Godina: 2001. Lokacija: riblji restoran Čeung Čau. Misija: ubiti načelnika policije, ubiti pregovarača Trijade, sakriti njegovo telo, podmetnuti dokaze i pobeći. Tajni agent 47 ocenjuje da će u restoranu biti preveliko obezbeđenje pa dolazi ranije da podmetne pištolj u WC kako bi se posle popeo kroz prozor istog i zaobišao to obezbeđenje. Posle uspešnog ubistva pregovarača, ubacivanja pregovaračevog tela u obližnju kanalizaciju, a pre toga maskiranje u istog i posle uspešnog ubistva načelnika policije, agent 47 beži sa mesta zločina. Sve ovo se savršeno odigralo posle mog 35. pokušaja prelaska ovog nivoa – i bilo je vredno.
Novi Hitman je najavljen kao igra koja će vratiti ovu franšizu korenima i vratiti tu čar i šarm iz prvog dela serijala iz prethodne priče. Posle mnoštva gameplay snimaka i screenshotova, krajem februara smo imali priliku da testiramo betu (čitaj: demo) novog Hitman-a i vidimo da li je IO Interactive na dobrom putu da vrati slavu ovoj franšizi.
Beta nudi prve dve misije priče od kojih je jedna tutorijal. Ovo je dovoljno za jedan demo, pardon, betu, ali su obe misije veoma kratke i male. Prva misija je trening simulacija i navođena je od strane Diane, vaše pretpostavljene, gde za cilj imate da „ubijete“ vlasnika jahte. Prvi prelaz će vas igra navoditi i uputiti u mehanike igre i kad pređete, imaćete niz izazova tj. načina ispunjavanja zadatka. U prvom prolazu, metu sam ubio prigušenim pištoljem, u drugom sam se maskirao kao njegov poslovi saradnik i udavio ga garotom a u trećem sam mu otrovao piće. Ovi izazovi (Challenges) će biti zaslužni da vas vraćaju u igru i kad pređete kampanju, ali oprez novim igračima jer mogu da budu gadni spoileri.
Za razliku od Absolution, igra vas ne drži za ruku mnogo što vraća onaj davno zaboravljeni refleks čestog snimanja pozicije u slučaju da kiksnete neki deo zadatka. Maskiranje je urađeno bolje od Absolution-a jer NPC-evi reaguju prirodno na vaše prisustvo. Na primer, ako ste prerušeni u kelnera, šefu sale i glavnom kuvaru ćete biti sumnjivi jer vas nisu videli na birou kad su zapošljavali ljude. Sa druge strane, gosti, majstori i policija će vas ignorisati ili pak dozvoliti pristup zabranjenim delovima lokacije zbog vaše maske. Developeri su po mapama raštrkali razna pomagala i oružja (čak i na nekim veoma skrivenim mestima) tako da je na igraču da istraži sve opcije i izabere najbolju ali i najzabavniju.
Instinkt i dalje postoji u igri, ali služi samo da označi metu i druge NPC-ove, a ne kao mehanika pucanja. Štaviše, nisam imao mnogo prilika da budem u ogromnim pucnjavama i trudio sam se da ubistva izvedem što tiše. AI ima veoma čudno ponašanje, barem u prvom nivou gde jedino ključni NPC-evi imaju neku interakciju sa Agentom ili međusobno. Ostali NPC-evi su tu kao statue da popune prostor. Iako mogu da vas primete ako radite nešto ekstremno sumnjivo, neće se obazirati mnogo na vas niti vi na njih sem u par trenutaka kad proklinjete pad framerate-a zbog njih.
Igra je i dalje izuzetno teška i nije baš najpristupačnija za početnike, ali veterani mogu da se nadaju dobroj stealth igri kao u dobrim starim vremenima. Igra se trudi da objasni sve bitne delove i da stavi do znanja igraču da je na njemu kako će da reši misije, ali rezultat ovih kratkih uputstava ćemo videti kad igra izađe.
Hitman pokušava da povrati ono što je definisalo Hitman-a u svojim ranim danima i mislimo da će to i uspeti sa ovom igrom. Betu smo testirali na PC-u i imali smo problema sa framerate-om čak i na GTX970 grafičkoj kartici tako da se nadamo da će igra biti bolje optimizovana do izlaska, 11. marta.
Autor: Igor Totić
Razvojni tim: IO Interactive
Izdavač: Square Enix
Planirani datum izlaska: 11.03.2016.
Platforme: PC, PS4 i XONE