Opisi

REVIEW: Street Fighter V

Posted on

This review is also available in English – Click here !

Mnogo godina pre igraonica, multimilionskih turnira i uopšte pojma eSports, takmičili smo se na arkadnim aparatima u takozvanim buvarama i fliperanama. Među brojnim mašinama je bio kralj, Street Fighter 2, igra u kojoj su se rešavali najveći megdani i trošio i poslednji dinar od novca za užinu. Ko bi rekao da je od tog vremena prošlo više od dve decenije? Vremena su se menjala, igre su dolazile i odlazile, ali se Street Fighter nekako uvek održao, kroz nebrojena izdanja i proširenja, da bi pred nama bio potpuno novi sa brojem 5 u naslovu. Novi Street Fighter se vodi principima na kojima se serijal zasnivao poslednje tri decenije – 2D ravan u kojoj su dva borca i 6 tastera za udarce. Ali, daleko od toga da je ovo jednostavna i plitka igra.

Sve, naravno, kreće od izbora lika, a svaki borac u Street Fighter V ima specifičan način na koji ćete ga igrati. Igra dolaz sa 16 likova od kojih je četvoro novajlija u serijalu i vremenom će Capcom dodavati još kroz DLC pakete (moguće ih je osvajati igranjem). Iako zvuči malo kada bismo uporedili sa Ultra Street Fighter 4, treba se setiti da je osnovni SF4 imao takođe manje od dvadeset boraca i da su sve izmene igre kao i novi likovi dodavani kroz reizdanja igre po punoj ceni i cepkali komunu igrača. Odluka da igra bude osnova na koju će se vremenom dodavati novi sadržaj je daleko bolja od ranije prakse koju je Capcom imao sa serijalom i apsolutno je podržavamo.

Samo igranje se, kao što smo već konstatovali, ne razlikuje puno od prethodnih igara u srži i vrlo lako se prelazi na SF5 sa prethodne igre. Kada dublje zagrebemo po površini primećuje se ne tako mali broj novina. EX skala jeste identična onoj iz prethodne igre, dok je potpuni novitet Variable System kojim svaki lik dobija dodatni set poteza. Naime, v-skala će se puniti kako primate udarce ili izvodite specifičan potez izabranog lika, a ima različit broj podeoka za svakog od boraca. Ispunjavanjem cele skale možete da aktivirate tzv. V-trigger kojim vaš lik izvodi određeni potez i privremeno ima pojačanje svojih specijalnih napada. Takođe, sada se iz nezaustavljivog protivničkog naleta udaraca možete izvući blokom, propraćenim kombinacijom tastera kojima protivnika izbacujete na kratko iz ravnoteže i dajete sebi prostora za kontranapad. Ceo sistem je sjajan i provešćete dosta vremena otkrivajući sve njegove primene i pronalaziti nove kombinacije poteza sa poznatim likovima. Takođe, po prvi put u serijalu je vidljiva stun skala. Ako ste se ikada pitali kako Street Fighter određuje kada će vaš lik da se onesvesti dok mu oko glave cvrkuću ptičice, sada ćete jasno znati preko pomenute skale ispod linije zdravlja.

Upoznavanje sa borcima je zamišljeno kroz kratke story misije za svakog, gde kroz odlično nacrtane stripove i par borbi saznajete nešto pozadinske priče i njihove ciljeve koji će biti detaljnije obrađeni u velikoj solo kampanji koja će biti besplatan DLC u junu. Igra, nažalost, dolazi bez određenih modova, štaviše sa očiglednim rupama u menijima gde će isti biti dodati. Trenutna kampanja je smešan izgovor za priču jer nije izazov kao nekadašnji Arcade mode niti ima naročito trajanje – potrebno je po desetak minuta za prelaženje svake od ovih pričica. Iako Street Fighter nikada nije bio prvenstveno solo igra, određenom broju igrača će smetati što deluje kao da je Capcom izdao samo ”kostur”, ali je ipak igra ciljana za igranje u društvu i online, gde ne manjka modova. Ono što nas ipak čudi je nedostatak challenge modova kroz koje učite poteze i komboe svakog od likova, mada će to stići kao besplatan patch početkom marta.

S druge strane, prijatno nas je iznenadio Survival mod u kome smo provodili najviše vremena dok nismo razmenjivali hadoukene sa igračima putem Interneta. Survival čini niz borbi protiv kompjuterskog protivnika gde posle svake runde birate jedan od mnogobrojnih modifikatora za sledeći meč. To mogu da budu bonusi na napad, dopunjavanje neke od skala, ali i postavljanje nekog hendikepa i udvostručavanje broja osvojenih bodova. Dakle, neka vrsta score attack moda koji na najvišim nivoima težine može poprilično da potraje. Prisutan je, naravno, i trening mod gde ćete podešavati ogroman broj parametara za AI protivnika, čak i snimati čitave sekvence poteza protiv kojih želite da navežbate odbranu.

Street Fighter 5 je zadržao poznatu stilizovanu grafiku iz četvorke sa očekivanim povećanjem broja poligona na likovima kao i detalja na arenama. Nova verzija Unreal Engine-a je zaslužna da sva akcija izgleda odlično i teče glatko u 60 sličica u sekundi nebitno da li igrate na PC-u ili Playstation-u 4. Možda još bitnija stavka koju je prelazak na ovaj popularni engine doneo je mogućnost da PC i PS4 igrači konačno igraju zajedno na istim serverima. Nema više ograničenja po platformama niti regionskih blokiranja, a to sve znači i najveću do sada bazu igrača. Online komponenta igre je još veća nego u dosadašnjim delovima serijala, sa CFN mrežom preko koje možete da pratite uspehe svojih prijatelja kao i omiljenih igrača, delite snimke najboljih mečeva i pregledate detaljne statistike svog učinka u igri. Sve to bi bila samo lepa stvar na papiru da nije unapređen netcode, redovna boljka borilačkih igara. Street Fighter 5 ima do sada najmanji online lag u serijalu i mečevi su nam često prolazili toliko glatko da smo imali utisak da igramo protiv igrača u lokalnoj mreži, a ne osobe sa drugog kraja Evrope. Već sa glavnog ekrana možete uključiti fight request koji će u pozadini, na osnovu zadatih parametara, tražiti suparnika za sledeći meč dok se igrate u nekom drugom modu.

Naposletku, ovo je i dalje dobri, stari Street Fighter, igra u kojoj mečeve odlučuju munjeviti potezi, ali i nadmudrivanje protivnika. Sadržajno, nije najbogatija borilačka igra koju smo videli i u trenutnom stanju je teže opravdati cenu od 60 evra u odnosu na npr. Mortal Kombat X koji je dolazi sa hrpom sadržaja, ali je i sve naknadno poprilično masno naplaćivao. Capcom ima veliki, dugoročni plan za Street Fighter 5, ”igru kao servis” kako je sami nazivaju, sa brojnim dodacima koji će izlaziti svakog meseca i biti besplatni za sve igrače, tako da je ocena koju smo dali igri samo trenutno stanje stvari i verujemo da će biti veća kako igra bude dobijala proširenja. Nova generacija hadoukena je počela i pred njom je svetla budućnost.

 

Autor: Bojan Jovanović

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version