Spoj Tower Defense i Action-RPG žanrova nije nov koncept. Videli smo nešto slično u Orcs Must Die serijalu, kao i u igrama poput Dungeon Defenders-a. Međutim, šta ako bukvalno prebacimo lika iz igre kao što je Diablo i ubacimo ga u klasičan tower defense naslov kao što je na primer Defense Grid? U tom slučaju, dobijemo Deathtrap.
Istočnoevropski studio Neocore Games, koji za sobom već ima “Diablo klon” The Incredible Adventures of Van Helsing i “Total War klonove” King Arthur i Crusaders, trenutno radi na razvoju igre po imenu Deathtrap koja je u “Early access” fazi izrade i testiranja na Steamu. Kao i u svim tower defense igrama, cilj je odbraniti se od sve težih i težih talasa monstruma i sačuvati svoju bazu pomoću zamki i kula koje postavite. Ali za razliku od klasičnih igara ovog žanra, prisutni ste u odbrani i telom kroz lika kog na početku odaberete i koristite njegove sposobnosti i ‘magije’ kako bi osujetili monstrume dok krivudaju kroz vaš smrtonosni lavirint.
Grafički gledano, Deathtrap dosta podseća na Diablo ili Path of Exile, sa mračnom atmosferom i ispranim tonovima. I muzika odgovara takvom duhu i daje igri mračan ton, kakav retko vidjamo u TD igrama, ali nije ni malo stran igračima akcionih RPGova.
Premisa igre je da ste čuvar prolaza u seriji prastarih lebdećih tvrdjava koje čine Deathtrap – smrtonosnu zamku za sva čudovista koja pokušavaju da probiju portale i preliju se u svet koji nastanjuju naši junaci. Na raspolaganju vam stoji antička magija i tehnologija koje prilagođavate svom stilu odbrane. U prenesenom značenju, za odbranu su vam na raspolaganju kule i podne zamke koje se potom dele na magijske i mehaničke. Zatim, svaka od njih ima nekoliko verzija, tako da možete odabrati najbolju alatku za posao koji radi u sinergiji sa ostalima. Na primer, ako na uglu imate kulu sa obrćućim sečivima i priliku da postavite podnu magijsku zamku pored nje, pametan izbor bi bio postaviti ledenu zamku koja usporava neprijatelje, tako da što više vremena provedu pored zamke sa sečivima.
Čudovišta imaju zacrtane putanje kretanja, ali one se mogu menjati iz talasa u talas. Srećom, izmedju talasa imate priliku da doradite svoje odbrambene pozicije, a to možete činiti i tokom samih napada ako želite (ili ste u škripcu pa ste prinuđeni). Neprijatelji sa kojima ćete se suočiti se dele na nekoliko kategorija, pa tako pored ‘normalnih’ imamo i one koji napadaju u hordama, oklopljene stvorove i divove, a svi oni mogu imati i različite brzine kretanja, vrste napada i ‘buffova’, kao i mogućnost da budu pešadinci ili letači. A ako sve to nije dovoljno, neki od njih mogu biti elitne ‘champion’ jedinice, a još jači od njih mogu biti i ‘bossovi’ na kraju velikih talasa. Sve to znači da je pravilna raspodela odbrane i analiza predstojećih talasa ključna za uspešnu odbranu, pogotovo na višim nivoima i težinama.
Od likova za igru, na raspolaganju su trenutno Mercenary i Sorceress, a sledeći za implementaciju na redu je Marksman, mada developeri tvrde da tu nije kraj mogućim likovima. Mercenary je klasičan borac u mele stilu i ekspert za mehaničke podne zamke, dok je Sorceress klasa sa manje zdravlja, ali moćnim magijama za borbu sa daljine i ekspertizom za magijske podne zamke. Sposobnosti likova su vezane za oba tastera misa, kao i za tastere 1-4 na tastaturi, uz dodatne tastere za napitak i interakciju sa zamkama. Likovi imaju statove gotovo preslikane iz Diabla, kao i inventar sa predmetima koji se mogu opremati i koji daju različite bonuse, ponovo gotovo preslikane iz Diabla. Svaki od njih pored toga ima i ‘tech-tree’ – jedan unikatan za svoju klasu koji omogućava jačanje sposobnosti i magija, i još jedan univerzalan koji se odnosi na zamke i kule i njihove apgrejde. Na kraju svake mape likovima biva dodeljen XP kao i poeni koji se mogu trošiti na jačanje sposobnosti i zamki. Postoji i prodavnica za kupovinu i prodaju opreme, a alternativna opcija je “Salvage” koja daje opciju rasturanja opreme na komponente i pravljenje nove uz pomoć recepata koji se mogu sakupiti ili kupiti.
Težinski, igra ima nekoliko stepenika koji se medjusobno uparuju. Pre svega tu je podela na “Casual”, “Normal” i “Hard” težine. Zatim svaka od njih ima svoj “Tier” (slično kao težine u Diablu 3) sa brojevima od 1 do 5. Pored kampanjskog moda, tu je i mod “Scenario” koji je trenutno zaključan, kao i standardni “Endless” mod igre u kom je cilj izdržati što duže, jer talasima protivnika nema kraja. Pored ovog Single-player moda, postoje i Co-Op i Versus opcije za više igrača. Co-Op je zajednička igra sa prijateljima na istoj mapi gde saradjujući treba da porazite proporcionalno veće talase protivnika. Nasuprot tome, Versus vas stavlja u ulogu napadača ili branioca i u kom se nadmudrujete sa svojim protivnikom sa druge strane.
Iako je daleko od ispolirane igre (postoji dosta bagova sa tooltipovima i clippovanjem mape), Deathtrap je izuzetno zabavna i zarazna igra. Za jednu mapu je potrebno od 5-15 minuta i to je čini sjajnom igrom za opuštanje i ubijanje vremena, dok su veće težine strašno zabavne i izazovne, tako da povremeno zahtevaju “farmovanje” nižih nivoa kako bi se moglo parirati njihovoj težini. Uz dodatnu varijaciju medju likovima i opremom i još novih mapa, kao i sredjivanje sitnih tehničkih problema, Deathtrap bi lako mogao postati pravi favorit medju ljubiteljima tower defense žanra.
Autor: Miljan Truc