REVIEW: Shadows Heretic Kingdoms

Kao što smo rekli u opisu “early accesa” pre par meseci Shadows je drugi deo Heretic Kingdoms sage koji izlazi 10 godina nakon svog pretka koji je nosio mračno ime Kult- Heretic Kingdoms.

Od tada pa do izlaska igre na tržište izgleda da nije bilo većih problema I sa zadovoljstvom možemo da kažemo da smo dobili kompletan paket. Sve dobro što je tada istaknuto stoji i dalje, a mana nema puno i što je najbitnije, nisu mnogo bitne za celokupan doživljaj.

Igru počinjete vodeći Devourera “žderača duša” ili kako već želite da ga nazovete, sa kojim je u kontakt stupio izvesni mag sa ne baš najčistijim namerama. Namerno nećemo ni mrvicu da spoilujemo priču, jer je ovde toliko dobro napisana, da ako se već odlučite da odigrate ovo, nije fer da znate šta vas čeka!

ss_780507003473ee26a37673614fc4649cae2c0ed4

Prvih par koraka predstavljaju klasičan trening, čisto da se upoznate sa mogućnostima, a onda pronalazite tri sarkofaga i birate kog heroja ćete voditi  u svetu paralelnom sa svetom duhova. Pošto su u pitanju tri različite klase, odmah tu se vidi da igra ima veliki replay value, jer je sa svakom klasom pristup igranju drugačiji.

U osnovi, igrate “Party based RPG” gde postepeno, napredovanjem kroz poglavlja dobijate nove članove družine. Interesantna stvar je da ne morate konstantno da brinete o svima, jer je samo jedan aktivan, dok ostale aktivirate po potrebi. U tom slučaju prethodni član postaje, logično, neaktivan. U slučaju Devourera, njegovom aktivacijom prelazite u svet senki, sa drugačijim protivnicima i potpuno drugim strateškim mogućnostima.

ss_c83cfbbe1cc3851358066b2952e277c24c7308c7

Cela priča je podeljena na šest poglavlja, koja su prilično opširna. Ima tu svega, dosta neprijatelja za iskasapiti, enorman broj NPC likova sa kojim možete popričati bilo o krizi u Ukrajini, bilo o tome što vas interesuje, a što će vam pomoći u odmotavanju priče. Toplo preporučujemo da svaki dijalog pročitate detaljno, možda se iznenadite kompleksnošću.

Mehanika je standardna za izometrijski RPG, krećete se mišem, koji vam služi i za targeting u kombinaciji sa prečicama na tastaturi. Interfejs je lepo doteran, igra jako dobro optimizovana, tako da odlično radi, čak I na slabijim konfiguracijama. Likovi i mesta su lepo osmišljeni i dizajnirani, sa dosta detalja i sa lepim bojama pogotovo kada ste na površini . Interesantan je sistem talenata i svaki put ćete se zamisliti pre nego što ubodete novi talent poen. Dostupna je opcija za menjanje onih koje ste već odabrali. AI je prilično dobar, protivnici su nastrojeni timskom radu i vrlo rado okružuju heroja tako da je to nešto što treba izbegavati. Mada, logično imaju i svoje tupave trenutke, kada stoje u vatri i tvrdoglavo umiru u istoj ili kada vas ne vide na maksimalnoj udaljenosti iako ih svesrdno punite magijama i strelama.

ss_bbcda3184a2729658a27c29e6371eff59692137c

Da ne bude baš sve šareno, da dodamo malo i sive… Nažalost, muzika nije nešto po čemu ćete pamtiti ovu igru, i zaista je šteta što je tako, ali bože moj, šta da se radi. Takođe, možda ćete primetiti povremeno zapinjanje u teksturama, pogotovo od strane neprijatelja, ali to je nešto sa čim može da se živi.

Sve u svemu, sjajan naslov, dašak inspirativnosti i inovativnosti, za razliku od nekih bljuvotina koje su se pojavile proteklih meseci i sebe nazivale RPG igrama. Vredi probati, oseća se taj old school šmek.

Autor: Borislav Lalović

Shadows Heretic Kingdoms

0