Ostalo

INTERVJU: Obsidian Entertainment – Armored Warfare

Do sada smo imali prilike da uživamo u specifičnom žanru MMO igara sa tenkovima koji su se najčešće bazirali na vozilima sredine 20. veka, ali kada su se pojavili prvi trejleri za Armored Warfare koji obećava igru sa najmodernijim i tehnički najopremljenijim vozilima današnjice svi su se oduševili. Zato smo kontaktirali izdavača ovog naslova u želji da vam prenesemo neke nove informacije o ovoj igri koja se očekuje da uđe u fazu beta testiranja u prvoj polovini 2015. godine.

Naš sagovornik za ovu priliku je Džošua Moris, producent za Severnu Ameriku za Armored Warfare.

PLAY! Zine: Do sada smo imali priliku da vidimo igre bazirane na tenkovskim borbama sa vozilima iz perioda sredine 20. veka a kod vas imamo moderna vozila, kako će to uticati na stil igre?

Dramatično! Borba u 21. veku je brza i smrtonosna. Vozila su mnogo sposobnija da izvedu neke stvari od njihovih parnjaka iz Drugog svetskog rata. Komandiri će upravljati glavnim borbenim tenkom (MBT – main battle tank), čeličnom tvrđavom koja može da ide brže od 60km/h i ispaljuje granate kalibra 120mm smrtonosnom preciznošću. Čak i lagani i malo primetni oklopni transporteri (APC – armored personnel carrier) će moći da ispale raketu ili pucaju iz brzopoteznih topova iz nepredviđenih uglova kako se budu probijali iza neprijateljskih linija. Na kraju, uvek će postojati opasnost od artiljerije koja će sipati granate po onima koji nisu stalno u pokretu ili nisu našli dobar zaklon.

AW_Screenshot_Klanrur_02

PLAY! Zine: Da li će biti uključena i moderna unapređenja tenkova kao što su raketni sistemi, dimne granate, protivraketni sistemi na tenkovima, uređaji za infracrveno osmatranje i slično?

Desetine tipova municije, raketa, različite konfiguracije oklopa, obeleživači meta, sistemi osmatranja, protivraketni sistemi i dimne bombe će biti prisutni u igri.

Svaki od ovih sistema će imati značajan uticaj na igru i igrač će morati da razmišlja kako da najbolje upotrebi ove sisteme kako bi stekao prednost.

PLAY! Zine: Rekli ste da u igri neće biti nacija već da se igrač u igri pojavljuje kao vođa privatne vojne korporacije (u prevodu na srpski – plaćenika, prim. aut) koja može kupiti bilo koje vozilo iz bilo koje zemlje, da li vam to daje veću fleksibilnost oko uključivanja različitih vozila? Na primer postoji tenk koji se proizvodio u bivšoj Jugoslaviji, M-84 (baziran na ruskom T-72), koji se trenutno koristi u dosta Balkanskih zemalja i verovatno bi dosta ljudi iz ovog regiona bilo zainteresovano da ga vidi u igri. Kakav je vaš stav prema takvim situacijama i hoće li biti mogućnosti da sami igrači utiču na implementaciju novih vozila?

Naš sistem „dilera oružija“ ima značajnu prednost u tome da ne zahteva da nacija ima dovoljno vozila da popuni „tehnološko drvo“. Možemo da odlučimo da stavimo bilo koje moderno vozilo u igru. Ovo će nam omogućiti da ubacujemo vozila iz bilo kojeg dela sveta!

Početna paleta vozila će uključivati modele iz Rusije, Sjedinjenih Američkih Država, Nemačke i Velike Britanije, a tokom vremena će se proširivati da uključi vozila iz svih regiona uključujući Balkan, Skandinaviju, Bliski Istok, Aziju i Južnu Ameriku.

Ponavljam, nemamo nikakvih ograničenja i vrlo smo voljni da uvedemo što je moguće više vozila iz celog sveta u našu igru tokom narednih nekoliko godina.

AW_Screenshot_Klanrur_03

PLAY! Zine: Koliko smo dosad shvatili u igri postoje tri osnovne klase vozila: tenkovi (main battle tank – MBT), samohodna artiljerija (self-propelled guns – SPG) i oklopna borbena vozila (armored fighting vechicles – AFV). MBT i SPG klase su relativno jasne, ali možete li nam reći nešto više o klasi AFV jer je to nešto što do sada nismo viđali i moguće je da ona budu najrazličitija od cele skupine. Da li će AFV vozila biti samo izviđačka ili će biti i nekih koje će moći da nose veliki top ili možda protivtenkovske rakete?

Zapravo imaćemo pet klasa u Armored Warfare, još dve su lovci na tenkove i laki tenkovi. Da biste stekli ideju o njima možete pogledati Stryker (nedavno smo ga prezentovali u ovom videu http://www.youtube.com/watch?v=-ozygzIiqBg) koji je lovac na tenkove i Stingray koji je laki tenk.

Kada govorimo o oklopnim vozilima (AFV) ona su vrlo različita u igri kao i njihovi parnjaci iz stvarnog života. Lakša vozila imaju mnoge borbene prednosti: lakša su i teže primetna od tenkova što im omogućuje da prodru u pozadinu protivnika neotkrivena.

Na njih se takođe mogu staviti različite borbene konfiguracije, od brzopoteznih topova kalibra 20mm, smrtonosnih protivtenkovskih raketa, čak i topova velikih kalibara sa tenkova i tako napraviti neprimetan i mobilan lovac na tenkove.

Iako neće moći da pariraju rame uz rame tenkovima u rukama iskusnog igrača to su opasna vozila koja će pomoći svom timu da ostvari pobedu tako što će zauzeti protivničku bazu, otkrivati neprijateljska vozila ili tako što će zadavati udarce s boka koji mogu da preokrenu tok bitke.

AW_Screenshot_Klanrur_01

PLAY! Zine: Videli smo da ne radite samo na PvP scenarijima već da dosta napora ulažete i u PvE kooperativni mod. Da li nam možete reći nešto više o ovome?

PvP je vrlo važan deo igre, ali smatramo da je PvE nešto što je nedostajalo u ovom žanru.

PvE misije će vam omogućiti da napravite grupu od tri igrača koji će ući u operaciju od nekoliko vezanih misija. Igrači će morati da rade zajedno da bi ostvarili glavne ciljeve svake misije da bi mogli da napreduju na sledeću. Time što završe operaciju igrači će biti nagrađeni kreditima, iskustvom i postignućima, moguće čak i otljučavanjem nove opreme kod dilera oružija.

Smatramo da će PvE misije omogućiti ne samo dobro mogućnost učenja za PvP, već će biti izazovne i zabavne same za sebe. Postojaće nekoliko nivoa težine koji će osigurati na na najvišim nivoima PvE predstavlja pravi izazov i pruža zabavu svim igračima bez obzira na njihovu veštinu.

PLAY! Zine: Da li će se u PvE borbama igrači boriti samo sa drugim oklopnim vozilima ili će postojati i drugi entiteti kao što su bunkeri, helikopteri ili čak pešadija koja nosi protivoklopna oružija?

Pošto ovo nije igra u kojoj učestvuje pešadija neće biti vojnika sa protivoklopnim oružijima. Postojaće različiti tipovi jedinica s kojima ćete dolaziti u sukob, lanseri SAM raketa, konvoji neoklopljenih vozila, i sijaset drugih tipova jedinica koje ne kontrolišu igrači. PvE će odavati utisak pravog bojnog polja i uvek ćete morati da budete na oprezu u odnosu na veliki broj različitih pretnji koje morate da prevaziđete kako biste ispunili ciljeve.

01

PLAY! Zine: Koje će nadogradnje biti dostupne za tenkove? Da li će ove nadogradnje biti trajnog tipa ili će neke moći da budu iskorišćene u toku bitke, poput reaktivnog eksplozivnog oklopa na primer?

Lista je izuzetno dugačka! Ne samo da možete da modifikujete vozilo unapređenjima koja menjanju njegov izgled kao što je kavez oklop ili reaktivni oklop, već će postojati i mnoga unapređenja u unutrašnjosti kao što su bolja optika, bolje hlađenje, sistemi kontrole paljbe, paneli koji se mogu otkačiti i još puno toga.

Neke stvari se mogu potrošiti tokom bitke, dok druge mogu biti oštećene kao što je slučaj sa reaktivnim oklopom, koji se umanjuje kada je pogođen i može biti popravljen tek posle bitke. Drugi sistemi su trajni i mogu se koristiti u svakoj narednoj borbi nakon što su instalirani.

Sva ova unapređenja, u saradnji sa sistemom komandira i posade, će omogućiti igračima mnogo personalizacije kako bi odražavala njihov lični stil igre što stvara veoma duboko igračko iskustvo.

PLAY! Zine: Postoje li još neke opcije personalizacije tenka? S obzirom da posade tenkova nisu bazirane na nacijama da li će moći da se podesi da govore na jeziku koji igrač koristi, odnosno u igri njihov poslodavac?

Audio signali su jako bitan segment Armored Warfarea. Jako je bitno da komandant tenka može lako da razume informaciju koju mu posada prenosi. Zato će sve posade govoriti istim jezikom na osnovu preferencija koje igrač postavi.

03

PLAY! Zine: Izabrali ste sistem hit pointa koje tenk gubi kada ga probije granata, neki veruju da je ovo malo nerealističan pristup. Da li se više fokusirate na realizmu ili na tome da igra bude dobro izbalansirana i zabavna za igru?

Obsidian je razvojni tim sa velikim iskustvom i uvek smo se trudili da stavimo balans i zabavu na vrh liste. Ipak, postoje mnogi kompleksni i realistični aspekti Armored Warfare, i želimo da napravim igru koja je i zabavna i izazovna za igranje. Hit pointi i oštećenja modula su nešto što je lako razumeti i omogućava nam da napravimo dobar balans između igrivosti i realizma.

PLAY! Zine: Armored Warfare će biti free-to-play igra, ali su se mnogi igrači žalili da uvek postoje elementi pay-to-win modela, kako planirate da eliminišete taj efekat?

Free-to-play model je evoluirao tako da donosi mnogo koristi i igračima i onima koji prave odlične igre. Igrači imaju mogućnost da besplatno probaju igru pre nego što se odluče za bilo kakve kupovine. Na razvojnom timu je onda da napravi sjajnu igru i da budu nagrađeni za svoj trud.

Armored Warfare je free-to-play igra u najboljem smislu.

Novac nikada neće donositi prednost u borbi. Svi objekti koji se mogu kupiti će ili biti kozmetičke prirode ili će igraču štedeti vreme. Ponudićemo nekoliko jedinstvenih  i interesantnih premium vozila ali će ona biti pažljivo balansirana tako da ne budu jača od sličnih vozila na istom nivou.

PLAY! Zine: Da li planirate da napravite takmičarsko okruženje za eSport u okviru igre?

Moramo se prvo postarati da dobro pogodimo balans igre i da se postaramo da su i PvP i PvE modovi dobro usklađeni i ispolirani pre nego što napravimo bilo kakvu odluku o eSportu.

Mi smo veoma zainteresovani da napravimo dugoročne strateške i takmičarske modove u igri. Želimo da provedemo vreme dizajnirajući, testirajući i sređujući tako bitnu stavku u igri i da izbegnemo da najavimo/izdamo nešto pre vremena.

Ono što takođe mogu reći o takmičarskom okruženju je da planiramo da napravimo solo i klanske rang liste kao i ratove za teritorije gde će igrači moći da se takmiče. Više detalja će biti otkriveno kasnije.

02

PLAY! Zine: Kada smo prvi put videli promo video za Armored Warfare opšti utisak je bio „vau, kakva grafika“, što nije ni čudno s obzirom da se koristi Crytek endžin. Kako će ovo uticati na samu igru, da li će taktike biti različite ako se budu imali različiti tereni ili vremenski uslovi? I da li se plašite da sa tako dobrom grafikom će biti problema sa igračima koji neće moći da pokrenu igru na svojim računarima lošijih specifikacija? Ili će možda postojati osiromašeni grafički mod za ovakve igrače?

Da li će borba u oluji ili u pesku uticati na taktiku? Možete da se kladite na to! Takođe će i noćne borbe znatno uticati ili mogućnost da se izbaci dimna bomba. Crytek endžin nam omogućava sve ove stvari. Sam endžin je sazreo tokom godina i može da podrži različite specifikacije računara. Biće više opcija da podesite grafičko okruženje kako bi odgovaralo mogućnostima vaše mašine.

PLAY! Zine: Kada planirate da krenete sa zatvorenim beta testiranjem i kako se ljudi mogu prijaviti? Da li će postojati neki specijalni preduslovi za učešće u beti?

Najavili smo da će prva faza zatvorenog beta testiranja početi u prvom kvartalu 2015. godine. Tražimo sve vrste testera, od hardcore do casual gejmera. Svi se mogu prijaviti na http://aw.my.com

 

Autor: Miloš Hetlerović

Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Play!Zine 2006-2019

To Top