REVIEW: Game of Thrones Iron from Ice

Vaš autor je u svet Pesme Leda i Vatre prvi put zaronio krajem prošle decenije, nakon jednog uspešno završenog oktobarskog ispitnog roka. Očekivao sam tada da ću naredne dane provesti u raskalašnom maniru, kako to obično studentarija voli nakon dobro obavljenog posla, ali samo jedan trenutak bio je dovaljan da me već prva knjiga serijala zarobi i ne pušta danima sve dok nisam pročitao sve do tada objavljene knjige. Iako ima mesta kritici, sa podjednako istim žarom pratim HBO TV seriju rađenu po ovom serijalu, običnom plebsu poznatom po imenu prve knjige – Game of Thrones. Sa takvom pozadinom malo je reći da sam bio uzbuđen kada sam čuo da će se majstori svog zanata, Telltale Games, uhvatiti posla da rade avanturu u svetu Vesterosa. Game of Thrones franšiza je iznenađujuće slabo eksploatisana kada su u pitanju video igre. Strategija A Game of Thrones: Genesis iz 2011. je bila veliko razočarenje i obično smeće, dok je akcioni RPG Game of Thrones, koji je 2012. odradio Cyanide, zapravo bio poprilično zabavna i dobro napisana igra po skromnom mišljenju autora ovih redova, mada je kod svetskih kritičara uglavnom prošla loše.

ss_10842998860662ce5c3e93741f0871bc1aceae89

U daljem tekstu biće sitnijih spoilera iz same knjige/serije, pa ako niste upoznati sa sadržajem, onda pre svega se bacite na knjige i seriju, jer nema potrebe ni da igrate ovu igru, pošto će vam malo šta biti jasno. Vremenski opseg ove igre obuhvata period neposredno nakon Crvene Svade i izdaje Starkovih od strane Boltona i Freja. Pratite malu kuću sa severa, Forestere, koji po mnogo čemu podsećaju na Starkove – skromni, časni i pošteni, a znamo kako takvi prolaze u vreme rata u Martinovim knjigama. Foresteri se nalaze u velikom sosu jer su njihovi vekovni neprijatelji lojalni Boltonovima i sada žele njihovu zemlju i krv, i moraće se snaći kako znaju i umeju u haosu koji je nastao. Igra će vas u stilu knjiga stavljati u kožu nekoliko likova tokom igranja kroz čije će te aktove uticati na dalji razvoj priče, ali i otkrivati detalje iz života likova koji prolaze kroz scene. Martinov lični i najbliži asistent je sarađivao na pisanju likova i scenarija, tako da ne iznenađuje da je po tom pitanju igra jednostavno briljirala u svakom pogledu. Likovi su karakterni, jasno definisani i natrpani osobinama koje izbijaju iz njih prilikom razgovora. Scenario se odmotava polako i nenapadno, ali opet i više nego zanimljivo, da prosto nećete moći da dočekate januar, kada izlazi druga epizoda. Neverovatno je koliko se prilikom svake odluke ili odgovora/pitanja koje treba da date oseća napetost u najboljem duhu i stilu knjiga, jednostavo osećate da svaka vaša reč može da promeni stvari na gore po vas. Veliku ulogu u toj atmosferi imaju neverovatno dobro odrađene facijalne animacije, kojima je likovima u igri unet život i dubina koju lično nisam video do sada u igrama. Strah, radost, napetost, nervoza i ostale emocije se čitaju na licima ljudi svuda oko vas.

ss_09bca5688e945ee94f9d9993ed11dde10780ee49

Gameplay je tipičan za igre iz Telltale kuhinje, i sastoji se od par „akcionih“ scena gde pravovremenim pritiskanjem određenih tastera proveravate svoje reflekse i izbegavate smrt, dok se ostatak igranja uglavnom sastoji od dijaloga, donošenja odluka i ispitivanja predmeta po lokacijama gde se trenutno nalazite. Dok igrate igru imaćete osećaj kao da gledate još jednu epizodu popularne HBO serije, ali to nikako ne umanjuje kvalitet igre, jer avanture ljudi ni ne igraju zbog akcije.

Osećate napetost u vazduhu prilikom donošenja svake odluke

Grafika je takođe u standardnom maniru Telltale avantura, stripska 3D grafika, ali je kvalitet sada podignut na jako visok nivo, počev od već pomenutih facijalnih animacija, preko zaista sjajno dizajniranih lokacija od kojih se izdvaja utvrđenje Forestera, Ironrath, koje je milina razgledati, a koje predstavlja drveno utvrđenje usečeno u podnožju planina, iznad kog se prostire nepregledno more Ironwooda, vrste drveta koje je glavni ekonomski resurs ove kuće. Muzika koja vas prati kroz igru je bajkovita i savršeno se uklapa u celokupnu atmosferu, dok su glasovi pozajmljeni likovima posebna poslastica. Glasovi likovima koji se ne pojavljuju u seriji odrađeni su profesionalno bez izuzetka, a šlag na torti je podatak da su svim „poznatim“ likovima iz serije glas dali upravo glumci koji glume te likove u seriji, i ne trebati trošiti reči koliko je to odlično odrađeno.

[huge_it_gallery id=”8″]

Game of Thrones je još jedno remek delo izašlo iz Telltale Games studija i sa velikim nestrpljenjem očekujemo drugu epizodu koja izlazi u januaru. Svako ko se ikada susreo sa svetom iz pera Džordža Martina nema razloga da propusti ovaj mali biser. Jedina zamerka ide na sada već klasično zanovetanje po pitanju epizodičnih igara – previše visoka cena za 1/6 igre koja traje jedva nešto više od jedne epizode istoimene serije.

Autor: Nikola Savić

Game of Thrones Iron from Ice

0