REVIEW: Gremlins, Inc.

Po nekom podacima, sada smo u ‘’zlatnom dobu’’ društvenih igara. Prošlo je vreme Monopola, Rizika i Klueda, rolanja kockica da biste pomerili svoju figuricu ili beskrajnih partija bez tačke i zapete. Društvene igre su ponovo kul i tržište je postalo toliko razvijeno da godišnje izađe nekoliko stotina novih igara, parirajući industriji video igara po produktivnosti. Iako su to mahom velike, fizičke igre, ponekada nas iznenadi jedna potpuno digitalna igra kao naslovni Gremlins, inc.

gremlins4Odmah po uključivanju, ovo je igra koja zna kako da ‘’kupi’’ svoju publiku. Vrlo stilizovani steampunk meniji i neopisivo zarazna tema koja se vrti u pozadini. U stvari, ta electro swing tema je razlog što smo prvih pola sata sa igrom proveli samo u glavnom meniju (dok nismo otkrili istu na Youtube). Gremlins, inc svoju steampunk temu prenosi na svaki piksel table, karata, avatara… Apsolutno svaka sitnica je obogaćena odličnom ručno crtanom grafikom i stalno smo iščekivali nove karte kako bismo videli još artworka koji su autori ubacili u igru.

gremlins2

Verovatnije je da vas zanima šta je uopšte u pitanju, sem toga što je digitalna društvena igra koja ‘’izgleda lepo’’. U Gremlins, inc ćete biti jedan od nekoliko pohlepnih gremlina koji se na sve moguće, uglavnom nečasne, načine bore da ugrabe što više novca i slave, eventualno u jednom trenutku postanu guverneri i izbegnu odlazak u zatvor. Operisaćete na tabli gde je nekoliko ključnih lokacija i gomila ruta kojima do istih stižete, ali ćete igrati i karte i možda se malo domunđavati sa kolegama (sa)igračima. Vidite, određen broj karata i akcija se mogu igrati protiv nekog igrača, a posebno raspoložene ekipe će plesti mrežu intriga vama ispred nosa (ili na kraju međusobno se prevariti). Ne smete štedeti druge igrače, kao što ne treba da očekujete ni da oni vas štede, kapitalizam je surov u gremlinskom svetu.

gremlins1

Šest karata koje uvek imati u ruci su glavni način na koji ćete obilaziti steampunk grad, graditi reputaciju kao političar ako želite da postanete guverner (i dobijete neke benefite) i konačno skupljati zupčanike tj. poene koji se jedini računaju kao uslov za pobedu. Za razliku od Monopola gde je kretanje nasumično određeno brojem na kockici, ovde sami birate koliko ćete putovati igranjem jedne od karata, dok nasumičnost može da dođe preko jednog od brojnih polja na tabli. Karte istovremeno daju i neku specijalnu akciju ako se nađete na naznačenom polju, pa ćete morati da dobro razmislite šta ćete kada igrati i razrađujete plan kretanja koji kolege gremlini lako mogu da vam pokvare. Tema korumpirane ušate malograđanštine prožima sva polja, pa ćete tako policiji davati mito ako ne želite da vam nađu ‘’kompromitujuće predmete’’ i zatvore vas iza rešetaka, prokockavaćete poslednji zlatnik ili iz petnih žila grabiti ka tituli guvernera kako biste dobili imunost na određena dešavanja. Kao i lokacije na tabli, tako i do pobede postoji više puteva i jako je zanimljivo isprobavati nove taktike i kombinacije naročito jer je u igri zaista puno karata i mogućnosti.

gremlins5

Gremlins, inc nije najjednostavnija društvena igra na svetu, tako da je igranje tutoriala obavezno jer je prisutno nekoliko sistema koji nisu očigledni ako samo zasednete da igrate pre nego što se detaljnije upoznati sa njima. Prvih nekoliko igara ćete verovatno izgubiti i od AI rutine, ali ćete postati znatno kompetentniji čim mehanike ‘’kliknu’’, a tu je i vrlo prijatna komuna igrača koja je napravila mini enciklopediju svega iz igre ako vam on ingame nije dovoljna. Autori takođe pažljivo osluškuju molbe igrača i organizuju turnire sa nagradama u vidu igara.

gremlins3

Trenutna verzija inače zahteva stalnu Internet konekciju čak i ako igrate protiv kompjuterskih protivnika, tako da se može desiti prekid partije ukoliko dođe do nestabilnosti vaše konekcije ili servera. Još jedna mana je i nepostojanje lokalnog moda za više igrača. Razlog ovome je ‘’gledanje u ruke’’ drugim igračima, ali ako su druge digitalne društvene igre mogle ovo da imaju ne vidimo razlog da i gremline ne igramo u lokalu sa prijateljima. Autori već rade na offline, jeftinijoj verziji igre (biće besplatna za sve kupce trenutnog izdanja), a nadamo se da će igra dobiti i lokalni multiplayer, jednostavno nije to to ako ne vidite uživo zaprepašćen izraz lica svog prijatelja kome ste gremlina upravo poslali da gubi krugove u tamnici. I pored toga, ovo je obavezna nabavka čak i ako vas društvene igre samo blago interesuju.

Autor: Bojan Jovanović

Gremlins, inc

8