Domaća Scena
INTERVJU: 3 Heroes Studio
3 Heroes Studio je mali indie studio iz Beograda koji je nedavno debitovao sa svojoj igrom Math Scientist koja je objavljena na Facebooku. Imali smo priliku da popričamo sa njima u vezi samog studija, prve igre koju su kreirali, domaće game development scene kao i njihovim planovima za budućnost.
Recite nam osnovne stvari o vašem studiju, kako ste nastali, koliko dugo postojite i čime se bavite?
Otvaranje nezavisnog indie studija bilo je za nas ostvarenje dečačkog sna. U toku studija smo shvatili da posedujemo znanja i sposobnosti neophodne da taj san i ostvarimo. Odlučili smo da otvorimo svoju kompaniju što smo i uradili u februaru ove godine, uz pomoć i u prostorijama Poslovno-tehnološkog inkubatora u Beogradu.
Kreiranje video igara primarna je delatnost studija, ali se bavimo i 3D modelovanjem i vizuelizacijama kao outsourcing poslovima.
Koliko ljudi trenutno radi u vašem studiju?
Sam core studija čini osmoro ljudi. Pored tri programera i troje 3d modelara, koji rade na razvoju same igre od nedavno smo ”bogatiji” za marketing menadžerku koja predstavlja kompaniju eksterno i radi na prepoznatljivosti brenda kao i community menadžerku zaduženu za organizaciju društvenih mreža kao i pružanje podrške budućim korisnicima igre.
Kako ste došli na ideju da studio nazovete „3 Heroes Studio“ . O koja tri heroja se radi, ako nije tajna.
Sintagma „tri heroja“ odnosi se na osnivače studija (Strahinju Milenkovića, Nemanju Tojagića i Nikolu Ristića). Inače osnivači su imali problema da se slože oko imena, a ime „3 Heroes Studio“ odabrano je tek kada je jedan od njih „zapretio“ da de studio nazvati „čapa studio“ i staviti logo šape ako se ubrzo ne donesu odluku (čapa -južnjački izraz za psa).
Koliko igara ste do sada razvili i za koje platforme?
“Math Scientist” je naša prva igra za Facebook i bazirana je na match-three principu. Cilj je ispuniti zadatke na svakom nivou ulančavanjem brojeva i njihovim sabiranjem. Određeni nivoi igre sadrže i jednostavne jednačine koje ce igrači morati da reše ukoliko žele da pređu na idući nivo. Igra je trenutno u fazi testiranja u zatvorenoj beti, a prelazak u otvorenu betu predviđen je za kraj decembra. Android i iOS verzija igre planirana su za iduću godinu.
Kako ste se odlučili da radite i outsourcing. Da li na njega gledate kao trenutnu fazu u evoluciji vašeg studija ili kao na delatnost kojom zaista želite da se bavite?
Većina outsoursing poslova koje radimo tiče se gejming sfere tako da to za nas nije samo faza već i početak novih partnerstava.
Koliko posla vašeg studija trenutno je usmereno na outsourcinag a koliko na razvoj vaših igara?
Outsoursing predstavlja oko polovine posla a drugu polovinu čini kreiranje igara. Ponekad outsourcing predstavlja i dominantnu delatnost u zavisnosti, naravno, od potražnje.
Šta mislite o game development sceni na ovim prostorima. Da li pratite rad domaćih studija i da li su neke domaće firme uticale na vas?
Mislimo da se srpska game dev scena definitivno razvija u dobrom smeru. Sve veći broj ljudi se odlučuje da osnuje svoju firmu ali još ima prostora za napredak i nove ljude u branši.
Pratimo rad domaćih studija i možemo redi da je razmena iskustava sa ostalim gejming kompanijama dragocena za nas.
Koje su vama lično omiljene igre svih vremena. Da li pronalazite vreme da isprobavate nove naslove iz čiste zabave ili je za vas gaming striktno profesionalna stvar?
Zar ne može i jedno i drugo? Za nas je gejming i zabava i posao.
U naše omiljene igre spadaju: Warcraft III, Mount and Blade, Neverwinter Nights, Morrowind, Sonic 3 & Knuckles, Gradius V
Kakvi su vam planovi za budućnost?
U budućnosti planiramo da nastavimo saradnju sa trenutnim partnerima kao i da se posvetimo kreiranju većih i komplikovanijih video igara.
Na vašem sajtu stoji da ste zainteresovani za nove ljude. Šta je to što je potrebno nekome da bi ušao u vrlo dinamičan proces razvoja igara?
Pre svega mnogo posvećenosti i upornosti! Svi koji planiraju da se bave kreiranjem igara treba da budu svesni toga da je potrebno mnogo rada i truda te da pored toga uspeh nije zagarantovan. Ne smeju da odustanu na prvoj prepreci, a prepreka de biti! Naravno moraju da poseduju veštine potrebne za obavljanje ovog posla a nakon toga upornost je najbitnija.
Autor: Filip Nikolić