Opisi

REVIEW: Fallout 4

Posted on

2077. godine Sjedinjene Američke Države uništene su u sveopštem nuklearnom napadu od strane Kine, a vi ste jedan od malobrojnih srećnika ili „srećnika“ koji su rat preživeli ušuškani u duboko zakopanim Vaultovima. Tako počinje zaplet svake igre iz svima nama dobro poznatog RPG serijala, Fallout iza koga stoji vrlo poznato ime iz sveta video igara Bethesda.

Fallout 4 je, ne računajući samostalnu ekspanziju New Vegas koja je izašla posle Fallouta 3, četvrta igra serijala, a vi ste ovaj put jedan od poslednjih preživelih iz Vaulta sa oznakom 111 koji je u potrazi za svojim otetim detetom. Dobro čuvana tajna je da su neki Vaultovi napravljeni radi ispitivanja različitih efekata po mentalno i fizičko zdravlje svojih stanovnika, a u vašem Vaultu svi su bili smrznuti sa namerom da budu „otkravljeni“ mnogo godina posle završetka nuklearne katastrofe. Zbog kvara na sistemu niko ne ostaje živ sem vas, vašeg supružnika i bebe koju otimaju nepoznati zlikovci, isti oni koji će okončati život vašeg supružnika hicem iz pištolja. Ako na to dodamo činjenicu da ste bili smrznuti malo više od 200 godina, vaš lik je faktički poslednji živi čovek koji se seća kad su bombe počele da padaju, a Amerika postala nuklearna pustinja.

Od samog starta jasno je da je Fallout 4 fantastično zamišljena igra. Na primer, pravljenje lika uklopljeno je u prolog gde ćete moći da provedete skoro sate ispred virtuelnog ogledala kreirajući izgled vašeg avatara, a ako malo prosurfujete internetom videćete kreacije poput Hulka Hogana, Dzona Cene i ostalih što dovoljno govori o mogućnostima. Karakteristike i mogućnosti vašeg lika određene su S.P.E.C.I.A.L (Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck) atributima koji mogu da se kreću od 1 do 10 i perkovima kojih postoji deset nivoa za svaki pojedinačni atribut, a svaki ima nekoliko nivoa. Ovakav sistem omogućuje da oblikujete vašeg lika i proživite Fallout 4 na način koji vam najviše odgovara. Želite da budete tihi ubica iz mraka koji protivnike ubija snajperom iz daljine? Može. Ili vam je draži obračun lice u lice gde ćete protivnike pretvarati u krvave barice udarcima macole? Može. Povoljan kredit? Ne može, banke ne rade.

Radnja igre smeštena je u okolini ruševina grada koji se pre rata zvao Boston, država Masačusets, a sada Komonvelt. Igru započinjete kao šonja čiji se izbor oružja svodi na pendrek i 10mm poluautomatski pištolj. Ipak, Fallout 4 napravljen je tako da ubrza početni napredak pa ćete već posle sat, sat i po vremena igre doći u posed Power Armora, Miniguna (kojeg ćete skinuti sa letelice), a bićete upoznati i sa dva nova momenta koja do sad nisu bila viđena (u ovakvom obliku) u Fallout serijalu: sistem modifikacije oružja i oklopa i sistem pravljenja naselja. Svaki komad oružja i oklopa možete modifikovati, pa poluautomatskoj pušci možete dodati optički nišan, bolji rukohvat, produžiti cev i od nje napravite snajper, a oklop možete dodatno ojačati što će povećati nivo zaštite od raznih tipova štete ili džepove što će povećati sposobnost nošenja veće težine bez penala na brzinu kretanja. S druge strane Fallout 4 nudi i opcioni momenat u vidu pravljenja različitih naselja. Naime, tokom igre, a prvi put već u samom startu imaćete mogućnost da na određenim lokacijama naseljavate ljude za čiju dobrobit ćete biti odgovorni u vidu pribavljanja hrane, pitke vode, električne energije, organizovanja odbrane i slično. Pravi time sinker i ako se budete odlučili da eksperimentišete sa modom izgradnje spremite se da provedete sate u pravljenju skloništa, sađenju povrća i žitarica i postavljanju automatizovanih topova. Uloženo vreme će vam se svakako isplatiti pošto posle nekog vremena imate mogućnost da dovedete razne trgovce, a treba reći da neki od njih će imati da ponude među najboljim komadima opreme u igri.

Kao i u prethodnim delovima najlepši deo igre je lutanje i istraživanje nevezano za glavnu misiju. Ovaj put Bethesda je nadmašila samu sebe s obzirom da posle nekoliko bledih referenci i pominjanja vašeg otetog deteta, Šona (da, treba vremena setiti se imena) igra vas neće terati u smeru rešavanja primarne zagonetke. Uporedite ovakav pristup sa onim u igri Fallout 1 gde vam pribavljanje čipa za prečišćavanje vode konstantno visi nad glavom i biće vam jasno da vas igra bukvalno tera da trošite svoje na taj način. Upravo tu Fallout 4 sija kao zvezda Danica pošto je cela mapa dupke puna lokacijama i tajnama na koje vas neće uputiti nijedan kvest i jedini način da ih nađete je ako slučajno nabasate na njih. Primera radi, igra će vas poslati da istražite pećine, a rešenje kvesta ćete naći vrlo brzo na jednom od viših nivoa. Povratak, predavanje kvesta, nagrada u vidu čepova Nuka Kole i XP-a. Ako, pak budete sledili svoj avanturistički duh posetićete i niže nivoe, a ono što budete tamo zatekli će vas šokirati (nadamo se da prepoznajete čuvenu rečenicu jednog domaćeg medija).

Borba je urađena odlično štaviše fantastično pa se može meriti sa nekim FPS igrama, koliko god to smetalo ljubiteljima RPG-ova. U bazičnom modu pucaćete na protivnike, a i oni na vas u realnom vremenu dok pritiskom na taster „Q“ otvara se V.A.T.S. (Vault-Tec Assisted Targeting System) koji će vas prebaciti u kvazi-potezni sistem gde je vreme usporeno, možete nišaniti tačno određene delova tela protivnika, a svaka akcija košta određeni broj akcionih poena koji se dopunjavaju kroz vreme dokle god ste van V.A.T.S.-a. U slučaju da protivnika pogodite u vitalni deo tela nanosite veću štetu, ako ga ranite u ruku u kojoj drži oružje smanjićete njegovu preciznost ili još bolje izbićete mu pušku iz ruke, a dobar pogodak u noge će mu uskratiti mogućnost kretanja što vredi zapamtiti kad se nađete oči u oči sa hordom Gulova.

Onaj deo gde Fallout 4 podbacuje u kvalitetu i to za nekoliko dužina je sistem dijaloga što će odbiti die-hard fanove RP igara. Dijalozi su uvek ograničeni na četiri opcije, a vi nikad nećete imati jasnu predstavu šta koja opcija znači. Igra, a ni vi nikad ne znate da li vaše „da“ je iskreno ili neiskreno, a situaciju dodatno komplikuju nejasne odrednice u vidu opcije „sarkastično“. Za očekivati je da će ta opcija negativno uticati na ponašanje NPC-a prema vašem liku, zar ne? Da i ne. Npr. autor teksta je šale radi na „Dobar dan, šta mogu da učinim za vas?“ koje je došlo od jednog od lutajućih trgovaca odgovorio „sarkastično“, a rezultat je bio popust od 10%. Dablju ti ef?! Takođe, open wold svet je uvek podložan i bagovima a Fallout 4 tu nije izuzetak.

Ono što će stare fanove razočarati je to da se Fallout serijal sve više i više udaljava od onoga kako je započeo. Fokus je sve više i više na akciji, a igra se, ne možemo a da ne primetimo, uprošćava kako bi bila pristupačnija što većem broju igrača a ne samo fanovima žanra. Ako ste u stanju da progledate kroz prste za neke od gore pomenutih mana, ili ste možda potpuno novi u ovom serijalu, Fallout 4 će biti izvrsno iskustvo. U suprotnom, ne zaboravite da je Skyrim i dalje odlična igra…

 

Autor: Petar Vojinović

Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version