Opisi
REVIEW: Quantum Break
This review is also available in English – click here!
U poslednjoj deceniji i po, televizija i bioskop su zamenili uloge. Televizija sad ulaže u serije koje imaju intrigu, teraju na razmišljanje (Breaking Bad, The Wire, Black Mirror) dok veliko platno ulaže najviše u blockbustere (Avengers, X-Men, Hunger Games). Serije su ranije bile sitkomi, kratke zabave (naravno sa izuzecima) dok smo u bioskopima gledali Dežurne Krivce, Fight Club i dr. Quantum Break pokušava da ode još dalje pa da spoji video igru sa serijom koja koristi živu glumu. Nisu prvi koji su pokušali ovako nešto (Battlefield: Hardline – svi znamo da ne treba da pričamo o ovoj igri) ali, iako izgleda kao jeftina serija, izgleda autentično. Šteta što je gameplay ispod prosečan.
Priča prati Jack Joyce-a (Shawn Ashmore – X-Men) koji sa svojim prijateljem Paul Serene-om (Aidan Gillen – The Wire, Game of Thrones) aktivira mašinu za putovanje kroz vreme koju je dizajnirao Jack-ov stariji brat William (Dominic Monaghan – Gospodar Prstenova, Lost). Po aktivaciji dešava se eksplozija, Maloprstić postaje negativac, Jack dobija moći kontrole vremena i započinje niz događaja u čije detalje neću ulaziti jer je priča veoma zabavna i treba je ispratiti. Iako mešavina sinematika i žive glume ispriča srž priče, detalji i veoma interesantni delovi priče kao i bliži opis likova se nalazi u mnoštvo dokumenata, računara i notesa skrivenih po nivoima i moja preporuka je da pročitate svaki od njih jer skoro nijedan nije dosadno čitanje već je dublje uvođenje u likove i dešavanje. Najveći deo budžeta, čini mi se, je otišao na plate ovih poznatih glumaca koji su dali sve od sebe, ali ostali delovi žive akcije izgledaju jeftino i nedovršeno. Ono što je meni bilo veoma čudno je to što je veći broj sinematika, koji su motion capture, nego žive glume. Svaki klip sa živom glumom se stream-uje i ako nemate dobar protok, filmovi će seckati.
Najslabiji aspekt igre je sam gameplay. Quantum Break je pucačina iz trećeg lica sa sistemom automatskog zaklona i moćima. Oružja su generična i ima ih svega par i ne razlikuju se mnogo jedni od drugih. Ovo je šteta jer vas kroz igru napadaju neprijatelji koji imaju specijalno modifikovane oklope da mogu da kontrolišu vreme kao i vi ali nemaju nikakvo specijalno ili interesantno oružje. Pored toga, neprijatelja takođe ima samo par različitih što čini da igra postane vrlo dosadna, vrlo brzo. Na polovini igre pojavljuju se i apsolutno nefer protivnici koji imaju samo jednu slabu tačku na leđima koja se em jedva vidi em ju je teško naciljati kontrolerom. Zanimljiva mehanika igre je da u nekim trenucima možete da izaberete kako će se dalja priča razvijati, ali to neće uticati na krajnji ishod, samo na sinematike, konverzacije i delove sa živom glumom.
Kao što sam već spomenuo, Jack ima moći koje se otključavaju kako prelazite igru. Od vremenskog štita pa preko vremenske granate i brzog trčanja, tj usporavanja vremena oko sebe do veoma lošeg bullet time-a što je čudno jer je Remedy ovaj koncept izmislio sa igrom Max Payne. Ovde je bullet time skoro pa neupotrebljiv. Svaka moć može da se unapredi skupljanjem vremenskih fragmenata ali, da budem iskren, nisam video ni jednu korist od tih unapređenja jer većina samo produži dužinu trajanja moći ali ne menja mehaniku. Često će igra kršiti momentum i imerziju gde na nekom delu nivoa moći mogu da vam otvore neka vrata na primer, a druga ne mogu iz neobjašnjenih razloga.
Priču o putovanju kroz vreme je veoma teško napisati a da se ne pronađu neke rupe ili greške. Iako sam uspeo da pronađem par, Quantum Break se trudi da zatvori krug i napravi jednu celinu. Štaviše, pri kraju igre možete da pronađete ogroman kalendar koji objašnjava većinu stvari koje su se desile i u kom redosledu i bilo je jako zanimljivo ispratiti kako su svoju priču ugradili u situacije koje su se već desile kao što je teroristički napad na „bliznakinje“ u New York-u, finansijsku krizu pa čak i početak Apple tj. iPhone fenomena.
Nivoi su veoma detaljni i lepo dizajnirani, pogotovo pozadina koja prikazuje totalnu propast vremena i čini vam se da se sve to stvarno događa našem heroju. Distorzije vremena koje doživljavate, kao i seckanje zvuka i visoki tonovi, odlično dočaravaju stanje i napetost vaše situacije. Igra ima užasan motion blur koji obara framerate koji je ionako zaključan na 30 i veoma poružnjuje veoma lepu igru. Pored toga, igra mi je pukla par puta i to uvek kad se previše stvari dešavalo u borbama. Microsoft je preterao, doduše, sa reklamama svojih proizvoda tako da će svaki računar raditi sa Windows 10 operativnim sistemom i svi će koristiti Windows telefone. Mada s obzirom koliko neki likovi u igri jednostavno hakuju sve te Microsoft sisteme, čini se da im se malo obilo o glavu. Takođe se primećuje da je Nissan jedan od sponzora jer se isključivo njihova vozila pojavljuju i vide njihove reklame i bilbordi. Remedy takođe nije ostao dužan pa ćete često viđati Alan Wake reference kako igre tako i detalja iz iste, npr. TV emisija Night Springs.
Quantum Break je dobra priča sa interesantnim idejama ispričana kroz loš gameplay. Sigurno će vam pružiti nekih 8 sati zabave ako skupite sve skrivene stvari i izaberete druge putanje, ali vas neće terati da u skorije vreme ponovo pokrenete igru.
Autor: Igor Totić