REVIEW: Tharsis

Kao pasionirani igrač D&D-a i stonih igara još iz vremena Rizika navikao sam na osećaj nervoze koji dolazi kada gledate kako se odlično zamišljen plan akcije raspada po svim šavovima, jer vam je neko očigledno poturio kocke koje se kreću u rasponu od jedan do tri. Bez obzira na to ni ja nisam bio spreman na apsolutnu frustraciju koju izaziva igra Tharsis malo poznate razvojne kuće Choice Provisions.

T01

Tharsis je potezna strateška igra sa elementima sreće (čitaj: bacanje kockica) gde ćete voditi svemirsku misiju na Mars, na kojoj očigledno svaka stvar mora da pođe naopako, a na vama je da se uspešno prizemljite i sprečite da sve ode dođavola. Putovanje do crvene planete podeljeno je na 10 nedelja od kojih svaka predstavlja jedan potez u kome se dešava jedna ili više loših stvari – činjenica na koju igra pokušava da vas navikne još od samog starta gde za vreme tutorijala ginu dva člana posade. Da biste sprečili uništenje broda i stigli na odredište, svaki potez ćete dodeljivati članove posade da popravljaju različite kvarove i rešavaju probleme na brodu, sve vreme vodeći računa o dva vrlo bitna faktora: količini hrane i nivou stresa vaših astronauta.

Sama postavka igre je sjajna. Svaki kvar na brodu predstavljen je određenim brojem, a popravka se obavlja tako što za člana posade koga ste dodelili bacate kockice u rangu od jedne do pet u zavisnosti od toga koliko je dotični sposoban i zdrav. Dobijene rezultate na kockicama onda koristite da opravljate kvar ili da aktivirate specijalne osobine broda ili astronauta. Međutim, nemoguće je ne primetiti da je sistem nefer do apsurda. Nemam nikakav problem kad je šansa sastavni deo igre, štaviše smatram da je odlično kada postoji faktor koji je nativno van kontrole igrača pošto isti pozitivno utiče na zabavnost igre, ali ono što se dešava u Tharsisu je najblaže rečeno smešno. Igru počinjete sa već oštećenim brodom i iznurenom posadom, a posle dvadeset započetih partija komotno mogu da kažem da je šansa da popravite probleme koji se pojavljuju u prvom potezu ispod 50%. Svaki naredni potez donosi dodatna oštećenja na brodu, nove probleme koji polako počinju da se nagomilavaju zajedno sa prethodnim koje niste rešili i zbog čega ćete morati da počnete novu partiju. Izgleda da developerima iz kuće Choice Provisions niko nije rekao da ako svaku drugu partiju izgubite u prvom potezu nešto definitivno nije u redu sa dizajnom same igre.

T04

Broj opcija za oporavak posade od povreda i obnavljanje zaliha hrane je vrlo ograničen zbog čega jedna loše bačena kockica može da odredi da li ćete uspešno prebroditi još jedan potez ili ćete gledati u Game Over ekran. Na to treba dodati da na bacanje kockica utiču Stasis, Injury i Void efekti. Naime, svaki problem poseduje jedan ili više ovih faktora koji se aktiviraju ako kockica završi na određenom broju. Na primer, Stasis efekat „zaključa“ kockicu i sprečava ponovo bacanje, a isti je podnošljiv jer ne kažnjava igrača previše. Međutim, druga dva efekta imaju drastično veće posledice – Void uništava bačenu kocku, a Injury nanosi povredu ili ubija astronauta. Samo zamislite nivo frustracije kada bacite odjednom četiri šestice samo da biste gledali kako vam član posade umire, a brod eksplodira. Sjajno zamišljen sistem, zar ne?

T02

Tharsis je igra koja je zamišljena da drži igrača na ivici stolice i da grize nokte svaki potez, a fantastična vizuelna reprezentacija kockica koje se okreću i „nećkaju“ na koju će stranu da prevagnu definitivno pomaže u amplifikaciji tog osećaja. Međutim, nemoguće je otrgnuti se utisku da sve u igri zavisi isuviše mnogo od aspekta sreće što za uzvrat negativno utiče na igračko iskustvo sa ovom igrom. Bilo da vam je brod eksplodirao nekoliko puta za redom posle niza loših kockica, bilo da ste uspeli da sletite na Mars jer vas je Fortuna pogledala – iskustvo koje Tharsis pruža definitivno nije zadovoljavajuće.

T05

Pre nego što sam odigrao dovoljno partija mislio sam da ovu igru vredi preporučiti svakom ljubitelju stonih igara sa kockicama ali sada sam sto posto siguran da u Tharsisu mogu da uživaju samo posvećeni mazohisti. Biće prava šteta ako developeri ne isprave očigledne propuste u sistemu i „ne omekšaju“ malo uticaj kockica na ishod jer Tharsis može da bude vrlo zanimljivo iskustvo.

Tharsis

0

• Zanimljiva postavka i sistem rešavanja problema