Opisi
REVIEW: The Banner Saga 2
This review is also available in English – Click here!
Karavan se klackao ka zapadu kroz snežnu tundru. Zajedno su putovali ljudi i rogati džinovi, dva naroda kojima je zajednički neprijatelj desetkovao porodice. Ne smemo da stajemo, Draugri su nam stalno za petama. Čuli smo njihovo režanje kako dopire iz šume, morali smo da guramo napred. Promrzli, gladni, jedva smo smogli snage da stignemo do čistine i tople doline. Ali, ovo je samo početak našeg puta, naša saga se nastavlja.
Pre dve godine, putem Kickstartera nam je došla igra The Banner Saga, prvenac studija Stoic. Zamišljena kao kombinacija legendarnog Oregon Trail, nešto novijeg FTL i strateških elemenata iz XCOM igara, Banner Saga je bila nestandardni miks potezne strategije sa menadžerisanjem resursima i donošenjem teških odluka. Njen nastavak i druga igra u trilogiji (da, biće trilogija) se potpuno oslanja na ono što smo već videli, samo dodatno rafiniše gameplay dok vodimo naš vikinški karavan dalje niz reku, preko puteva i pravac zapadnog kraljevstva.
Ukoliko ste imali priliku da se družite sa prvom igrom, setićete se da su borbe bile ne naročito zanimljive iako su bile jako brojne. Bez velikog broja protivnika i sa jednostavnim ciljem da pobijete sve što se mrda, to je bila najveća zamerka originalnoj igri. Studio Stoic je zato za nastavak spremio daleko veći broj neprijatelja, ali i dodatne zadatke tokom borbi. Tako se može desiti da je potrebno samo da eliminišete banditskog vođu kako biste pobedili i tako ranije okončate borbu sa mnogo manje gubitaka nego da ste pokušavali da ubijete svakoga. Znatno je povećan i broj specijalnih napada i sposobnosti koje imaju likovi tako da je i raznovrsnost veća, te ćete više eksperimentisati prilikom pravljenja tima pred bitku.
Za slučaj da se niste do sada susreli sa prethodnom igrom, dobra vest je da su iz Stoic-a mislili i na vas pa igra nimalo ne odbija nove igrače. Pre svega, sa pričom se možete upoznati kroz animaciju kojoj pristupate sa glavnog ekrana i time ćete ukratko videti i čuti sve bitne događaje iz prve igre (dakle – spoiler!). Tu su zatim i brojni tutorijali koji će vas polako uvoditi u sve sisteme koji postoje, od poteznih borbi do do levelovanja likova. Igrači koji su završili prethodnu igru imaju priliku da učitaju snimljenu poziciju i da u novu igru uplove sa svim posledicama odluka koje su donosili u prvoj igri, što znači da neke likove možda nećete imati, kao ni neke opcione questove. Naravno, to možete i prekočiti i igrati sa onim što su autori zamislili kao standardni početak igre.
Ipak, ovo nije igra koju ćete igrati opušteni, zavaljeni u fotelju sa jednom rukom na mišu dok je u drugoj šolja vašeg omiljenog napitka. Dobro, možete, ali nećete baš biti opušteni. Banner Saga je teška igra koja od igrača zahteva da donosi drastične odluke koje su u velikom broju slučajeva surove – da li ćete ostaviti deo karavana u kom su stari ljudi i povređeni ratnici ili ih poneti ali tako rizikovati iznenadni napad, možda ćete morati da žrtvujete zalihe hrane kako bi bilo mesta za sve na brodu… Svaka odluka direktno utiče na dalji ishod igre i vaše putovanje na zapad. Zato se i neće svakome svideti, naročito ukoliko pod zabavom baš i ne smatrate guranje sunarodnika niz vodopad kako biste olakšali brodove i spasli se struje koja vas vuče ka ponoru.
Audio-vizuelno, nova Banner Saga je nepromenjena u odnosu na prvu igru jer, iskreno, nema ni potrebe menjati onako lep artstyle. Sve što vidite na screenshotovima je i u igri, ručno crtano i animirano tradicionalnim metodama i izgleda prelepo u pokretu. Još bolji podatak je da je hardverska zahtevnost toliko niska da je na nivou “imaš PC – možeš da igraš”, a to puno znači za indie naslove. Austin Wintory je i za ovu igru radio muziku i savršeno je doprineo atmosferi igre. Ako bismo na tehničku stranu morali da uputimo neku zamerku to je ponovni nedostatak glasovne glume tokom brojnih dijaloga. S obzirom da ćete uglavnom biti u dijaloškim opcijama, jako je primetno.
Kao i njen prethodnik, The Banner Saga 2 je igra koja će naći mesto na kompjuterima specifične publike koja lako pregrmi surovu težinu i nasumične događaje koji mogu i da desetkuju karavan. Ako se pronalazite u tome, onda nema sumnje da je ovo igra za vas. Nastavak sage o Vikinzima možda nećete uspeti da privedete kraju iz prvog pokušaja, ali je nekada i samo putovanje dovoljno.
Autor: Bojan Jovanović