REVIEW: Magicka 2

Poznata i nama posebno draga kompanija Paradox Interactive isprsila se još jednom, a nadasve zanimljiva igra Magicka dobila je zasluženi nastavak. Svi, ovo je Magicka 2. Magicka 2, ovo su svi. Sad kad su formalnosti ispunjene red bi bilo reći po koju reč o dugo iščekivanom drugom delu popularne igre iz „iskomibinuj svoj spell i napucaj protivnika u facu“ žanra.

Iako su prethodne dve Magicka igre, original i eskapada u MOBA žanr, Wizard Wars delo razvojne kuće Arrowhead Studios, Paradox Interactive se odlučio da ovaj put rizikuje sa drugim studijom, pa je Magicka 2 poverena studiju Pieces Interactive. Možemo samo reći da se rizik ovaj put isplatio jer su Pieces-ovci posao odradili skoro savršeno.

ss_13da82f226d2510aa1c1d30850b516f9eb609f32

Magicka 2 nudi solidno dugačku, linearnu kampanju od devet poglavlja u kojoj ćete kao svemoćni čarobnjak koji komanduje elementalnim silama probati da sprečite mračne sile da naruše mir koji je konačno zavladao zemljama Midgarda. Kad se na to dodaju činjenica da je svemoćni čarobnjak i vladar elementalnih sila najsposobniji za samopovređivanje na fantastično glupe i smešne načine i narator u vidu vampira, Vlada koji govori engleski sa teškim rumunskim naglaskom, a izgleda kao da je ispao iz Skubi Du crtanog filma, dobija se prava slika šta je u stvari Magicka 2 – izuzetno simpatična igra koja u špilu humora i dobre zabave očigledno drži skoro samo kečeve.

ss_9eacedbf8e817b7ccd5686d836077de0ef20d98a

Bez obzira na promenu studija, veteranima će biti poznata atmosfera igre, prateći humor ali i gejmplej koji nije evoluirao mnogo u odnosu na original. Glavni lik ima kontrolu nad osam elemenata: vatra, voda, hladnoća, zemlja, život, smrt, elektricitet i štit koji se mogu kombinovati u sekvencama do pet elemenata, a s obzirom na to da svaku kombinaciju možete upotrebiti na četiri različita načina: kao direktnu magiju, AOE, na sebe ili svoje oružje –  mogućnosti su nepresušne. Nastakujte zemljani element i ispalićete ogromnu kamenicu ali ako u sekvencu dodate malo vatre ispaljeni kamen će eksplodirati u kontaktu sa neprijateljem. Vatra i voda će proizvesti paru kojim možete oprljiti protivnika dok će kombinacija vode i hladnoće dati ledene šiljke. Prirodno, neke elemente nemoguće je kombinovati u istoj sekvenci, pa će pokušaj dodavanja života u niz gde je već prisutan element smrti za rezultat imati brisanje prethodnog iz niza.

ss_9ae2227cbe35c9f59aa6f9f684533681dfa63531

Magicka 2 je interesantna igra u solo režimu ali pravi sjaj vidi se tek u co-op modu u kome je kampanju moguće preći u grupi sa još tri igrača. Glavni razlog za to leži u ideji da iskombinovane magije koje različiti igrači bacaju daju potencijalno opasne rezultate. Na primer, co-opu je moguće spojiti zrak života i smrti što će za rezultat imati prigodnu eksploziju antimaterije. Ako nekome veći broj kombinacija nije dovoljan da oproba multiplejer tu je i friendly fire i zasigurno, ne postoji igra u kojoj je približno interesantno ubijati svoje saborce kao što je to slučaj sa Magickom. „Zalutala“ munja, „slučajno“ gaženje ogromnim kamenom i slične nezgode ili „nezgode“ biće sastavni deo svake co-op sesije, a imajući u vidu da svaki čarobnjak može da oživi palog saborca relativno brzo i bez penala stiče se utisak da i sama igra navodi na izazivanje „nesrećnih slučajeva“.

ss_c2084c76f23e6e6109eb6c25684912e5b8d55844

Magicka 2 u co-op modu pokazuje i svoje negativne strane. Jedan od generatora frustracije u igri je kamera koja se ponaša kao da njome upravlja kamerman Džon Smit, a svi znaju da Džon voli da popije i dođe na posao mamuran. Ipak, šampion u izazivanju bolesti popisditis acutis definitivno su kontrole i to bilo da su u pitanju kombinacija tastatura/miš ili kontroler, jer bez obzira čime upravljate likom u igri Magicka 2 ponekad jednostavno ne registruje komandu koju ste zadali. Nekad će to biti element koji „ni“ste stavili u sekvencu, nekad ćete umesto da bafujete svoje oružje upucati sebe vatrenom kuglom i tako dalje, i tako bliže. Posebno zanimljivo je da se pomenuti problem sa kontrolama javlja isključivo u multiplejer modu.

ss_bb56b1d567d71a3b70a2756c4aae2263f3d2c2eb

Nijedna igra ne može biti savršena i koliko god se developeri trudili uvek će postojati nešto što je objektivno moglo da bude bolje. U Magicki 2 to su kamera i kontrole koje je, ipak trebalo dodatno obraditi šmirglom pre krečenja. Međutim, ono po čemu se na kraju meri kvalitet jedne igre nije ni zvuk, ni grafika, ni kontrole, ni kamera – to su samo neophodni ali ne i dovoljni uslovi da bi igra bila dobra, a sve pada u vodu ako igra ne pruža zabavu. Zato treba biti fer i reći – Magicka 2 je izvanredno zabavna igra.

Magicka 2

0

• Fenomenalan gejmplej nasleđen iz fantastičnog prvog dela