2K Games je nekoliko dana pre GamesComa najavio Mafia 3, na opšte oduševljenje svih fanova. Nije se puno toga znalo o igri pored nekoliko objavljenih fotografija, a upravo u Kelnu 2K games je otkrio više. Kao što znamo, igru ne radi 2K Czech već potpuno novi tim Hangar13 koji je u 2K vlasništvu i koji je stacioniran u San Francisku.
Takođe, naslov je postavljen u period nakon drugog dela, u period šezdesetih godina prošlog veka. Imali smo prilike da vidimo prvi trejler iz igre koji nam objašnjava pozadinu priče glavnog junaka igre i njegove motive, kao i činjenicu da mu je porodica odnosno familija najvažnija.
Linkoln Klejn je glavni antagonista koji je odrastao u domu za nezbrinutu decu. On je siroče, što je veoma važno jer Linkoln čitavog života pokušava da pronađe prave prijatelje i nekoga koga može nazvati porodicom. Linkoln se tek vratio iz Vijetnama nakon čega je po prvi put pronašao prijatelje i familiju i osetio se kao da je kod kuće u okviru Crne mafije. Nažalost to nije potrajalo dugo jer je Italijanska mafija je napala Crnu mafiju i to je bio trenutak kada je Linkoln odlučio da krene u osvetu. Tada i kreće sama igra.
Igra je u potpunom otvorenom svetu, baš kao prethodni deo i kao Grand Theft Auto, a Linkoln neće sam u akcije već i ima i troje prijatelja, okorelih kriminalaca, koji idu sa njim a koje smo videli na tizer fotografiji od pre nekoliko dana. Oni će vam pomagati tokom misija, kontrolisati lokacije koje zauzimate, otkazivati policijske potere i slično, ali kako će to detaljno izgledati, saznaćemo u mesecima pred nama. Zanimljivo je i to da je jedan od likova Vito, glavni protagonista drugog dela igre.
Priča se odvija u Nju Orleansu 1968 godine, a fizički model igre omogućava lude vožnje ulicama grada i stvara dobru atmosferu akcionih filmova sa kraja šezdesetih. Soundtrack u igri je takođe odličan a 2K Games je kupio prava za većinu hit pesama iz tog perioda.
Većinu misija možete obaviti na više načina, baš kao i u drugim naslovima sličnog tipa. Možete se šunjati a možete i pokušati da ubijete sve što se mrda. Ukoliko se odlučite da ispitate doušnika ili protivnika upravo u skladu sa tim kako se budete ophodili prema njemu zavisiće i da li će vam otkriti neke informacije ili ne. Naravno, na kraju ispitivanja se možete odlučiti da ga poštedite ili ubijete. Većina brutalnih ubistava je skriptovana i zavisi i od toga u kakvom se okruženju nalazite i da li Linkoln za ubistva može koristiti okolne objekte. Čak i skrovišta i lokacije na koje dolazite poseduju više ulaza i izlaza, tako da nikada ne morate odigrati misiju na identičan način.
Igra stiže u 2016 godini.