REVIEW: Dead or Alive 5 Last Round

Već smo navikli na to dan nam fighting igre stižu u nekoliko reizdanja koja samo dodaju nove borce, arene i balansiraju već postojeće stvari u igri. Šampion ovog pristupa do sada je svakako bio Capcom, sa svojim Super, Ultra, Ultimate i svim ostalim rečima koje su ima padale na pamet da bi mogle da označe napredak u odnosu na prethodnu verziju. Međutim sve je više razvojnih timova i izdavača koji počinju da prate ovakav trend razvoja jedne fighting igre, gde se proces balansiranja likova ostavlja u dobroj meri community-u koji im „besplatno“ testira igru mesecima pa i godinama, sve dok se razvojni timovi ne odluče da dodaju još sadržaja i iskoriste te dragocene podatke u sledećoj iteraciji. Sve ovo ne bi bio problem da se radi o recimo DLC dodacima za već postojeći naslov, nekada free, a nekada i paid u slučaju da ima više sadržaja. Oba ova primera smo već imali puno puta, ali na žalost i treći slučaj, a to je kada se takvo jedno dopunjavanje sadržajem već postojeće igre okarakteriše kao potpuno nov naslov koji morate ponovo da kupite. A kada to uradite ne jednom, već dva puta, eto vam u rukama Dead or Alive 5: Last Round.

ss_12b990137a8cfca2bcd556131c5cfa5f72b4fdb5

Ok, ne treba preterivati. Iako gore pomenuto jeste tačno, naročito ako i dalje ovaj naslov igrate na PS3 ili Xbox 360, kada su u pitanju current-gen konzole i PC, ovo je prvi DOA5 naslov na tim sistemima i kao takav još i može da ima nekog smisla. Ove verzije donose i unapređenu grafiku, koja i inače nije bila loša. Takođe ako je uporedimo sa prošla dva DOS5 naslova, igra jeste prilično slična u odnosu na DOA5 Ultimate ali u odnosu na prvo izdanje, zaista dosta toga novog je pridodato u igru.

Story mode je ostao nepromenjen i podjednako besmisleno i banalno zabavan kao i prvi put. Ovoliku količinu trash momenata teško da ćete naći u bilo kojoj drugoj igri. Još ako stavite i preloši engleski voice acting umesto japanskog, eto dobitne kombinacije za neprestanu zabavu u tih 3-4 sata koliko će vam trebati da odigrate sve chaptere inače prilično zakomlikovanog story moda.

ss_9ae6ba17b49d7fe309e6cd4fe8dc9e03d1812816

Gameplay mehanika Dead or Alive igara je od starta bila postavljena prilično ubedljivo. Igra je vrlo pristupačna za novajlije. Čak i ako nikada do sada niste igrali DOA, biće vam odmah zabavno. Komboe nije teško izvoditi i oni izgledaju vrlo efektno. Ono što je karakteristično za Team Ninja igre (i DOA i Ninja Gaiden) je vrhunski odziv na komande i izuzetno fluidni osećaj prilikom igranja. Oni koji se upuste malo dublje u gameplay mehaniku, doći će do čuvene  rock paper scissors kombinatorike, uspostavljene između udaraca, hvatova i countera. Dead or Alive ovo vrlo efektno primenjuje, tako da će mečevi između igrača koji zapravo znaju šta rade uvek biti uzbudljivi, ali i dosta bazirani na očekivanju sledećeg poteza protivnika.

ss_57a3abc3d71bc297a413fb9c66d931a94d3cf4a8

Od novih stvari koje donosi Last Round, ako zanemarimo poboljšanu grafiku, pažnju privlače dva potpuno nova lika. Honoka je osamnaestogodišnja japanka sa bogatim poprsjem (u Dead or Alive igri, ma nemoguće!) a tu je i  Raidou koji je bio boss u prvoj DOA igri. Tu su i Marie Rose, Nyotengu i Phase-4 koji su bili DLC za Ultimate izdanje. U igri se nalazi i preko 300 (!!!) kostima za sve likove ali to i dalje nije bilo dovoljno, pa Tecmo ponovo (iako se radi o trećem izdanju DOA5 igre) prodaje nove kostime kao DLC dodatke.

ss_8f1c0750500005b820ec2089a65cd30d06c94f6f

Mnogi će reći da je DOA oduvek bio čista fan service igra. I to je šteta, imajući u vidu da se radi o prilično dobroj fighting igri. Međutim, može se i reći da Team Ninja zaista nema nikakvu granicu i meru kada je u pitanju gore pomenuto. Igra je druga strana spektra Anita Sarkeesian fenomena. Kao takva će uvek biti polarišuća i biće vam ili potpuno besmislena ili presmešna (a nadamo se da vam se izbor završava na ova dva).

ss_69c57645c1bd781606192106256f77527f1eb7ce

Dead or Alive 5: Last Round zaista jeste ultimativno izdanje ovo igre. Ako do sada niste igrali peticu, ovo je najbolja prilika. Ako ste igrali i ako ste fan, ovo je dobar upgrade sa dosta poboljšanja. Mislimo naravno na PS4, Xbox One i PC verziju.  A ako vam se nije svideo DOA5, ne prilazite ovom naslovu, ovo je samo još svega već viđenog.  Sada je konačno vreme i da Team Ninja ostavi za sobom DOA5 i počne da razmišlja o sledećem koraku.

Autor: Marko Narandžić

Dead or Alive 5 Last Round

0