Opisi
REVIEW: Warhammer End Times – Vermintide
This review is also available in English – Click here!
Ako niste ljubitelj co-op preživljavačkih igara ovo je prva i poslednja rečenica teksta koja treba da Vas interesuje kad je u pitanju novo čedo developerske kuće Fatshark, Warhammer End Times – Vermintide i slobodno možete postojati u ćošku kontemplirajući šta uopšte radite sa svojim životom.
Šalu na stranu, simpatični Šveđani počastili su nas novom igrom, miksom igara Left 4 Dead i Chivalry: Medieval Combat tj. vi i još tri prijatelja protiv hordi kompjuterski vođenih protivnika kojima ćete preuređivati lični opis upotrebom sredstava za ulepšavanje u vidu čekića, sekira, mačeva, strela i vatrenih magija, a i ponekom bombom. Vermintide smešten je u Warhammer univerzum u vreme kad su se vojske Ujedinjenog Haosa spustile na jug u do sada najvećoj kampanji protiv kraljevstava i imperija ljudi, vampiri iz provincije Silvanija su iznova ojačali, a horde pacolikih Skavena pod vođstvom Trinaestorice izgmizale su na površinu i prete da pregaze sve koji im se nađu na putu. E, tu nastupate vi kao jedan od pet različitih heroja koji su se obreli u gradu Ubersreik, gde se i odigrava radnja igre Vermintide, namereni da pacove vratite gde im je i mesto, pod zemlju.
Za razliku od igre iz koje su crpeli inspiraciju, Vermintide poseduje pet različitih likova: Bright Wizard, Witch Hunter, Dwarf Ranger, Waywatcher i Empire Soldier, koji se ne razlikuju samo po vizuelnim karakteristika već i po načinu igre. Bez obzira što je svaki lik sposoban da se suoči sa protivnicima i prsa u prsa i iz daljine njihova efikasnost se drastično razlikuje. Na primer – Sienna Fuegonasus, Bright Wizard(ica) je kao stvorena za ubijanje na veliko iz daljine upotrebom vaternih magija dok će na blizinu imati problem čim se suoči sa više od dva „obična“ Skavena. S druge strane Markus Kruber, Empire Soldier rođen je za borbu prsa u prsa, što i ne treba da čudi s obzirom na to da nosi opremu u vidu bojnih čekića, dvoručnih mačeva ili kombinaciju mača/buzdovana i štita, a samostrel tj. pušku sa njim ćete koristiti samo kao pomoćno sredstvo.
Borba u igri odrađena je fantastično, a svako oružje bilo za blisku ili borbu na daljinu ima dva tipa napada: Normal i Charged. Normalni udarci melee oružjem su brži i najefikasniji su protiv pojedinačnih protivnika, dok Charged napadi imaju potencijal da usmrte više protivnika odjednom ali vas ostavljaju ranjivim dok natežete svoj ratni čekić, jer svaka primljena šteta prekida napad i ostavljava vas u prilično nezgodnoj poziciji što u situacijama kad ste okruženi hordama protivnika, a za igru Vermintide to je modus operandi, obično znači smrt. Slično je i sa oružjima na daljinu pa će vas spamovanje levog klika dok držite luk naterati da se osetite kao Legolas. Pored dva tipa udarca borba je oplemenjena blokiranjem i izbegavanjem udaraca. Svako melee oružje poseduje „staminu“ koja u principu znači broj udaraca koji možete da izblokirate u kratkom periodu (dvoručni čekić bazično poseduje tri poena stamine, dok kombinacija buzdovana i štita ima pet, na primer) i ta vrednost se obnavlja sama od sebe vremenski. S druge strane, izbegavanje ne svodi se samo na frenetično trčanje oko protivnika u nadi da se vaša glava neće naći na putu nečijeg koplja već je moguće odskočiti na jednu od tri strane (levo, desno, pozadi) i tako izbeći udarac, nešto što ćete koristiti obilato kad god igrate mekaniju klasu poput Waywatchera ili Wizarda.
Mapa ima za sada trinaest odlično su koncipirane bez obzira što sve prate isti princip: počinjete u tački A, odradite misiju u tački B, evakuišite se u tački C dok sve vreme igra pokušava da vam oduzme život bacajući na vas gomile i gomile protivnika. Protivnici su najčešće obični Skaveni rank-and-file pešadija koji umiru iz jednog udarca i čija snaga leži u masi (i neodoljivoj želji da vas opkole), a s vremena na vreme imaćete čast da se sretnete i sa malo opasnijim neprijateljima u vidu Rattling Gunnera, pacova sa Gattling Gun mitraljezom, Gutter Runnerima koji se kreću enormno brzo i imaju tendenciju da zaskoče igrača iz mraka i ubadaju ga do smrti dok bespomoćno leži na zemlji i ostalih. Ne bismo da vam kvarimo užitak, hihihi. Ono što igru Vermintide čini teškom, čak i Normal nivou težine, a i vrlo zanimljivom je što ćete za 15 – 20 minuta koliko obično traje mapa sve vreme imati utisak da je svaki put kad čujete trube i Witch Hunterov kiseli komentar „Get ready! The pack is here“ najgori trenutak kad je to moglo da se desi, a verujte nam, dešavaće se uvek. Na višim nivoima težine misije je praktično nemoguće preći bez timske igre i taktike što je svakako jedan od najbitnijih elemenata za co-op multiplayer igru. Po prelasku misije i ekrana sa statistikama igra će vam dati mogućnost da bacite odjednom sedam kockica za novi komad opreme. Sa desne strane nalazi se uspravna linija sa „spiskom“ predmeta (poznat je tip opreme i kvalitet; od normalnih, belih ajtema do egzotičnih, narandžastih ali ne i njihove karakteristike), a broj „pogodaka“ na kockici određuje koliko visoko ćete se popeti na toj skali i koji ćete predmet uvrstiti u svoju kolekciju. Standardne kockice imaju dve „dobre strane“, a u većini misija moguće je obaviti dodatne zadatke koji će obične kockice zameniti boljim sa većom šansom za uspeh. Pošto ovakav sistem garantuje da ćete završiti sa gomilom neželjene opreme, istu možete „pretopiti“ po principu pet predmeta istog kvaliteta za jedan višeg ili disenchantovati posle čega vam ostaju kristali koje koristite za otključavanje dodatnih osobina drugih predmeta.
Jedinu zamerku koju ćemo uputiti na adresu developera su grafičke opcije. Bez da budemo pogrešno shvaćeni – grafika je izvrsna ali je broj opcija i podešavanja mizerno mali. Ako posedujete zver od računara i grafičku kartu najnovije generacije za vas nije bitno ali za većinu populacije vrlo bitna stavka je sposobnost tvikovanja da bi se izgurao dovoljan broj frejmova. Igra 99% vremena radi više nego solidno na low-to-medium laptopu i to na medium podešavanjima ali je autor teksta preživeo i još uvek preživljava pakao na određenim mapama. Nije vam jasno? Popećete se jednom na čarobnjakovu kulu.
Sve u svemu Warhammer End Time – Vermintide je odlična igra u kojoj će uživati kako kežual igrači koji će da se ispucaju nekoliko sati na najlakšem nivou težine tako i hardkor grupe koje ne priznaju ništa lakše od Cataclysm moda. Fatshark je otvorio sezonu lova na pacove!
Autor: Petar Vojinović