Domaća Scena

INTERVJU: Ivan Andrejić – ARMA 3 Serbian Armed Forces

Posted on

Verujemo da nema ljubitelja borbenih simulacija koji nije čuo za popularni serijal iz kuhinje čeških developera Bohemia Interactive. Trenutno aktuelna jeste treća reinkarnacija Arme, izašla pre skoro godinu i po dana, septembra 2013. godine. Kao vrhunska igra u svome žanru, igra je prirodno postala plodno tle za stvaranje kreativne zajednice modera koji svakodnevno stvaraju bogat sadržaj i time produbljuju iskustvo igrača. Danas imamo prilike da razgovaramo i o domaćem timu čija je želja i cilj da u igru inkorporira domaće borbene sastave i tako ih prezentuje domaćoj i svetskoj Arma zajednici.

PLAY! Zine: Recite nam osnovne stvari o vašem projektu , o čemu se radi i kako je nastao?

Modifikacija Srpske Oružane Snage ( Serbian Armed Forces) je prva srpska modifikacija za video igru Arma 3 koja ima za cilj predstavljanje Vojske Srbije i specijalnih jedinica MUP–a.

SAF je startovao početkom 2013. godine, kao mod „samo za naše oči“, kao kompilacija različitih modifikacija i adonova , sa prepravljenim konfizima i teksturama kako bi zadovoljio „naše potrebe“.  Pošto je vremenom , naša  „kompilacija“ rasla i merila se stotinama megabajta ali i postajala sve kompleksnija i nepreglednija, kao i zbog činjenice da neke stvari nismo mogli da napravimo kako smo hteli, a posebno zbog jakog razloga što nismo hteli da menjamo nečiji tuđi rad bez dozvole, a do kojih se inače super teško i dolazi, odlučili smo da okrenemo list, saberemo raspoložive snage, te razvijemo plan čiji je krajnji cilj kreiranje potpunog autorskog dela, koje će ispuniti naše želje i ostvariti željene ciljeve.

PLAY! Zine: Koliko ljudi imate trenutno u timu?

Brojnost tima je varirala još od nastanka, ali trenutnu okosnicu čine naši programeri Jastreb i Mlađa, 3D modelari Aleksa i Kosmajac, koji nam se skoro pridružio, i na kraju Ljuba i ja koji se bavimo teksturama, kao i “propagandnim“ materijalom u vidu skrinšotova i trejlera. Valja pomenuti i pomoć koju dobijamo od članova naše zajednice, u vidu beta testiranja, referentnog materijala itd.

PLAY! Zine: Zašto ste se odlučili da modifikaciju radite baš za Arma 3?

Većina nas iz mod tima, kao i članovi naše zajednice, smo ljubitelji Arma serijala već duže vreme, neki čak od vremena Operation Flashpoint-a, za koji se može reći da je duhovni predak današnjeg trećeg nastavka Arme. Smatramo da je Arma, uz sve svoje nedostatke i mane, ipak nešto najbliže žanru vojne simulacije, čiji smo mi ljubitelji, a uz to poseduje i veoma razvijenu modersku scenu koja je najzaslužnija za popularnost ovog serijala.

PLAY! Zine: Dokle ste stigli u izradi moda, šta možemo da očekujemo da vidimo kada bude izašao?

Trenutno privodimo kraju ubacivanje u igru sadržaja koji smo pripremili za sledeći apdejt, nakon čega sledi testiranje i „peglanje“ bagova. S obzirom da smo prošle godine odlučili da krenemo od nule, želeći mod koji će biti 100% naša autorska kreacija, sa predstojećim apdejtom akcenat će biti na pešadijskim jedinicama VS, njihovom opremom i naoružanjem, trudeći se da sve to izgleda što autentičnije moguće.

PLAY! Zine: Da li možete ukratko da nam opišete kako teče kreativni proces rada na modu?

S obzirom na to da smo mi u timu raštrkani po celoj Srbiji, a i šire, radimo sve online. Glavno mesto okupljanja je forum na našem sajtu, gde svakodnevno diskutujemo o daljim koracima. U našem poslu se gotovo sve radi kroz timski rad, tako da je koordinacija od presudne važnosti, da bi se izbegli nepotrebni zastoji, pogotovo u ovako malom timu kao što je naš. Proces teče uglavnom sledećim tokom: Dogovorimo se šta je potrebno sledeće uraditi, naš 3d artist odradi model, potom dolazi na red tekstura koju često radimo zajedno, i na kraju se taj „gotov proizvod“ šalje našim programerima koji to ubacuju u igru. Naravno, proces je komplikovaniji ukoliko je model zahtevniji. Nije podjednako lako ubaciti šlem i tenk u igru.

PLAY! Zine: Kakvo je vaše vojno predznanje i gde nalazite referentni materijal za vaš rad?

Imamo nekoliko članova zajednice koji su služili vojsku, jedan od njih je deo našeg razvojnog tima, tako da nam oni dosta pomažu svojim znanjem i iskustvom da naš rad izgleda autentično do najsitnijih detalja. Što se tiče referentnog materijala, uglavnom se služimo internetom, mada pomaže i to što su neki naši članovi strastveni kolekcionari vojne opreme.

PLAY! Zine: Da li bi ste voleli da neko iz vojske sazna za vaš projekat i možda pomogne ili podrži?

Bila bi nam čast da se neko od zvaničnika zainteresuje za naš rad, jer ova modifikacija ipak predstavlja besplatnu promociju naših oružanih snaga, ali iskreno ne razmišljamo preterano u tom smeru, već o tome da kvalitetnim modom privučemo što više igrača u našu zajednicu.

PLAY! Zine: Postoji li mogućnost za priključivanje vašem timu?

Naravno, vrata našeg tima su uvek otvorena, ambicije su nam velike, ali nam je manjak ljudstva do sada predstavljao glavni problem, pogotovo na mestima 3d modelara i programera. Tako da ću iskoristiti i ovu priliku da pozovem sve ljude sa iskustvom u izradi 3d modela ili u programiranju, i koji su zainteresovani da u slobodno vreme budu deo našeg projekta, da nam se jave na našem forumu http://forum.armasrbija.rs/

PLAY! Zine: I za kraj, kakvi su vaši  planovi za budućnost?

Trenutno razmišljamo isključivo o tome da izbacimo što kvalitetniji apdejt. Što se dugoročnih planova tiče, planiramo da posle toga pažnju posvetimo vozilima i tehnici, i da tako korak po korak u potpunosti pokrijemo Vojsku Srbije i specijalne jedinice MUP-a.

 

Autor: Nikola Savić

(prvobitno objavljeno u PLAY! Zine 81)

Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version