REVIEW: Dragon Age Inquisition

Ako ste fan RPG igara, a naročito onih koje radi BioWare-a, onda ste verovatno dobro upamtili utisak koji je ostavljao Dragon Age Origins kada se pojavio na tržištu 2009-e godine. Igra će uz Skyrim verovatno ostati upamćena kao jedan od ključnih AAA akcionih RPG naslova prošle generacije. Novi IP je tada delovao sveže, sa svojom kombinacijom nekih od najboljih gameplay elemenata koje BioWare već godinama evoluira, i novim vrlo dobro realizovanim fantazijskim okruženjem. Igrajući Origins, zaista ste imali utisak da su vaše odluke važne i da sa sobom nose posledice koje istinski utiču na odvijanje događaja u igri. Par godina kasnije, BioWare izbacuje i nastavak, koji je na žalost fanovima serijala uglavnom ostavio gorak ukus u ustima. Igra je sve ukupno delovala bespotrebno uprošćeno, a priča znatno manje interesantno. U BioWare-u nisu gubili vreme i nedugo nakon izlaska Dragon Age 2 su otpočeli rad na Dragon Age: Inquisition, igri koja je sada nakon četiri godine razvoja, konačno pred nama.

1019290_screenhi_930x524_en_US_05

Prva stvar koju ne bi bilo loše napomenuti je da Inquisition nije RPG naslov baziran na jednom karakteru, već na timu. Igra bi se ukratko mogla opisati kao avantura vas i vašeg partija dok radite na pravljenju  inkvizicije, u borbi protiv svakakvog zla prisutnog u ovom svetu. Vaša interakcija sa članovima tima i postepeno učenje o svakom od njih je ovde ključni element, za razliku od Dragon Age 2 gde su se sve stvari uglavnom vrtele oko glavnog lika, odnosno vas. Na početku Inquisitiona standardno pravite lika, a pred vama je zaista pregršt opcija. Naš savet je da ovom delu igre, koliko god možda delovao zamarajuće na samom početku, ipak posvetite punu pažnju, pošto ćete sa tim likom provesti potencijalno i stotinak sati, koliko Dragon Age Inquisition bez problema može da vam ponudi.

1000659_screenhi_930x524_en_US_Dorian_05_nowatermark

Odluke koje donosite u toku igre imaju dramatične posledice na dalji razvoj događaja i to je nešto u čemu je BioWare ovoga puta pokazao svo svoje umeće. Kao što smo već napomenuli,  glavni cilj je da napravite inkviziciju, a na vašem questu ćete sretati zaista veliki broj različitih likova i sukobljenih frakcija. Da li ćete sklopiti savezništvo sa njima ili zaratiti, potpuno je na vama. Kada se cela ova mašinerija u jednom trenutku dovoljno zavrti, biće vam jasno da se vaše iskustvo sa ovom igrom može u mnogome razlikovati od iskustva nekog drugog igrača. Imaćete utisak da zaista vi kreirate velike događaje u ovom svetu, i da je priča samo vaša. Pravo osveženje, uzimajući u obzir neke od modernih RPG-ova u poslednje vreme. Kao šlag na tortu dolazi i mogućnost importa profila iz prethodne dve igre koji će sa sobom poneti na stotine gore pomenutih odluka. Razvojni tim iz BioWare-a, osim što je pokazao da ima sluha za to kako treba tretirati fanove serijala, ovde je pokazao i veliko znanje u implementaciji ovoga, kao i posvećenost detaljima.

Najveća single player story bazirana igra koju je Bioware do sada napravio

Verovatno najimpresivniji element Dragon Age Inquisition-a je veličina i raznovrsnost sveta, koji je slobodno možemo reći, za sada bez premca od svih igara na next-gen konzolama. Okruženja su vrlo prostrana sa velikom pažnjom posvećenom najsitnijim detaljima. Mapa je podeljena na zone, uz mogućnost i brzog putovanja iz jedne u drugu. Kada ste u okviru jedne zone, koje inače nisu male, nećete primetiti nikakva učitavanja. Međutim kada se prebacujete sa jedne na drugu mapu, vreme učitavanja i nije baš zanemarljivo.

Kada su u pitanju questovi, njihov varijetet je velik i iako je u principu Inquisition prilično dugačka igra, nećete se osećati da iznova bespotrebno ponavljate sliče radnje. Nekolicina questova od vas zahteva i da posetite više zona. Skriveni loot će vas pratiti kroz svaki od questova, što će vam uvek držati pažnju da igrate pažljivo i pedantno. Uz to treba dodati i da je vaš put kroz glavne story misije konstantno uslovljen i odlukama koje donosite, mada kada ste na datoj misiji, od vas se očekuju konkretne stvari, i progresija uglavnom vodi do velike bitke kojima misije kulminiraju.

Što se tiče combat sistema, najveći deo vremena ćete provoditi koristeći pogledu iz trećeg lica, dok kontrolišete nekog od četiri karaktera koju su vam na raspolaganju. U svakom trenutku se možete prebaciti na željenog lika. Međutim, stvari postaju znatno interesantnije kada aktivirate taktičku kameru. U tom trenutku će se vreme u igri pauzirati, a vama je na raspolaganju strategijski pogled na čitavo borbeno polje. Možete zadati naređenja svakom od vaša četiri lika a zatim se prebaciti na borbu u realnom vremenu. Ceo sistem funkcioniše vrlo fluidno i generalno gledano, pored odlično realizovanog sveta i priče, combat je još jedan od boljih elemenata igre. Inquisition uzima ono najbolje od svojih prethodnika i konačni rezultat je vrlo dobra combat mehanika koja će vas držati do kraja igre. Svaki od članova vašeg partija inače ima prilično razrađen sistem za level up-ovanja. Postoje tri klase od kojih svaka ima od prilike 5 različitih skill stabala, što će biti više nego dovoljno da progresija likova bude unikatna sve do kraja igre.

[huge_it_gallery id=”19″]

Igra ima i multiplayer komponentu koja je u potpunosti odvojena od kampanje.  Ovde ste u mogućnosti da sa još tri prijatelja, u misijama koje traju po dvadesetak minuta, kroz akcione gameplay sekcije sakupljate experience i opremu. Zabavan dodatak da se isproba ali i definitivno ne mod u kome ćete provesti puno vremena.

Snaga Dragon Age: Inquisition-a leži u kao što smo već pomenuli fenomenalno realizovanom svetu, dobro uklopljenom combat sistemu koji fluidno miksuje više različitih pristupa u isto vreme, kao i dobroj priči na koju zaista imate utisak da vi utičete. BioWare je pokazao da su svesni propusta koje su napravili u Dragon Age 2, i sa Inquisition su ponovo pokazali zašto ih mnogi smatraju neprikosnovenim u ovom žanru. Must play za sve RPG fanove i igara koja će ostati upamćena kao jedan od svetlijih trenutaka cele 2014-e u gamingu.

Autor: Marko Narandžić

Dragon Age Inquisition

0