REVIEW: Dragon Ball XenoVerse

Igre na temu Dragon Ball anime/manga serije zaista su mnogobrojne, što nije ni čudo, uzevši u obzir da je Dragon Ball, a naročito Dragon Ball Z, verovatno najzaslužniji za popularizaciju anime kulture na zapadu. Gotovo da ne prođe godina a da ne bude objavljen barem jedan naslov na ovu temu. Čak i decenijama nakon ispričane priče u obliku anime serije, u svetu igara, ona se priča iznova toliko puta, da većina nas imalo zainteresovanih za Dragon Ball, celu sigurno već zna napamet. Ali to nikada nije sprečilo izdavače da nam plasiraju jedno to isto, svaki naredni put malo grafički unapređeno i malo drugačije ispričano. No to nije ni nas sprečilo da sve to ponovo odigramo, a uz to i ovaj jubilarni put budemo u mogućnosti da igramo jednu Dragon Ball igru i na kompjuteru, s obzirom da su sve do sada bile rezervisane ekskluzivno za konzole. O da, Dragon Ball Xenoverse je dostupan i za Windows platformu. Niste valjda mislili da će Earth’s Special Forces mod za Half-life izaći pre nego što se dogodi ovako nešto? Naravno da ne.

ss_9270b9170af96b140d2ca060f93720fb928bead6

Dragon Ball Z je do sada dolazio u raznim žanrovima igara, prvenstveno klasičnim tučama, ali se provlačio i kroz RPG žanrove pa čak i MMORPG. No, ovaj put, svojom najnovijom igrom, Dragon Ball Z donosi po malo od svega. Dragon Ball XenoVerse je i dalje u suštini tuča, ali sadrži i neke druge elemente, koji uklopljeni zajedno rade na tome da nam donesu nešto sasvim drugačije. Barem po pitanju priče, što je svakako uvek dobro došlo. Ovaj put će priča koju smo vrteli toliko puta imati mali zaokret. O čemu je zapravo reč?

Nešto misteriozno se dešava sa istorijom Dragon Ball sage, i borbe u kojima su heroji pobeđivali, okrenule su se u korist negativaca. Da bi sprečio uništenje sveta i promenio istoriju, Tranks uz pomoć Zmajevih kugli doziva VAS da mu pomognete. Tako je, u ovoj igri ćete kreirati svog unikatnog karaktera, koji će se pridružiti herojima u pokušaju da im pomogne da održe prošlost netaknutom. Drugim rečima – da ipak pobede negativce.

Iako ovo nije prva igra u kojoj možete kreirati svog lika, samo učestvovanje u svim klasičnim Dragon Ball Z borbama dodaće jednu notu unikatnosti ovom naslovu i svakako udahnuti novi život do sada zaista prežvakanoj priči. Ovo samo po sebi stoji kao najveći adut Dragon Ball XenoVerse-a. Ali hajde malo da pogledamo igru i sa tehničke strane.

ss_26788cf0d0031c6e4664fd1e671cc316b03ee405

Po pogledu grafike, igra izgleda zaista zadovoljavajuće. Istina je da bi ovakav nivo grafike bilo teško izvući na konzolama prošle generacije, ali ipak nije sve toliko bolje. Razlika je zaista minorna, a u nekim slučajevima, igra vizuelno čak i zaostaje za svojim prethodnicima. Toliko je bilo prostora za poraditi na vizuelnom utisku Dragon Ball igara, koje s obzirom na žanr uvek mogu da ponude više, što se tiče efekata i ubedljivosti super-power borbi. Ali ovde Xenoverse razočarava sve one koji su očekivali da će sledeća Dragon Ball igra biti ispunjena totalnim uništavanjem pejzaža, gotovo nesputanim kretanjem kroz nivoe i mnoštvom detalja za koje je hardver novih konzola sposoban. Xenoverse na žalost samo osrednje dočarava dinamiku Dragon Ball Z tuča i na tom planu zaista ne nudi ništa novo.

Dragon Ball: XenoVerse barem, za razliku od prethodne Dragon Ball igre, Dragon Ball Z: Battle of Z, nudi mogućnost igranja u dva igrača, u offline režimu. Ali i da biste to probali, prvi igrač mora kreirati karaktera, zatim preći prvih par misija igre da se igranje u dvoje otključa, a zatim svojim karakterom otrčati do “prijavnice” da bi borba konačno mogla da se pripremi. Bez šale, igra nema klasični meni, već se sve odigrava i bira u centralnom gradu, gde se sa likom šetate “od štanda do štanda” i kupujete stvari, aktivirate offline ili online borbe, misije, ili prelazite glavnu priču. Nekome od dizajnera igre je ovo verovatno delovalo kao simpatično rešenje, ali ono je bez pogovora bilo tupav potez. Uz to, grad je ispunjen NPC likovima (ili ako se konektujete preko interneta, i drugim igračima širom sveta), tako da sve podseća na neki MMORPG. Pomalo bespotrebno, no dobro, doživeo je Goku i gore stvari od ovoga. Sećate li se samo kada ga je Pikolo proburazio svojim Makankosappo zrakom? To je sigurno bolelo…

ss_8baa4b04e4c395f26879c6f6ca73d2b181216a10

Sa vedrije strane, borbe i nisu preterano loše izvedene. Da, kontrole jesu pomalo neprecizne, mogućnosti nisu toliko otvorene, tempo nije najsrećniji, ali Dragon Ball: XenoVerse na ovom polju sasvim zadovoljava. Vezivanje komboa nije naročito teško, i u fazon ćete ući vrlo brzo. Kao dodatak tome, često ćete sticati nove napade kojima ćete opremati vašeg karaktera, kog ćete istovremeno i ojačavati boljom opremom. Uvođenje ovih RPG elemenata, dodatno će vas motivisati da pređete priču, čije će igranje postati mnogo teže ako ne trenirate dosta između misija, i sakupljate što bolju opremu.

Sa audio tačke gledišta, XenoVerse i više nego zadovoljava. Tu su glasovi originalne glumačke postave iz serije, ali i neke muzičke teme koje odlično odgovaraju anime svetu kao što je Dragon Ball.

ss_272afe12cc54cd8d7d08abff2d8ae570aaa22425

Ako posmatramo istoriju Dragon Ball igara, bilo je tu zaista mnogo bisera koji su imali da ponude mnogo više nego XenoVerse. Sam duh Torijaminog univerzuma i nije uvek najlakše preneti u igrački svet. Međutim, XenoVerse ćemo pamtiti kao igru u kojoj smo konačno mogli da se umešamo u priču Dragon Ball sage sa lično napravljenim karakterom, ali i kao jednu od retkih Dragon Ball igara objavljenih za Windows. I ako sve saberemo i oduzmemo, možda Dragon Ball: XenoVerse nije u samom vrhu igara ovog “serijala”, ali svakako nije ni pri dnu. Ovo je jedna blago natprosečna Dragon Ball igra, koja će vas zadovoljiti ako tražite kratkoročnu zabavu, malo drugačiji pogled na Dragon Ball priču, ili eventualno – kako je to upravljati Gokua preko tastature. Pet minuta pre nego što ipak prikačite neki džojstik u računar…

Dragon Ball XenoVerse

0

• Osvežena priča