REVIEW: Lego Batman 3: Beyond Gotham

Lego serijal je čudan presedan u svetu video igara. Nebrojeno puta do sada smo bili svedoci toga da mešanje filmova i video igara proizvodi nekada loše a nekada užasne rezultate. Izuzeci od ovoga su zaista bili jako retki, toliko retki da se nekada zapitamo koliko puta izdavači treba da promaše, da bi se zapitali zašto uopšte i ciljaju u tu metu. A šta se onda dobija kada pomešamo ne samo filmove i video igre, već sve to uradimo i u LEGO izvedbi? To što se neko uopšte ikada zapitao ovo pitanje verovatno običnom konzumentu industrije zabave i nije baš u potpunosti jasno, a da ne govorimo o tome što je to urađeno ne jednom, već više puta i to na nekim od najvećih filmskih franšiza koje su potencijalno interesantne video game publici. Tako danas imamo LEGO franšizu koja u sebi ima i varijacije na ne baš naivne teme kao što su Star Wars, Indiana Jones, Lord of the Rings  kao i možda za nijansu prikladnije Harry Potter, Pirates of the Caribbean. Batman serijal je naravno takođe tu kao potencijalna „žrtva“ LEGO video igara, pa je pred nama još jedan nastavak i najnoviji član LEGO video game družine,igra koja ponovo stiže iz britanskog Traveller’s Tales studija, Lego Batman 3: Beyond Gotham.

ss_2ec9794fca7b4ff8b7c4e7d019512f4435b17b52

Priča je postavljena tako da svojom strukturom obezbedi da se što više heroja i vilana iz Batman univerzuma, relativno „opravdano“ nađe na jednom mesu (igri) u isto vreme. Dešava se nakon događaja iz Lego Batman 2: DC Super Heroes. Glavni zloća ovoga puta je Brainiac, „intergalaktički kolekcionar“ (ko ne bi poželeo ovu titulu), koji nakon što je napravio malo haosa po najrazličitijim delovima galaksije, odlučuje da poseti i planetu Zemlju i proširi svoju kolekciju, tako što će planetu smanjiti i dodati u svoju kolekciju malih stvarčica, na koju je jelte, vrlo ponosan. Batman i Robin su prinuđeni da se udruže sa Justice League i Lantern Corps, kako bi ovome stali na put. Dakle, kao što smo napomenuli, možete pokušati da se udubite u ovu priču, ali budimo realni, ona je tu samo da bi dala neku podlogu da preko 150 najrazličitijih karaktera bude prisutno u ovoj opuštajućoj igri sa Batman ne čak ni samo skinom, neko LEGO skinom!

Ako ste ikada igrali neku LEGO video igru, onda verovatno već znate se kada je gameplay u pitanju, radi o prilično ustaljenoj formuli koja se iznova implementira na svaki od nastavaka. I gle’ čuda, isto je tako i ovoga puta. Vi kontrolišete nekog od čak 150 dostupnih heroja. Da, ponovo smo istakli ovaj broj, a verovatno ćemo i još koji put – stopedeset likova!  Priča se odvija u linearnom maniru, a na vama je da rešavate prelake zagonetke i učestvujete u prelakom combatu. Kampanja se sastoji od ukupno 15 misija, a prelazak istih vam neće oduzeti puno vremena. Radi se o relativno kratkoj igri, bez puno varijacija na temu. Neke od poslednjih LEGO igara su se koliko toliko i upuštale u omanja eksperimentisanja, što sa RPG elemetima, što sa nešto otvorenijim nivoim u kojima je moguće raditi više različitih stvari. Beyond Gotham je korak unazad u odnosu na njih, pa čak u neku ruku i u odnosu na Lego Batman 2: DC Super Heroes, u kome je bilo znatno više slobode. Jedan od najzabavnijih aspekata te igre je bilo šetanje prilično dobro napravljenim LEGO Gothamom. Ovde je iskustvo znatno pojednostavljeno i u mnogome svedeno na ponavljanje jednog te istog šablona.

ss_08f80367bea3ea25c76b507bd3b2fd83602e0c36

Ono što je dobra vest ovoga puta je količina sadržaja koji možete otključati igranjem, kao i broj likova koji pruža zaista puno toga i posle nekolicine sati koliko će vam verovatno trebati prvi put da pređete igru. U tom aspektu je Traveller’s Tales studio položio ispit, pa možemo da kažemo da vam u igri sačinjenoj od LEGO kockica, makar neće ponestati istih.

Kada je u pitanju vizuelna komponenta, tu nema puno toga novog da se istakne. LEGO formula je u neku ruku “provaljena” još sa prvim LEGO Star Wars, i od tada je imamo implementiranu na svaki od nastavaka. Audio u igri je takođe odličan. Voice actori se, ako niste znali, ponavljaju iz nastavka u nastavak LEGO serijala i sada već neki od njih imaju popriličan staž. Treba li reći da Batmanu glas pozajmljuje Troy Baker? Ako to niste znali, onda ste makar mogli da pretpostavite. Kada bi krenuli od pretpostavke da Troy Baker daje glas glavnom liku u jednoj video igri danas, velike su šanse da ćete biti u pravu. I nemojte pogrešno da nas shvatite, on gotovo uvek zvuči odlično. Jedino je fenomen to koliko je čovek prisutan. Evo na primer podatak da je on jedini voice actor u istoriji koji je pozajmljivao glas i Batmanu (ovde) i Jokeru (u Arkham serijalu). Sve u svemu, prezentacija i u ovom LEGO naslovu je na visini zadatka i kao u uvek, jedan od ključnih elemenata koji LEGO serijal igara čine onim što on jeste.

ss_ff0e3ccefc7fbc154a712e5061d0f8db3809c10f

Spajanje ogromnih franšiza će prema očekivanjima uvek naći svoju publiku, baš kao što će i određen broj fanova uvek biti prilično negativno raspoložen prema načinu na koji se tretira nešto što oni iskreno vole. Međutim, kada se sve sabere i oduzme, pred nama se nalazi jedna zabavna i relativno šarmantna video igra. Ako ste fan Batmana koji jednostavno mora da ima sve ono što na kutiji ima bilo kakav Batman logo, ova igra jeste za vas. Mada tom logikom jeste i svaka druga. Ako vam family friendly zabava zvuči kao dobar poklon za vaše dete pred novogodišnju sezonu, ova igra takođe može da bude pun pogodak. A za onaj drugi (treći?) ubedljivo najveći deo publike, ovo je igra koju bi možda preporučili jednog dana kada joj cena  bude nekih dva do tri puta manja na nekoj od rasprodaja u vašoj omiljenoj online ili retail prodavnici.

Autor: Filip Nikolić

Lego Batman 3: Beyond Gotham

0