REVIEW: Helldivers

Magicka je bila jedna od onih sjajnih malih ideja koje momentalno “kupe” igračku publiku, a autore vinu među zvezde. Zato smo s razlogom bili oduševljeni što autori igre, Arrowhead Studios, rade na nečemu novom, na Helldivers, naučnofantastičnoj igri za do četiri igrača. Helldivers je sigurno kao i Magicka, blesava parodija na sve živo, friendly fire simulator prepun referenci na pop kulturu? Pogrešno! Ali ste bili u pravu za friendly fire.

Ono što je tačno je da je ovo igra koja vas neće štedeti ni u tutorial misiji. Štaviše, prva stvar koju vas igra uči je da metak u grudi boli kao sam đavo. Izjavu trenažnog robota da više od 90 procenata kadeta nastrada na samom početku smo shvatili olako, pa smo poginuli na samom treningu kada nam se brod za evakuaciju spustio direktno na glavu (zaista smo uspeli da izvedemo tu ‘’genijalnost’’). Nedostaje samo pukovnik koji bi urlao na vas dok ne zapeni kako bi se preneo puni šmek Starship Troopersa. Novela Roberta Hajnlajna je garantovano stajala iznad monitora svakog od članova studija Arrowhead, jer su preslikani atmosfera i deo okruženja knjige/filma u igru. U nekoj dalekoj budućnosti vladari naše Super Zemlje grabe po vanzemaljskim sistemima otimajući, pardon, oslobađajući dragocene resurse i u tome koriste elitne jedinice iz naslova. Sve to lepo saznajete u uvodnoj animaciji urađenoj kao parodija vojnih reklama iz mnogih SF filmova. Join the navy i sleduju vam slava, bogatstvo, ceo svet… Vaši vojnici su jednako ‘’naloženi’’ i često urliču one-linere dok sipaju vrelo olovo u pravcu njuški, pipaka i rogova vanzemaljaca. Autori su uspeli da savršeno izbalansiraju atmosferu, tako da je sve vreme zadržan ozbiljni stav sa suptilnim šalama koje će pogoditi ‘’žicu’’ kod mnogih igrača.

ss_94349e90aae9500d3c5b7f46018540e34e7e6239

Helldivers ćete igrati sami ili u saradnji sa još jednim do tri igrača, u lokalu ili online na jednom ekranu. Izvođenje jako podseća na Magicku, samo što su čarobnjačke odore i štapovi zamenjeni oklopima i velikim kalibrima. Prisutan je i stari znanac, prijateljsko napucavanje, igra čak beleži i broj ovih ‘’slučajnih’’ pogibija na globalnoj tabeli. Nepažnja lako može da vas košta glave, da li od prijateljske paljbe, istrčavanja pred karakondžulu koja će podići uzbunu i prizvati talase saboraca ili od stvari koje mogu da vam padnu na glavu. Naime, kada vam je potrebna dodatna mehanizacija ili dopuna municije, možete preko radija da pozovete matični brod i naručite brojne alate koje vam kolege lansiraju u malom šatlu i da, itekako mogu da vas trenutno ubiju ako se nalazite na mestu sletanja. Zvanje baze je mini igra ukucavanja kodova koja dosta podseća na pravljenje specijalnih magicka samo se direkcionim tasterima. Obično imate ograničen broj alata koje možete da zatražite ili postoji čekanje i po nekoliko minuta pre nego što možete da zatražite isti paket iz orbite. Šta tačno nosite sa sobom u misiju podešavate u okviru loadouta i veliki broj alata i oružja ćete otključavati igranjem. Nažalost, ne mali broj ovih dodataka autori prodaju kao DLC, mada vam nikada zaista neće biti potrebni i čak će neke od početnih kombinacija opreme biti efikasnije za kompletiranje misija nego plaćeni dodaci.

ss_d2438b7c6cc9a59e9adbc6acddf263c025f44f75

Primećujete da nismo posvetili naročitu pažnju priči. Razlog je taj da je priča potpuno sekundarna u Helldivers i sem uvodnog videa i kratkih dijaloga sa posadom broda, neće biti posebnih osvrta na svet igre. Misije su uvek nasumično generisane na osnovu jednog od 12 nivoa težine koji ste izabrali, sa ponavljajućim zadacima. Kampanja sa intergalaktičkim ratom je zajedničk trud igrača sa sve tri platforme i tokom njenog trajanja moći ćete da čitate dnevne izveštaje sa fronta kao i da učestvujete u specijalnim misijama koje imaju dvostruke nagrade. Jedan ovakav ‘’rat’’ traje do dva meseca posle čega se pokreće novi, s tim što vašem liku ostaju svo iskustvo i otključana oprema. Težina misija i da li solirate ili igrate u društvu utiču na to koliko ćete doprinositi napredovanju kroz jedan od tri izabrana vanzemaljska sistema. Ovde imamo i lošu vest za ljubitelje singleplayera – Helldivers je gotovo obavezno igrati kooperativno, delom zbog težine koja jako brzo eskalira a delom i do toga da igra postaje daleko zabavnija kada imate barem još jednu osobu sa sobom, pa možete da podelite uloge ili da kolektivno urlate preko Skype-a citirajući neke od najpoznatijih fraza iz naučnofantastičnih filmova.

ss_487d792377661b10a8ed2a5765cfcfc6893f7dbb

Helldivers je među najprijatnijim iznenađenjima ove godine, kooperativna igra koja pruža desetine sati zabave, a sa niskom cenom i velika preporuka za kupovinu. Funkcioniše, zvuči i izgleda sjajno. Uostalom, ništa manje nismo ni mogli da očekujemo od Arrowhead studija. U slučaju da se i dalje dvoumite da li bi trebalo da nabavite svoj primerak, odlučite preko ovog testa – ako posle slušanja jedne od tema iz igre osetite potrebu da pošaljete malo kontrolisane demokratije nekoj vanzemaljskoj zabiti na drugom kraju galaksije, ovo je igra za vas.

Autor: Bojan Jovanović

Helldivers

0