REVIEW: Just Cause 3

U godini kada smo videli možda i najviše open world video igara nego ikada, primetili smo trend izdavača visokobudžetnih igara da polako ali sigurno prelaze na ovakvu formu kada prave virtuelne svetove. Naravno, nije svaka igra pogodna za ovakav tretman niti svaki developer zna kako da ponudi dovoljno razonode igračima kako im veliki svetovi ne bi delovali prazni i, još gore, dosadni. Studio Avalanche je kroz Just Cause serijal pokazao da su majstori eksplozivnog gameplaya u otvorenim svetovima, ali su nas malo zabrinuli donekle repetativnim Mad Maxom ranije ove godine. Ipak, nismo odoleli da sa oduševljenjem zaigramo Just Cause 3.

Ponovo ste u ulozi neuništivnog Rika Rodrigeza, borca za pravdu i oslobodioca potlačenih država koji tu istu pravu sprovodi dizanjem svega u vazduh. Šest godina nakon događaja iz Just Cause 2 vraćate se u rodno mesto Mediči koje je pod diktaturom Sebastiana Di Raveloa. Udružujete snage sa lokalnim pokretom otpora, naoružavate do zuba i tu počinje opšti haos. Uvodna sekvenca je maestralna, od obrade pesme Firestarter benda Prodigy u stilu rok balade do surfovanja na krovu dvokrilca dok bazukom uništavate neprijateljska postrojenja. Tokom trajanja ne tako kratke kampanje akcija će stalno eskalirati. Priča neće baš osvajati nagrade za originalnost ali služi kao solidan pokretač, najviše zbog zanimljive i često urnebesne plejade sporednih likova.

ss_bfd14fd0d37523efb33461dacb4c7055af61e166

Između misija ćete biti slobodni da pravite haos po ogromnoj mapi koju čine tri velika ostrva i nekolicina manjih, svako načičkano naseljima koje je potrebno osloboditi i neočekivanih susreta sa Di Ravelovim snagama čiji kamioni tako lepo eksplodiraju. Oslabađanje gradova je donekle ekvivalent tornjevima iz Ubisoftovih igara, ali daleko zanimljivije na duže staze. U gradićima ćete nalaziti specijalne objekte poput stubova sa gomilom zvučnika, bilborde i spomenike sa Di Raveloovim likom koje je potrebno uništiti nakon čega ćete moći da zauzmete grad podizanjem zastave. Sjajna stvar je što ovoj aktivnosti možete prići na koji god način želite i nije linearna kao tornjevi ili slični markeri u novim igrama. Sporedne misije su nažalost izostale iz ovog nastavka i umesto njih postoje desetine izazova kroz koje ćete osvajati pojačanja opreme, mada se nikada nećete osećati kao da ste u obavezi da radite ove izazove. Postoje i razne online tabele, od onih za specijalne misije do suludih mini zadataka poput daljine na koju ste se odbacili jednim lansiranjem kuke.

ss_3c51f2b5aefd4115bda058dea4dcc067a462bf4b

Kada smo je već spomenuli, unapređena verzija Rikoove legendarne kuke sada može da povuče dva spojena predmeta jedan ka drugome pa možete kreativno da spajate vozila i druge objekte u improvizovane džinovske bombe. Nešto veća novina je wingsuit, dostupan u bilo kom trenutku. Ova ‘’sitnica’’ otvara veliki broj novih mogućnosti za manevrisanje i neverovatno je zabavan za upravljanje. Kada smo prvi put za dlaku izbegli sudar dok smo se survavali u wingsuit-u imali smo detinjasti kez od uha do uha. Sigurno ćete u jednom trenutku uhvatiti sebe kako tražite savršena mesta za skakanje i vožnju, možda pokušavati da se provučete kroz uske prolaze pri najvišim brzinama ili samo jezditi iznad mora dok posmatrate brodove dok idu svojim putem.

ss_eeee07077af956e64577c3197d95e984f79b0ebb

Eksplozije, tojest njihova učestalost od koje bi Majkl Bej zaplakao od sreće, su bile i ostale zaštitni znak serijala. Novi engine donosi i impresivnije ‘’kabum’’ momente, naročito u noćnim misijama kada će sve izgledati kao visokooktanski vatromet. Problem nastaje kada dođe do veće gužve na ekranu usled čega framerate može da padne toliko nisko da će vam biti mučno da gledate u ekran ili pomislite da je konzola pred izdahom. Igra ima sijaset tehničkih problema na sve tri platforme, sa usporavanjima kao najčešćim i najiritantnijim. Drugi veliki problem su učitavanja deonica. Sem što ih ima suludo mnogo (loading ekrani pre i posle kratkog razgovora sa NPC-em i slično), vrlo često traju toliko dugo da ćete imati vremena da napravite sendvič ili skuvate kafu, ili oba. Od kako je izašla, pojavila se zakrpa koja je trebalo da ubrza učitavanje, mada se dešavalo da čekamo i oko minut na PS4 dok Xbox One igrači prijavljuju i višemintna učitavanja deonica. Mi smo imali problema i sa povezivanjem na centralni server i nagledali smo se popup ekrana u kojima nas igra obaveštava da prelazi u offline mod i gasi statistike. To i ne bi toliko smetalo da igra ne pokušava da se ponovo poveže na servere čim otvorite mapu i oduzme vam kontrolu sve dok ne bude ponovo online.

ss_a4bf68a967667ac3d4ef2ab1c9676a45ab0b60ed

Poredeći Just Cause 3 sa Mad Max, naš glas svakako ide eksplozivnoj ‘’trojci’’ jer se ne i jednom trenutku igranja nismo osećali kao da nas igra primorava da radimo jedne te iste zadatke kako bismo napravili ikakav napredak. Just Cause je uvek bio naivna igra prepuna eksplodirajuće crvene buradi i nastavak je potpuno zadržao tu filozofiju. Šteta je što sa ovom igrom nismo videli skok kao između prethodne dve igre, ali je svakako jedno od zabavnijih open world iskustava ove godine.

Autor: Bojan Jovanović

Just Cause 3

0