Opisi
REVIEW: Battlefleet Gothic: Armada
This review is also available in English – Click here!
Voli Imperatora jer je on Spasitelj čovečanstva. Slušaj njegove reči, jer on će te odvesti u svetlo budućnosti. Poštuj Njegove podanike jer oni govore njegovim glasom. Pokaj se pred njegovim Visočanstvom, jer svi mi koračamo u njegovoj besmrtnoj senci. Istrebi Xeno-a, Mutanta i Jeretika, u ime Boga-Imperatora.
Još od Space Marine i Dawn of War nismo videli dobre licencirane 40k igre (Eternal Crusade još nismo igrali). Opšte je poznato da Games Workshop, ljudi koji su napravili Warhammer 40k figurice, dele svima licencu šakom i kapom ne bi li pokupili taj čuveni gaming kajmak. Ovog puta, momci i devojke iz Tindalos Entertainment-a uspeli su da savršeno prenesu osećaj i univerzum Warhammer 40k u video igru. Preko dizajna, do glasovne glume u scenarijima, sve se savršeno uklapa u fikciju Warhammer 40k. Kada je poznati YouTuber, AngryJoe, posetio ove developere, na predstavljanju igre izrecitovali su pred njim celu molitvu Imperatoru i pokazali da su ljudi koji poznaju ovaj univerzum, koji su obojili figuricu ili dve i koji su gameri koji žele da predstave 40k onako kako treba da izgleda.
BGA je potezna strategija u realnom vremenu. Šta? Da, dobro ste pročitali. Igra se igra u dve faze: prva gde u segmentu galaksije birate misiju, unapređujete vaše brodove i pratite progres protivnika; i druga gde u realnom vremenu manervršete svojim brodovima i šaljete ih u borbu.
Priča je klasična kliše 40k priča, kakva i treba da bude, i prati ni manje ni više Abadona koji kreće u invaziju na Gothic sektor. Poznavaoci 40k univerzuma će prepoznati Abadonovo ime i njega kao baju i velikog negativca ovog univerzuma. Vi ste u ulozi Admirala Spire-a koji ima zadatak da odbrani Gothic sektor od invazije Xenosa, Mutanata i Jeretika ili svih od jednom. Ni malo lagan zadatak.
Igru počinjete na mapi Gothic sektora gde možete videti pregršt planeta i sazvežđa koja čine sektor. Svaka planeta ima neke svoje osobine i od njih dobijate razne befinicije kao na primer jeftinije popravljanje brodova, dobijanje većeg XP-a, popust na unapređenja brodova itd. Poenta je što na početku igre imate sve bonuse u igri, ali kako gubite planete od strane invazija, tako vam se gube i ti bonusi. Kampanja vas vodi kroz primarne i sekundarne misije i dobijanjem ili gubljenjem istih (da, igra dozvoljava gubitke), skupljate poene koje trošite na unapređenje brodova i nabavku novih.
Druga faza je sama bitka u realnom vremenu koja je izvanredna. Bitka se odvija u 2D ravni i developeri su rekli da nisu hteli da uključe treću dimenziju jer bi igra bila previše komplikovana. I, Imperatora mu, bili bi u pravu. Početak bitke je postavljanje jedinica na vašoj početnoj liniji. Tu možete da organizujete eskadrile i formacije vaših brodova u odnosu na zadatak koji vam je dodeljen za tu misiju. Kad se namestite i kliknete „Ready“ dugme, tad kreće opšti haos. Iako 2D mapa nema ništa specijalno da ponudi sem par asteroida, mina i gasovitih delova gde ste skriveni, bitka je izuzetno teška, izazovna i komplikovana. Vaši brodovi mogu da imaju razne sposobnosti kako za manevrisanje, preko određivanja daljine otvaranje paljbe, do specijalnih oružja i drugih opcija koje morate iskoristiti tokom borbe ako mislite da pobedite.
Delovi brodova će od eksplozija leteti na sve strane, viđaćete torpeda kako lete ka vama i kako vam testiraju reflekse da brzo naredite vašem brodu da izvede teško skretanje u desno kako bi izbegao sigurnu smrt. Imaćete pobune na brodovima ako primite previše štete pa ćete morati da ubijete kapetana i zameniti ga novim. Brodovi će se zaletati jedni u druge, pokušavati ukrcavanje i teleportovanje i to sve Unreal engine prikazuje u prelepim detaljima. Svaki brod je dizajniran do poslednjeg detalja i autentičan je 40k univerzumu. Ako bismo baš morali da cepidlačimo, jedino što se ne vidi je posada koja jurca po brodovima. Napomena, ovi brodovi imaju posadu od preko 30.000 članova i više. Velike krstarice imaju preko 100.000 članova posade što bi ovaj zahtev učinilo nemogućim.
Tokom kampanje igraćete Imperijalnu Gardu koja je jedna od četiri frakcije koje će se pojaviti prilikom izlaska igre. Najavljeno je da će biti jos frakcija koje će moći da se uzmu preko DLC-a a prva među njima će biti Svemirski Marinci. Pored Imperijalaca, u skirmiš, custom i multiplayer modovima možete igrati Eldare, Haos i Orkove. Eldari su svemirski vilenjaci čiji brodovi se ogledaju u krhkosti i čudnom dizajnu ali imaju sposobnost da razviju velike brzine i da igraju „udri-i-beži“ taktike. Orkovi su, hm, pa orkovi u svemiru. Njihovi brodovi su šklopocije skrpljene od raznog otpada. I sami Orkovi se pitaju kako se ti brodovi ne raspadnu sami od sebe. Orkovi se ogledaju u slaboj pokretljivosti ali ogromnoj izdržljivosti što znači da ćete se često zaletati u protivničke brodove i svojim pramcem čistiti put ka pobedi. Haos marinci se mole bogovima Haosa tako da njihovi brodovi imaju blagoslove ta četiri boga. Svaki od bogova daje neke posebne beneficije brodu i tako menja i njegov izgled. Ako igrate ovu frakciju, nagledaćete se pipaka dovoljno za života.
Modifikovanje i unapređivanje vaših brodova je detaljno i obimno. Svaka klasa broda (Teške/lake krstarice, frigate, transporteri itd.) ima svoje naoružanje a vi dalje modifikujete raznim perkovima. Pored samog broda, možete da dodajete specijalne sposobnosti kao što su bombe, ukrcavanje itd. Takođe unapređujete i posadu broda tj. njihove oficire. Na primer, ako unapredite Komesara, manje su šanse da vam se desi pobuna na brodu.
Glasovna gluma u igri je autentična i lepo predstavlja 40k univerzum. Sinematici su poluanimirani stripovi kad su u pitanju likovi i puni engine cinematici kad su u pitanju brodovi. Nekako je lepa tranzicija između ova dva tipa cinematika i lepo dočarava priču i univerzum. Tokom misija, dosadni, tekstualni popup-ovi će vas voditi kroz dalju priču dok ne naiđete na neki bitan deo, što malo ubija tempo koji postave na početku.
Novajlije se neće lepo provesti u početku. Ljudi koji nikada nisu igrali strategije će odustati posle prve misije. Igra je teška i na najmanjim težinama. Tutorijal je loš. Za kratko vreme pokušava da vam objasni sve mehanike iz igre i nema dobru krivinu težine tako da ćete se naći u zbunu već u prvoj misiji. Mikro menadžment je srž ove igre tako da morate da vodite računa o svakom brodu koji ste poveli na misiju. Ovo je olakšano modom za usporavanje vremena pritiskom na space dugme pa vam daje momenat ili dva da se saberete i vidite šta ćete dalje. AI neprijatelja je izuzetno pametan i zna kad treba da se povuče a kad da napadne. Što je čudno, jer je AI vaših brodova užasan. Više puta nam se desilo da kažemo brodu da napadne a on samo nastavi pored u prazninu svemira. Taktičke putanje koje vaš AI pravi su beskorisne, tako da morate stalno da vodite računa o svakom brodu na mapi. U kasnijim misijama taj broj može da bude poveći. Mape su mnogo prazne. Bez obzira što iza 2D ravni stoji prelepa pozadina univerzuma gde možete da vidite i Eye of Terror, crnu rupu odakle potiče Haos, i druge planete i sisteme, igralište je prazno i ne pruža mnogo opcija za strategiju sem manervisanja.
BGA je odlična strategija i još bolja 40k igra. Njena težina će odvratiti nove, zaintrigirane igrače, ali će zadržati fanove univerzuma, stratege i verovatno populaciju Dark Souls igrača. Ova igra je videla svetlost Imperatora i časno širi njegovu istinu i nadamo se da će drugi developeri početi da koriste 40k licencu kao što su to uradili Tindalos Entertainment – Imperatorovi izabrani.
Autor: Igor Totić