Opisi igara

REVIEW: Mortal Kombat X

Pre dve decenije, jedna igra je pomerila granice u industriji i bila uzrok pojavljivanja ocena na kutijama kojima se naglašava da igra možda nije pogodna za mlađe uzraste. Govorim, naravno, o Mortal Kombatu, serijalu koji je sada stigao do desetog poglavlja i čiji autori ne prestaju da iznenađuju kreativnim, iskarikiranim načinima da nindže rastavite do najsitnijih delova. Veliki je to put za jednu franšizu, pa hajde da vidimo ima li MKX da ponudi nešto sem uvoda u anatomiju.

ss_df4873d7444c9c336bd429699edad19ab7aaba9f

MKX je direktni nastavak brojem neobeleženog (u narodu poznatom kao 9) reboota serijala koji smo igrali pre nekoliko godina. Dvadeset pet godina posle uništenja Šao Kana svetovi su drugačiji, u stalnoj tenziji zbog mogućeg opšteg rata. Snage Netherrealma pokušavaju da dovedu novog vladara Šinoka i to dovodi do novog sukoba između našeg i dva vanzemaljska sveta. Priča se odmotava kroz desetak poglavlja u stilu koji nam je poznat iz prethodne igre i kombinuje regularne borbe, quick time sekvence i međuanimacije dok se učitava sledeći nivo. Naravno da je cheesy, to je nešto što očekujemo od MK, daje lep uvod novim likovima, mada se čini da je nešto kraća od one u prethodnoj igri i ne daje priliku da zaigrate sa svim novim borcima. Prilika da vidite finale ostalih likova je ostavljena za klasični arkadni mod poznatiji kao kula. Koliko god da je priča blentava, ipak je zanimljiva i drži pažnju do samog kraja i zaista ne bih imao ništa protiv da neki budući MK film ima priču ovog kvaliteta.

ss_1f002ef5eb037c81e92bcbc29306fc91d4b6d26f

Glavna novina igri je smena generacija. Mnogi likovi su ostarili ili ih nema ako su (spoiler warning!) poginuli u MK9, te su igrivi i njihovi naslednici – Cassie, Takeda i Jaquie. “Klinci” samo donekle stilom podsećaju na svoje roditelje tako da je izbegnut sindrom Rjuovih klonova kome jako teško odolevaju dizajneri borilačkih igara. Ukupno je 8 novih boraca, svako sa specifičnim stilom igre. Šteta je što nema nekih legendarnih likova iz serijala, da, jasno je da ne bi bilo logično po pitanju povezanosti priče, ali je malo čudno kada u Mortal Kombatu ne možete da igrate kao recimo Baraka ili Rain. Osim izbora skina za lika dostupne su i tri varijacije kojima menjate lepezu poteza svog borca, neretko i način igranja. Ovo je dovelo do zanimljivih promena balansa i mnogo više likova je sada popularno među kompetetivnim igračima nego ranije. Povratnici serijala su stamina tj. trčanje i brutality potezi. Zanimljivo je izvođenje brutality poteza – umesto kombinacije koju ukucavate za fatality potrebno je ispuniti neke uslove tokom borbe i na kraju završiti određenim potezom. Odličan izazov za iskusnije igrače! Osnova borbenog sistema nije menjana i prelazak na MKX je potpuno bezbolan za igrače koji su igrali MK9, s tim što su dodate interaktivne pozadine a la Injustice. Još jedna sjajna stvar i nešto što nisam siguran da sam do sada viđeo u žanru je pregled frame data za sve poteze, te tako iz prve ruke imate informaciju koliko se koji potez brzo izvodi kao i da li ga je moguće prekidati drugim (cancel). Pritom sve magije i komboe možete izdvojiti da budu prikazani tokom borbe čime se smanjuje potreba za zapisivanjem komboa dok vežbate poteze.

ss_0f4f568f3a4ee49061484b5ea916d634f443b8a9

Nemoguće je pričati o Mortal Kombatu a da se ne pomene nasilje. Urnebesno, zabavno nasilje. Serijal je, na kraju krajeva, poznat po tome da krv pršti i kad kinete u smeru svog protivnika, a MKX je to podigao na sledeći nivo. Xray potezi lede krv u žilama svojim brzim pogledima na anatomiju likova dok im pucaju lobanje i kičme, a finisheri će redovno ostavljati posmatrače zabezeknute onim što se dešava na ekranu, naročito jer kamera na kraju takvih poteza ostaje fokusirana na “žrtvu”. Malo je zbunjujuć podatak da se ove sekvence ne odvijaju u 60 sličica u sekundi kao ostatak igre već u 30, da li kao optimizacija jer teksture postanu detaljnije ili zarad dobijanja sinematičnog doživljaja za kojim u poslednje vreme pati industrija visokobudžetnih igara. Jedna stvarno velika glupost je postojanje kredita za olakšano izvođenje fatalityja držanjem bloka i jednog od tastera za udarac. Ovim je izdavač u igru doneo mikrotransakcije, pa tako 30 ovakvih kredita košta 5 evra. Vrlo neprijatan potez kada se pogleda cena igre od 50 evra plus sezonska propusnica od još 30, dva skina koja se plaćaju i Goro koji je bio preorder bonus.

ss_af737b5e797b4ccc9510201259ce010ace4e8947

Količina sadržaja je zato neverovatna i biće potrebno dosta vremena dok vidite sve što igra ima da pruži. Postoji nekoliko kula za solo igrače – pomenuta arkadna, dve survival, test your might gde je potrebno lupati daske i tatere na kontroleru i jedna sa nasumičnim modifikatorima borbi. Ako ste online, igra će vam ponuditi i specijalne kule koje se smenjuju svakog sata, dana ili nedelje. Pored toga prisutna je i meta igra Faction war. Prilikom prvog pokretanja izabraćete jednu od pet strana u čiju čast ćete lomiti kosti protivnicima. Svaka pobeda donosi iskustvene poene za vaš profil i za profil u fakciji, a na određenim nivoima ćete dobijati neke bonuse. Cilj je osvajati ratne poene pobedama u kulama, online ili dnevnim izazovima kako bi fakcija na kraju nedelje bila prva i svim članovima time dala bonus novčiće i kozmetičke dodatke za profil. Ovo je jedan od glavnih razloga zašto ćete igru uključivati svaki dan, makar na desetak minuta. Pored iskustva osvajaju se i zlatnici za kupovinu kostima i poteza u kripti, najprijatnijem iznenađenju u igri. Kripta je veliki lavirint sa četiri nivoa i svojevrsna igra u igri, jer za otključavanje svih prostorija morate rešavati povremene logičke probleme i pronaći skrivena oružja. Doduše, za otvaranje svih bonusa iz kripte je potrebno užasno mnogo vremena i novčića, te je ovo mod za najstrpljivije igrače.

ss_37d9c7712aa884cc5e05b07c7837ae9792a533b4

Novi Unreal engine učinio je MKX jednom od najimpresivnih igara na tržištu, animacije likova su mnogo tečnije i sada se oseća sila svakog udarca u njihovim pokretima. Modeli likova obiluju detaljima i moguće je čak videti teksture tkanina na njihovoj odeći, ali to znači i da će multilacije posle fatalitija poprilično prevrtati stomake zbog detaljnijeg prikaza svega. PC verzija je imala nazgrapan početak zbog novog sistema strimovanog downloada fajlova dok igrate. Srećom, sada je download moguće obaviti u celosti a poslednji patch je ispravio i neke probleme sa opadanjem fps-a. Vlasnici AMD kartica mogu da nalete na neprijatan problem pikselizacije određenih arena, te je za to najbolje na forumima proveriti koji drajveri sarađuju sa igrom kako treba. Zvučna komponenta nije najbitnija stvar u ovakvim igrama, ali je i onda na visokom nivou sa odličnim detaljem u prozivanju između boraca na početku borbe. Navodno je za svakog lika snimljeno stotinak linija dijaloga samo za potrebe uvodnih animacija. Online režimi su standardni i, iako je netcode ponovo brljav, prisutno je daleko manje problema nego u MK9 tako da ćete čak i protiv igrača čija je konekcija osrednjeg kvaliteta imali stabilne mečeve bez primetnog laga.

ss_cde06ae108fbedc542838ac259239278fae808c1

Mortal Kombat X je obavezno štivo svakom ljubitelju borilačkih igara, naslov krcat sadržajem i pored bezobzirnosti izdavača prema našim novčanicima. Fino zaokružena igra u kojoj će jednako uživati potpuno početnici ali i turnirski orijentisani igrači koji u malom prstu drže sve poteze i komboe. Traženje mana je stvarno nezahvalno u slučaju ovakvih igara, a iskreno se nadam da će se developeri PC verzije opametiti i saslušati primedbe igrača kako bi se ispravili tehnički problemi koji se povremeno javljaju. U svakom slučaju, MKX od nas zaslužuje samo preporuke i vrlo visoku devetku.

 

Autor: Bojan Jovanović

Mortal Kombat X

0

Za:

  • Unapređenje svih aspekata MK9
  • Količina sadržaja
  • Krypt i dnevni izazovi

Protiv:

  • Problemi na PC-u
  • Cena, mikrotransakcije
Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Play!Zine 2006-2019

To Top