PC
Valve: “Izvinjavamo se zbog božićne Steam greške”
Čini nam se da u poslednje vreme baš često pišemo o Valve, njihovom Steam servisu i zašto digitalna distribucija možda nije toliko jednostavna kao što se činilo. Kupovina negeča što je ”tamo negde u oblacima”, neopipljivo, igre koje u stvari licencirate a ne zaista imate u svom vlasništvu. Veliki broj nas je prigrlio digitalnu distribuciju video igara – jednostavna je, brzo dobijate ono što ste kupili, a od ove godine je i olakšan proces vraćanja onoga s čime niste bili zadovoljni. Naravno, nisu svi oduševljeni i nedavni problem je dao poprilično dobar argument da ne bismo baš trebali da žurimo sa prelaskom na full digital.
Naime, baš na Božić 25. decembra, najudarniji neradni dan na zapadu, došlo je do greške u obradi podataka na Steamu zbog koje je određenom broju korisnika bilo moguće da vide tuđe account strane (srećom, ne i da išta dalje rade s njima). Bug se ispoljavao tako što bi vam bila prikazana nasumična, tuđa stranica sa osnovnim Steam podacima poput imena i prezimena ali i poslednje dve cifre kreditne kartice ukoliko je uošte vezana za nalog, kao i količina novca u Steam Wallet. Svaki sledeći refresh strane je pokazivao vaše podatke kao što i inače prikazuje ili ponovo tuđe u malom broju slučajeva. Prodavnica je vrlo brzo prebačena u offline mod i kroz nekoliko sati je sve funkcionisalo normalno. Određeni forumi i sajtovi su podigli veliku galamu oko ovoga i kružile su netačne priče da ste mogli čak da vidite tuđe Paypal naloge ili trošite novac sa tuđih računa.
Valve je izdao zvanično saopštenje za javnost u kome je potvrdio da je uzrok greške bio DoS (denial of service) napad na Steam servere, mnogo veći nego što se do sada dešavao tokom rasprodaja i doveo sistem na 2000% veće opterećenje nego inače. Kompletan tekst možete pročitati na ovom linku. Steam trenutno funkcioniše bez problema i korisnici nisu prijavljivali dalje probleme, a izgleda da je u toku i ARG skriven u polju za pretragu.