This review is also available in English – click here!
Verovatno je svako od nas lamentirao nad zlehudom sudbinom p&c avantura, šta se dogodilo i kako je jedan, nekada vrlo popularan, žanr igara završio tu gde jeste, u zapećku, skoro pa zaboravljen sa tek ponekim manje ili više uspešnim ostvarenjem dovoljnim da tek ovlaš zadovolji apetite sladokusaca ovih naslova?
Donekle, za takvo stanje stvari krivi su i sami proizvođači, jer u jednom trenutku igranje p&c avantura pretvorilo se u “lov u mutnom na piksele” ili na odgonetanje nečijih “somnabulnih tripova” koji nemaju dodirnih tačaka, bilo sa logikom bilo sa zdravim razumom, što je igrače dovodilo u situaciju da nasumičnim kombinovanjem predmeta u inventaru pokušavaju da pronađu određenu kombinaciju kako bi nekako, često na jedvite jade uspeli da privedu kraju ono što su započeli…. No, vratimo se na Goetia-u.
Od prvog kadra ili slike, jedna stvar je jasna, Goetia pleni svojom lepotom, svaki naredni korak opčiniće vas kao zalogaj najkvalitetnijeg kavijara i uvlačiti u svoj prelepi svet, kada na to dodate i više nego prigodnu, a pritom odličnu, na momente sjajnu muzičku podlogu koja će vas, poput čaše skupocenog vina opijati i milovati vaša nepca, shvatate da niste ni trepnuli, a već ste par sati proveli tumarajući u malom mestašcu u kojem se radnja odvija.
Goetia vas stavlja u ulogu male Abigail Blackwood, koja je prerano napustila ovaj svet, međutim, ni sama ne zna kako. Jedne večeri se budi, ali u bestelesnom stanju, kao duh, sa željom da sazna kako je izgubila život i ko je odgovoran za to. Ubrzo saznaje da se nešto loše desilo i ostatku njene porodice i do kraja igre pokušaćete da saznate kakve sve tajne i mračne intrige krije kuća Blekvudovih.
Napredak kroz priču, a i kroz igru zavisiće od rešavanja zagonetki jer su one preduslov za otključavanje novih lokacija koje možete posetiti. Ono što Goetia radi dobro, to je osećaj zadovoljstva kada rešite neku od zagonetki, taj osećaj će rasti kako napredujete kroz igru, jer srazmerno napretku raste i težina izazova, a u poslednjoj trećini igre pojaviće se nekoliko vrlo izazovnih glavolomki koje iziskuju pristojno naprezanje moždanih vijuga. Zagonetke će predstavljati izazov i za iskusnije igrače i za većinu njih biće potrebno pažljivo iščitavanje dokumenata koje prikupljate dok lebdite kroz igru.
Valja napomenuti da su tvorci igre uložili dosta truda prilikom izrade pisanog materijala, jer u igri postoji gomila istrganih stranica iz dnevnika, šifrovanih poruka, prepiski između članova porodice, koji zaista doprinose atmosferi i pružaju uvid šta se događalo nakon smrti glavne junakinje. Naravno, tu je i lični dnevnik, neka vrsta kodeksa, koji služi za praćenje nerešenih zagonetki kao i na kojim lokacijama se nalaze. Kako je Abigail duh, interakcija sa predmetima odvija se njihovim “zaposedanjem” da bi se odradila određena akcija.
Da ne bude sve idilično, navešćemo, uslovno rečeno, nekoliko propusta tvoraca igre. Naime, obilje materijala je, zarad veće “imerzije” u obliku pisanog engleskog alfabeta pa često ume biti jako nečitko i naporno za iščitavanje, a ne postoji neki način da pritiskom na određenu komandu vidite moderniji prikaz tog teksta. Nema ni glasovne glume, pa je čitava stvar dodatno otežana.
Odluka da ne postoji nekakav “hint” sistem, učinila je da Goetia bude surova prema početnicima i neiskusnijim igračima koji će, možda, u jednom trenutku verovatno i odustati od igre. Nezgrapnoj mapi, koja ponekad više zbuni, nego što pomaže, dodajmo nepostojanje inventara, iako je to logična odluka zbog stanja glavne protagonistkinje, može biti itekako nezgodno ako zaboravite gde se nalazi neka od stvarčica koja vam je u datom trenutku potrebna, a mapa vam nije od koristi pa se pripremite za malo lutanja.
Goetia je prijatno osveženje i kvalitetan naslov koji se može svrstati u “must buy” za ljubitelje p&c igara. Atmosfera, pristojan izazov, priča koja drži pažnju uz prelepu grafiku i raznovrsne lokacije i pored nekoliko nedostataka garantuju vrhunski ugođaj i užitak.
Autor: Dejan Stojilović