REVIEW: Pro Evolution Soccer 2015

Pro Evolution Soccer 2015 je jedna od onih igara za koje znate kada će se pojaviti i znate šta otprilike da od nje očekujete. Nema tu preterano velikih noviteta.  Veliki broj timova, skoro sve svetske reprezentacije (da, ima i Srbije), veliki broj klubova (da, ima Partizan) i naravno najpopularnije nacionalne lige – Premier liga, Seria A, Primera i tako dalje.  Što se tiče stadiona, opet slično. Dva nemačka, jedan engleski, tri italijanska, dva brazilska, dva argentinska i nekoliko generičkih, među kojima je naravno i KONAMI stadion. Naravno, tu je i muzička podloga – Avicii, Bastille, Bombay Bicycle Club, Calvin Harris, Imagine Dragons, Linkin Park su samo neki od bendova koji su uzajmili svoje numere za najnoviji PES.

Ovo je ujedno i prvi Pro Evolution Soccer koji se pojavljuje za konzole nove generacije. I ovo je idealna prilika da Konami proba nešto novo – da po prvi put situaciju sagleda sa mesta broj 2. Dugi niz godina je PES vladao i bio najigraniji, dok se FIFA trudila da sustigne i strašno neuspevala u tome. Međutim, stvari su se promenile, najveći fanovi PESa prešli su na FIFU. Konami je to isprva ignorisao ali se čini da je konačno prihvatio „poraz“. Seli su, razmislili, i ponudili PES 2015.

ss_7b28887991fbb463546e11e45a931163ccdbeb9b

Ovaj naslov čini se jako dobro prioritizuje fundamente fudbala kao takvog i ne nudi „hajp“ momente koje u sebi poseduje FIFA. Pobede morate da zaradite, gameplay je jako dobro balansiran, zahteva puno angažovanja i zagalanja. Jednostavno, igra je teža od svog glavnog konkurenta. Potrebna je posebna pažnja prilikom svakog dodavanja i dobro postavljanje igrača ključno je da sebi stvorite priliku za napad na protivnički gol.

Protivnički AI čini sve da vam oteža postizanje pogotka i da vas održi u formi jer će vas i najmanja greška potencijalno koštati pobede. Igra forsira 1 na 1 okršaje među individualnim fudbalerima i upravo u tome i leži ključ uspeha.

ss_76e1a5db776e8fbf501c194133731d03a7d556bc

Kreiranje fluidnih formacija omogućava različite strategije u skladu sa tim da li želite da napadate ili se branite, a ne treba zaboraviti ni na činjenicu da će vreme jako uticati na ponašanje lopte pa samim tim i meča. Mokar teren? Lopta će klizati i jako skakati, dok će vlažna trava u mnogome usporavati brzinu igre.

Sve ovo možda izgleda kao da je umanjena korisnost igrača najviše kategorije, a to jednostavno nije tako.  Bilo koji od top 10 ili 20 fudbalera današnjice vodiće loptu kao da im je „zalepljena za nogu“ i upućivati najpreciznije udarce ka protivničkom golu. Tu ne zaostaju ni golmani. Odlični su, jako dobro reaguju na skoro svaku situaciju i predstavljaju sjajno pojačanje za svaki tim.

ss_badbe62bbb5d162a239ce9c6079c8afc31eaafb0

Grafika je podignuta na viši nivo i obraćena je posebna pažnja na izgled igrača. Od noviteta vredi pomenuti ligu šampona, ligu evrope, azijsku ligu šampiona, drugu diviziju Engleske, Italije i Španije.

Da li je PES 2015 bolji nego FIFA 15? Teško je reći. Ukoliko pričamo samo o „ogoljenom“ igranju fudbala i balansu, možda i jeste.  Čini se i da su FIFA i PES zaista zamenili mesta i da se obraćaju onoj publici kojoj se direktan konkurent obraćao pre samo nekoliko godina. Da li je to dobro, zavisi do toga šta od igre očekujete. U svakom slučaju, PES pokušava da nas podseti na to da je ključ uspeha u dobrom fudbalu, taktici, razmišljanju i jednostavno – znanju.

Autor: Stefan Starović

Pro Evolution Soccer 2015

0