REVIEW: Cities XXL

Kako je Maxis zajedno sa kompanijom EA potpuno upropastio Simcity franšizu poslednjom, ummmmmm, igrom koja je izašla nije ni čudo što su štovaoci city building igara čekali najnovije ostvarenje s potpisom Focus Home Interactive kao ozebli sunce, ja sam kao veliki fan tog tipa igara jedva dočekao da instalacija igre Cities XXL dođe do 100%.

Ideja igre, kao i kod svake druge ovog žanra je napraviti urbano naselje, voditi računa o svim aspektima koji se tiču jednog grada – od nivoa zagađenja, nezaposlenosti, gradskom prevozu, industriji, you name it, preko vođenja finansija do ekspanzije vaše metropole. Cities XXL ima sve navedeno i još je pritom upakovano u lepu grafiku sa dosta vizuelnih efekata, sve dok ne zumirate do maksimuma ali o tome više reči kasnije.

ss_a9e59b284ab12fa4611d36e7c9cdbac5afbf0c32

Grad će početi svoj život sa postavljanjem gradske skupštine i rezidencijalne zone u koju će se naseliti prvi građani vašeg malog grada. Građani pored mesta za život traže mesto za rad, pa ćete uskoro grad obogatiti industrijskim zonama. Naravno, plate valja negde potrošiti što implicira postavljanje komercijalnih zona koje će se razviti u tržne centre i prodavnice i time Cities XXL kompletira sveto trojstvo osnovnih „građevina“ koje je postavio još prvi Simcity pre više od 20 godina RCI – Residental, Commercial, Industrial. Da bi se zone razvijale moraju biti spojene putevima sa gradskom skupštinom kao i međusobno.  Kako grad bude rastao tako će rasti i potreba za organizovanim javnim prevozom u vidu autobusa, vozova i metroa, vatrogascima, snagama reda i zakona, bolnicama itd. Naprednije građevine zahtevaće od vas da obezbedite kvalifikovaniju radnu snagu, pa ćete uskoro razvlačiti rezidencijalne zone za njih, što opet povlači za sobom naprednije i profitabilnije grane industrije, razvijenije komercijalne centre i tako u krug. Pošto, inače, postoje četiri grupe populacije – od nekvalifikovanih, „bluecollar“ radnika do gradske elite situacija ubrzo postaje sve komplikovanija, a vi ćete kao gradonačelnik da se borite sa sve više problema koje jedan grad može da ima.

[huge_it_gallery id=”43″]

Kako grad bude rastao tako će početi da postaju evidentni problemi u samom dizajnu igre. Prvo, meniji su isuviše komplikovani i da biste došli do bitne informacije moraćete da prođete nekad i kroz tri ili čak i četiri podmenija gde istu možete videti. Drugo, iako će vas igra obaveštavati o postojanju problema u određenom sektoru to će gotovo uvek biti putem malih iskačućih ikonica koje su, em teško vidljive i to već u slučaju od samo 20tak raznih zona koje ne zauzimaju ni stoti deo mape, em nedovoljno informativne pa ćete opet prolaziti kroz naporne menije u potrazi za nekim layoutom koji svetli crveno i možete samo da zamislite šta se tek dešava kad nazidate grad do određenih proporcija. Meni se desilo da mi se prekinula konekcija svih farmi i plantaža sa ostatkom grada što sam primetio tek kad mi je budžet otišao u minus, farme propale, građani pobesneli zbog visoke nezaposlenosti, a da za sve to vreme jedini signal da nešto nije u redu bio je uvidu malih sličica iznad svake farme veličine 10 piksela.

Prekopirani Cities XL

Grafika u Cities XXL-u je kao što sam već rekao, dobra ali postaje smešna kad se zumira na „street level“. Tada ćete otkriti da su svi građani vašeg grada nakaze koje se kreću kao da su ispali iz Counter Strike beta 6.5 verzije, a izgledaju poput glavnog negativca iz prvog filma Ljudi u crnom. Ipak, glavni problem u performansama Cities XXL-a postaje evidentan kad grad bude prekrio, otprilike petinu mape, a igra počne da vam zakucava kompjuter, proguta svu raspoloživu memoriju i natera vaš hard disk da se vrti brže od crne rupe. Razliku nisam primetio igrajući Cities XXL na i3 procesoru sa GeForce 740M grafikom i 4 MB ili na i7 procesoru sa mnogo boljom grafičkom karticom i duplo više radne memorije. Štaviše u trenutku kad sam probao da razvučem novu zonu igra se potpuno zaustavila, a kursor se pretvorio u dobro poznati „busy“ peščani satić i odbijala je da reaguje narednih minut. Que?!

ss_bd5bda844b9a5adea3ed07444ead8d3ca84f778d

Sigurno se pitate posle globalno dobrog utiska o igri i problema koji se daju rešiti sa nekoliko manjih zakrpa čemu toliko niska ocena? Glavni razlog za to leži u jednoj prostoj činjenici da je Cities XXL apsolutno i potpuno kompletno prekopiran prethodnik Cities XL (da, sa jednim X) sa toliko malo dodatnog sadržaja da se ne može nazvati ni ekspanzijom, a ne novom igrom i ja kao autor teksta imam ozbiljan problem da procenim koliko koraka da vratim ocenu unatrag zbog ovakvog gafa kompanije Focus Home Interactive. Da li je to 5, 10 ili 100? Umesto da je FHI zakucao kovčeg Maxisu, spakovao ga u šatl i lansirao u Sunce doveli su sebe u poziciju da trpe drvlje i kamenje kojima ih igrači zdušno (i opravdano) obasipaju na Steamu, a mi da se nadamo da će neki naredni Cities osvetlati obraz.

Cities XXL

0

• Ogromne mape koje dozvoljavaju izgradnju velikih gradova