REVIEW: Heroes of the Storm

Kada je pre jedne decenije u Warcraftu 3 svanula mapa Defense of The Ancients, retko ko je mogao da pretpostavi koliku će ona popularnost dostići. MOBA, tj. Multiplayer online battle arena kao podžanr strateških igara je sa godinama postao entitet za sebe i glavni “krivac” za neke od najvećih eSports događaja. Koliko god da je priznanje MOBA žanr pridobio poslednjih godina (sa nagradama u milionima dolara i vrlo ozbiljnim ligama), činjenica je da je ciljan ka hardcore publici. Stotinak heroja po igri, svaki sa po 5-6 magija, stotine predmeta i trajanje partija i po sat vremena znače da ovim igrama morate pristupati sa popriličnim predznanjem. Blizzard je tu video priliku da izda igru koja će imati eSports potencijal, ali istovremeno neće biti bauk za početnike i pritom je zasnovao na svojim ekstremno popularnim franšizama. Posle nekoliko promena imena i podužeg beta testa, Heroes of The Storm je konačno dostupan svima.

heroes-16

Heroes of The Storm, u osnovi, ne odskače od MOBA postulata – dva tima od po pet igrača pokušavaju da razore protivničku bazu i usput ih prate kompjuterski kontrolisani prašinari. Kontrole su takođe tipične, sa QWER tasterima za magije i B za teleport ka bazi. Ali, odmah ćete primetiti da nema tipične 3-lane mape koju viđamo u gomili DoTA klonova. Umesto te poznate i sto puta prežvakane mape, Blizzard je ponudio čak sedam unikatnih mapa (i jednu u najavi), svaku sa specifičnim izazovima. Sem što se razlikuju po izgledu, mape uvode i drugačije zadatke u igru. Na jednoj ćete, tako, skupljati zlatnike kako biste platili duhu pirata da bombarduje suparničku bazu ili, pak, izborili kontrolu nad altarima i prizvali velikog zmaja nad kojim jedan od saigrača može da preuzme kontrolu. Nekada ovi dodaci deluju kao gimmick, ali neretko mogu da odluče partiju. Ekipa koja u rudnicima redovno skuplja više lobanja za svog Grave Golema gotovo sigurno će pobediti zbog ovog moćnog AI saborca. Takođe, neutralna čudovišta na mapama nisu samo exp bonus za onog ko ih potamani već se priključuju vašem timu i mogu poprilično da utiču na ishod meča.

heroes-14

Razlike u odnosu na poznatu MOBA formulu tu ne prestaju. Svi članovi tima se ravnomerno leveluju tako da ne postoji individualni nivo heroja već celog tima. Ovo znači da se neće dešavati da saigrač kaska za ostalima jer je npr. support pa izbegava borbe, a ni situacije kada je jedan igrač prejak i praktično nosi celu partiju. Obrti su zato jako česti u Heroes of The Storm jer, čak i da je vaš tim u nivou-dva zaostatka, uvek je moguće izgurati bitke u svoju korist i preokrenuti ceo meč naročito u kasnim fazama meča kada pogibija znači da će igrač duže ostati “na klupi”. Kao što smo pomenuli prilikom testiranja alpha verzije, u igri ne postoje predmeti koje biste kupovali kako bi pojačavali svog heroja već sistem talenata. Na određenim nivoima dobijaćete po talent poen i izbor između nekoliko apgrejda, od pojačavanja magija do sasvim novih skillova koje možete da dodate heroju. Sistem funkcioniše odlično i mnogo je lakše adaptirati se trenutnoj situaciji na mapi i promeniti predodređenu ulogu svog heroja.

heroes-06

Pomenute promene su prvobitno naišle na negodovanje igrača jer se smatralo da Blizzard ovim pokušava da napravi casual igru, međutim to znači i da su mečevi mnogo dinamičniji i, pre svega, kraćeg trajanja. Praktično da ne postoji ‘’surrender at 20’’ jer upravo je 20 minuta najčešće dovoljno da se meč završi. Timski krkljanac se neretko dešava tokom prvih nekoliko minuta i zaista je retkost da se osećate kao da nemate šta da radite. Pritom je i komuna igrača poprilično pitoma u odnosu na tipično MOBA okruženje i toksičnost je minimalna (donekle zaslugom nepostojanja all chat-a). Možda ćete naleteti na jednog nepodnošljivog igrača na svakih deset mečeva. Na kraju krajeva, u kratkom formatu igre nećete ni stići da se nervirate kao u Dota 2 gde mečevi traju i po sat vremena. Brzini igre doprinose i mountovi poput onih u World of Warcraft. Pritiskom na Z posle par sekundi se pojavljuje izabrana mount životinja (ili heroj prelazi u travel form) i, dok ste na njoj, krećete se brže po mapi sve do sledećeg napada. Očekivano, Blizzard je ponudio razne šašave opcije za mount, od konja i bojnih vukova do letećih ćilima. Retko šta je urnebesno kao namrgođeni Arthas koji šćućuren na poniju jurca mapom i ostavlja trag u duginim bojama iza sebe.

heroes-15

Ne očekujte, doduše, da će vam Blizzard sve te zabavne heroje i mountove dati tek tako. Kao gotovo sve igre ovog žanra, Heroes of The Storm se zasniva na mikrotransakcijama ili skupljanju ingame zlata redovnim igranjem za šta dalje možete otključavati heroje. Novcem možete nabaviti manje-više sve u igri – heroje, skinove, mountove i bustere za experience ili zlato. Cene nekih predmeta podižu kosu na glavi! Pomenuti rainbow pony je tričavih 20 evra, dok heroji variraju od 4 do 10 evra. Određene skinove ćete morati da osvojite. Sem iskustvenih poena za nalog, levelujete i heroja i na svakom njegovom nivou dobijate nagradu koja može biti varijacija boja za njegov skin ili mount, zlato ili master skin na nivou 10. Kao i u Hearthstone, svakodnevno dobijate zadatke čijim izvršavanje osvajate zlatnike. Obično su jednostavni i zahtevaju da odigrate određen broj mečeva sa herojem iz neke franšize ili specifičnom ulogom. U početku se čini da su cene likova u zlatu izuzetno velike (pobedom dobijate 200 zlata dok najskuplji heroji koštaju 10 hiljada), ali se relativno brzo skupi ako redovno igrate, levelujete nalog i radite dnevne zadatke.

heroes-13

Heroes of The Storm je među grafički spektakularnijim igrama žanra za šta je zaslužan Starcraft 2 engine. Pritom je vrlo pregledna, sa jasnim indikatorima bitnih lokacija, zadataka i pingova po mapi. Reklo bi se, tipičan Blizzard naslov sa visokom produkcijom. Igra od nas ipak dobija minus zbog brljave optimizacije i čestog padanja framerate-a čak i van masovnih bitaka. Neverovatno je da konfiguracije na kojima Starcraft 2 klizi u ultra detaljima imaju problem da održe 60fps u HoTS na nešto nižim grafičkim podešavanjima. Beta je trajala godinu dana, više nego dovoljno da Blizzard istrebi zergove koji su pravili probleme u engine-u. Srećom, barem je nestabilnost iz bete potpuno ispeglana te se ne dešavaju nasumična pucanja mečeva niti desinhronizacija između igrača.

heroes-17

Na kraju nam ne ostaje ništa drugo nego da preporučimo Heroes of The Storm svim multiplayer igračima. U pitanju je balansiran i dinamičan naslov kojim je Blizzard zapušio usta svima koji su tvrdili da MOBA mora da se dizajnira na tačno određenim postulatima inače će propasti na tržištu. Da, više je okrenut publici koja ne diše i ne sanja 3 koridora već je igra “za nas ostale” koji želimo da se povremeno zabavimo bez potrebe da pored stola držimo enciklopediju o igri, pritom sa više nego dovoljno opcija za organizovanje turnira. LoL i DoTA 2 su konačno dobili pravu konkurenciju!

Autor: Bojan Jovanović

Heroes of the Storm

0