REVIEW: Day of The Tentacle Remastered

Ko bi rekao da je prošla osnovna škola, srednja i fakultet – sve zajedno 23 godine otkako je izašlo LucasArtsovo remekdelo i sigurno jedna od najboljih point’n’click avantura Day of the Tentacle?

Ko god je igrao originalnu igru slobodno može da preskoči čitanje ovog opisa, pazari remasterovanu verziju i oprosti glavnom i odgovornom, Timu Šaferu za sve skorašnje gegove. Ostali, ako niste mlađi od 20 godina počinili ste delo kažnjivo zakonom za koje je predviđena vaspitno-kazneno popravna mera; „smrt streljanjem kalašnjikovim s pet metaka u glavu“. Ipak, na svu sreću imate jednu šansu da se iskupite – a to je da probate igru koja je ostavila neizbrisiv trag u istoriji gejminga. O čemu je reč?

DotT04

Radnja igre Day of the Tentacle prati troje socijalno neprilagođenih likova po imenima: Hoagie, Laverne i Bernard od kojih je svaki zarobljen u različitim trenucima prostorno-vremenskog kontinuuma. Metalac Hoagie se nalazi u vreme kolonijalne Amerike, stereotipični gik, Bernard u sadašnjosti, dok je poremećeni student medicine, Laverne zarobljen u distopičnoj budućnosti u kojoj vladaju zli Pipci, inače glavni antagonisti igre (hint: ime). Iako su temporalno udaljeni vekovima jedni od drugih – tri glavna lika moraju da rade zajedno da bi sprečili zle Pipke u nameri da trajno pokore univerzum. Glavni alat koji im pomaže u konstatnom petljanju sa vremenskom niti je prilično pokvarena mašina za putovanje kroz vreme maskirana ni manje ni više nego u običan toalet. Zagonetke su osmišljene apsolutno genijalno što DotT svrstava u jednu od retkih point’n’click avantura potpuno operisanu od MekGajver momenata gde ako povežete slomljenu spajalicu, namažete je katranom i umotate u papir dobijate tenk kojim treba da ubijete vevericu i od nje uzmete ključ koji otvara vrata za dalje. Uostalom, kako drugačije opisati fantastične trenutke u kojima je Hoagiju za rešavanje problema potrebno sirće koje pribavlja tako što vino šalje vremensko mašinom u budućnost da bi se ukiselilo, a Laverne ga vraća natrag? Štaviše, zašto protagnositi ne bi promenili Ustav Sjedinjenih Američkih Država i na taj način uticali da se predmet pojavi na određenoj lokaciji? Sveukupno gledano zagonetke su izvrsno koncipirane, a igra vas polako uvodi u svet svoje izvrnute logike i uči vas kako morate da razmišljate da biste je kompletirali.

DotT02

Remasterovana verzija se ni po čemu, sem po grafičkim poboljšanjima ne razlikuje od originala i na tome treba skinuti kapu timu iz kuće Double Fine koja se odvažno upustila u ovaj projekat. Ono što treba izdvojiti kao posebno interesantan momenat je da je Tim Šafer prekopao arhive sad već nepostojećeg LucasArtsa u potrazi za snimljenim glasovima i muzikom za original. Na to treba dodati i činjenicu da je pritiskom na F1 moguće prebaciti na izgled igre iz 1993. i verujemo da bi ostale legende igračkog sveta koje su radile na originalnoj igri: Dave Grossman, Peter Chan i Ron Gilbert bile ponosne.

DotT01

Cena od 15 dolara je više nego povoljna za ovakav dragulj, a ako ste uželeli mirisa prošlosti ili jednostavno nikad niste odigrali Day of the Tentacle nemojte žaliti pare. Ah, da je i dalje moguće odigrati Manic Mansion *wink wink *nudge nudge.

Day of The Tentacle Remastered

0

• Fantastična igra iz prošlosti obučena u još lepše ruho