REVIEW: FIFA 16

I tako godina za godinom prolaze, a ljubitelji fudbalskih simulacija željno iščekuju da vide šta su nam ljudi iz EA-a i Konamija skuvali u svojoj kuhinji za novu godinu kada su fudbalske simulacije u pitanju. Kada je FIFA 16 u pitanju, na prvi pogled pred nama stoji dobro našminkani mlađi brat FIFA 15. Mada se ni njegova starija braća ne bi postidela svojom skupocenom šminkom i širokim osmehom. Ipak, deluje nam kao da je FIFA 16 pobednik salona lepote EA-ovih fudbalskih igara. Svi meniji su lepo ukomponovani i upotpunjeni sa pametno odabranim grafičkim detaljima. Muzika je, reklo bi se vrlo slična kao i prethodnih godina, tako da za ljubitelje Cece i Šabana ni ove godine nema lepih vesti. Ali pošto gotovo sigurno niko neće novu Fifu kupiti zbog muzike i menija, hajde da odmah pređemo na ono glavno, a to je sam gameplay, kao i neki od onih sitnih detalja koji doprinose sveopštem utisku koji odaje igra kojoj je ljubav prema fudbalskoj igri centralni motiv.

1032134_screenhi_930x524_en_US_01

Što se tiče atmosfere, kao što se i očekivalo, Fifa je još jednom opravdala očekivanja. Ubačene su nove navijačke pesme, novi stadioni, novi grafički detalji, novi vremenski uslovi. Pored potpune grafike za mečeve Premijer lige, ove godine imamo i potpunu grafičku obradu Bundeslige, što će svakako obradovati fanove u Nemačkoj, a sigurno i šire. Dresovi klubova su verno urađeni, i nije mali broj klubova koji poseduju i opciju izbora treće garniture dresova, što je svakako plus. A tu su i retro dresovi za poveći broj timova. Font imena na dresu više nije kao da su ga krave žvakale, razvučen od ramena do ramena bez obzira na broj slova od kog se prezime igrača sastoji. Ove godine su slova ujednačenih dimenzija, što je jedna mala, ali svakako pozitivnna promena.

1032134_screenhi_930x524_en_US_02

Kada je u pitanju gameply, porađeno je i na novim komandama, kao što su npr. direktan pas u noge, ili trčanje u trenucima kada ste okrenuti prema protivničkom igraču koji vodi loptu u napad. Dakle, vas igrač se više neće vući kao prebijena mlada, ukoliko želite da zadržite poziciju licem okrenuti prema igraču, što će vam malo olakšati održavanje pritiska na napadača. Ali ne očekujte čuda… Sve te male promene suštinski ne unapređuju igru. Čak je neke redefinisane komande, reklo bi se i unazađuju, kao na primer centaršut u prazan prostor. Držite L1 (ako igrate na Soniju) kada centrirate, i gle čuda – u većini slučajeva, uz dobar tajming, napadač će biti u velikoj prednosti. I skoro uvek će uspeti da bar udari loptu glavom i uputi je ka golu, a neretko će i postići gol. Ostaje da se vidi da li će ljudi iz EA-a ispraviti ovu nepravdu prema odbrambenim igračima koji će se tresti kao lišće na vetru kad budu osetili da vaš prstić poseže za čudesnom L1+centaršut komandom. Pogotovo ako se odlučite da igrate protiv kompjutera na nekoj od viših nivoa težine, budite spremni na teror koji će sprovoditi nad vama upotrebljavajući upravo taj metod centriranja.

1032134_screenhi_930x524_en_US_04

Jedna od novih opcija je i finta telom. Ukoliko je lopta u vašem posedu, a vi držite L1 i pomerate levu palicu, igrač će se ponašati kao da je dobio napad panike, ali nekada će ova finta biti i korisna, pogotovo ako ne igrate protiv kompjutera. Sve u svemu, što se tiče generalnog odziva komandi, reklo bi se da je i to malo popravljeno, ali ništa previše značajno.

Ultimate team ove godine ima i novu opciju – draft mode, koja će vam omogućiti da uz uloženih 15.000 fut coinsa kreirate ekipu od 5 random ponuđenih igrača po poziciji. Prvo birate formaciju, naravno, a zatim kapitena koji može biti sa bilo koje pozicije, a uglavnom bude jedan od jačih igrača. Onda idete redom po pozicijama i izmenama. Možete igrati online i offline. Što više pobeda – veća nagrada. Pet vezanih pobeda je najviše i doneće vam najvrednije nagrade. Nagrade su isto vrednije i u zavisnosti od težine koju izaberete. Prvi put imate pravo da odigrate fut draft bez ulaganja novčića, pa vam savetujemo da ga pametno iskoristite.

1032134_screenhi_930x524_en_US_06

Svakako najveća izmena ove godine je mogućnost igranja sa ženskim nacionalnim ekipama. Ima ih ukupno 12 i moramo priznati da su sve face i frizure zaista verno urađene. Nakon poslednjeg svetskog prvenstva za žene, gledanost ženskog fudbala je drastično porasla, pa su ljudi iz EA-a naravno videli šansu da poguraju celu priču, a pritom i naravno zarade koji novčić ali svakako ne Fifa novčić. Od 12 odabranih ekipa, imaćete i mogućnost da izaberete aktuelne šampionke, selekciju SAD.

1032134_screenhi_930x524_RM_vs_AM

Vredi napomenuti i da što se tiče “skill games”, dodati su novi izazovi koji će vam poslužiti kao dobar trening ili ubijanje vremena dok čekate da se učita vaš željeni meč.

Na kraju kao zaključak, moglo bi se reći da FIFA ove godine nije pomerila granice ali je napravila jedan mali korak napred. A da li je dovoljan da bi se znatno udaljila konkurenciji… U to baš i nismo sigurni. Ali za sve one Fifine fanove, ovogodišnje izdanje će biti i više nego dovoljno da utoli njihove apetite. Popravljeno je par stvari koje su škripale a igra je i dodatno našminkana. Ništa spektakularno, ali poslužiće za ovu godinu.

Autori: Milan Živković, Marko Narandžić

FIFA 16

0