REVIEW: Sebastien Loeb Rally EVO

Ne postoji mnogo video igara koje se fokusiraju na reli trke. Većina njih je uključena kao podsekcija u trkačkim igrama. Još je manje igara koje nose ime nekog od šampiona ovog sporta, tačnije samo dve. Colin McRae je bio prvi reli vozač koji je zašao u vode video igara i uveo igrače u taj svet, stvorivši kultni klasik ovog žanra. Nakon njega, oprobao se i Richard Burns, koji je sa svojom igrom imao uspeha, ali ne na tolikom nivou kao njegov prethodnik. Sada nam posle dužeg vremena dolazi nova igra, sa potpisom novog šampiona.

rally foto

Odmah na početku igra vas stavlja u garažu gde kreirate svoj tim. Tu možete izabrati ime i prezime, kao i suvozača, zemlju porekla (čak ima i Srbija), preko tablica i broja vozila pod kojim ćete voziti, pa sve do boja i šara na odelu i kacigi. Izbor je solidan i verovatno će biti dodataka u budućnosti. Kada to obavite, bivate prebačeni na test stazu gde započinjete vaš tutorijal. I tu nailazimo na prvi problem ove igre. Tutorial je veoma suvoparan. Sve se svodi na iščitavanje, a manje na praksu, što baš i neće privući nove igrače. Nepostojanje aktivnih uputstava tokom vožnje otežava igraču da nauči kako da kontroliše svoje vozilo i pre će ga iznervirati nego naterati da sam otkriva. Takođe je problem što tokom tog tutorijala vi vežbate na profi reli automobilu, što vam uopšte ne pomaže ako krenete da igrate karijeru, jer se ponašanje profi automobila i početničkog automobila veoma razlikuje, tako da ćete uvek morati da se navikavate i balansirate između dva, tj. dok ne dođete na nivo jednog ozbiljnog reli vozača. Kroz tutorial možete odmah probati sve podloge na kojima može da se vozi, a to su asfalt, šljunak i zemlja. Pored slobodne vožnje, imate opciju merenja vremena, da vidite kako napredujete sa svakim odvezenim krugom. Jedna od prvih stvari koje ćete primetiti su vidljiva oštećenja na vozilu koja se pojavljuju kad god zakačite ili udarite nešto na stazi. Oštećenja idu do tog nivoa da vam otpadaju vrata i branici, kao i gume, što će primetno uticati na vašu brzinu tokom dalje vožnje, kao i na kontrolu. Kada se navežbate i pripremite, vreme je da pređete… na glavni meni.

rally1

Sada kad ste videli šta vas čeka, imate izbor trka u kojima možete da učestvujete: od kratkih trka i celih sezona, karijere i puta do titule šampiona, do posebne sekcije zvane Sebastian Loeb Experience. Prva dva su jasna i standardna. Sve WRC staze su ubačene i verno prenesene u igru, sto je ukupno oko 300km puta. Pored njih ubačena je i specijalna Pikes Peak staza, na kojoj je Loeb naravno trijumfovao. Izbor vozila je na početku osrednji, ali možete ga povećati kroz igranje i DLCove. Takođe ćete imati opciju i iznajmljivanja vozila, ako biste hteli da probate neku trku za koju nemate kola potrebna da učestvujete. Na taj način su kreatori dozvolili igračima da sa manje muke imaju pristup nekim zadacima i stazama za koje bi im inače trebali sati i sati igranja karijere.

rally2

Što se tiče igrivosti, izgleda kao da kreatori nisu znali da li da prave simulaciju ili arkadnu vožnju, pa su napravili na kraju nešto između, što verovatno ne odgovara nijednoj grupaciji igrača. Podešavanja vozila pred trku su realna i onima koje to ne zanima neće puno značiti, ali okorelim igračima i vozačima će biti interesantno da vide sva sitna podešavanja koja su moguća na vozilu. Na stazi je pak druga priča. Dešavaće se da udarite u kamenčić i da vam se kola okrenu za 180 stepeni tek tako. Okretanje kola naglavačke je malo teže, jer se igra uvek trudi da vas vrati na točkove, iako ste naparavili trostruki salto (verujte nam, probali smo). Takođe, može se desiti da sletite sa staze u jarak, gde će vas igra ostaviti da se mučite da izađete iako je to nemoguće, jer se reset radi samo kada izletite van određenih granica, što će dodatno pojačati frustraciju. Sa druge strane, sva ta vrtenja i udaranja će oštetiti vaš automobil, čak i do tog nivoa da vam otpadaju gume i vozite se do kraja trke na felnama. Svako bitnije oštećenje će vas usporiti, tako da ako budete hteli da vozite brzo i nemarno, nailazićete na često restartovanje igre, jer nikako nećete uspeti da imate dovoljno brzo vreme da budete među top 3.

rally4

AI je prilično surov i ne prašta greške čak i lakšim podešavanjima. Na medium nivou kompjuter će vas naterati da se dobro preznojite i potrudite da se vratite na prvo mesto, dok na težem nivou možete samo da im parirate ako postanete jedno sa Matrixom. Malo lakše su kružne trke, gde koilko-toliko možete da koristite vaše protivnike za malo kvarniju vožnju i da, uz upotrebu kontakta, dođete do prvog mesta.

rally5

Jedan od čestih bagova je kada izletite sa staze ili pogrešite je to što vaš suvozač sva svoja uputstva koja je dao do tog trenutka više neće ponavljati, iako ona pokrivaju naredne dve, tri ili četiri krivine. Zbog toga ćete morati da se prisećate šta vam je rekao ili da se oslonite na uputstva koja vam izlaze, ali i ona znaju da zabrljaju u istom slučaju.

rally6

Grafika nije na nivou igara novijeg datuma istog žanra, pogotovo kad se zna da je igra pravljena samo za poslednju generaciju konzola (Playstation 4 i Xbox One) i PC. Kada pogledate igre kao što su Project Cars, The Crew ili čak Dirt Rally koji je izašao prošle godine, ovaj naslov puno zaostaje na ovom polju. Dizajneri su morali mnogo više da se potrude oko toga, pogotovo u današnje vreme kada se svi utrkuju da iskoriste što više potencijala dostupnog hardvera. Audio podloga tokom trke se svodi na zvukove automobila i glas suvozača tokom relija i monotonu muziku tokom kružnih trka gde vozite aktivno protiv drugih vozača.

relly3

Ova igra je očigledno namenjena samo okorelim fanovima relija i trkačkih igara i verovatno neće privući početnike i znatiželjne. Čak i sa tom ciljnom grupom na umu, programeri nisu uspeli da naprave kompletnu igru, ali su napravili veliki korak napred i nešto na čemu će moći da grade dalje ovu franšizu.

Autor: Ivan Danojlić

Sebastien Loeb Rally EVO

0