizvodi izuzetno dinamično iskustvo i u nivoima koji traju dva do tri minuta, od vas se zahteva savršen tajming, meren delićima sekunde, nekih 20 do 30 puta u zavisnosti od toga koliko ste dobri. Radi se o tipičnom primeru igre koja je bazirana na mišićnoj memoriji. OlliOlli je igra u kojoj možete puno da napredujete i to zavisi od toga koliko vremena u nju uložite. A najbolje od svega, to provedeno vreme je sjajna zabava!

ss_70072f5f71223d3b3be3912b9e73c56a1dfc6607.1920x1080_resize

Igra ima i zaista puno modova i izazova. Sve ono što bi i očekivali od jedne moderne igre. U tom smislu vam neće dosaditi ni posle desetina i desetina provedenih sati, pošto će vas sledeći izazov uvek čekati. Tu su i leaderboards, kao i dnevni izazovi.

ss_606a59ffd73d56bd97e7f071645a5e1dccf39999.1920x1080_resize

OlliOlli je originalno pravljen za PS Vitu i iako smo mi testirali PC verziju, imamo utisak da igra savršeno funkcioniše i na handheld uređaju (ili bar onom koji ima analogni stick, odnosno Viti). PC verzija takođe zaslužuje svaku preporuku. Jedna od najboljih indie igara u poslednje vreme. Ako ste neko ko uživa u arkadnom old school gameplay-u, ne smete propustiti ovu igru. I da, kad smo već kod stare škole, kasniji nivoi su izuzetno teški, naročito ako otključate i njihove pro verzije. Sve naravno zavisi od vas i vašeg tajminga ali ako ste neko ko ima tendenciju bacanja kontrolera, smatrajte se upozorenim!

Autor: Filip Nikolić

OlliOlli

0