Odlična roguelike igra Sunless Sea ove godine dobija veliku ekspanziju Zubmariner pa smo popričali sa Hanom Flin iz studija Failbetter Games o njihovim počecima i kakve izazove predstavlja rad na ovakvoj igri.
Predstavite se ukratko našim čitaocima i ispričajte nam kako je studio osnovan.
Failbetter Games su 2009. godine osnovali Aleksis Kenedi i Pol Arendt, a naša prva igra je bila Fallen London. Aleksis je pisao scenario i kod, a Pol je bio zadužen za crtež. Ja sam se priključila 2014. kao osoba za komunikaciju, a sada smo tim od 15 članova. (Ali Pol i dalje crta skoro sve slike)
Da li je ideja o pravljenju Lavkraftovske rogue-like igre prva koju je studio planirao ili je bila drugih, eksperimentalnih projekata?
Fallen London je bila naša prva igre, browser i iPhone/iPad igra smeštena u isti univerzum kao Sunless Sea i praktično je ”tata” te igre: sadrži 1.5 milion reči dok je u Sunless-u 300 hiljada.
Ponudili smo našoj zajednici da izaberu koju igru žele da napravimo sledeću (jedna od opcija je bila kartična igra, na primer) i u velikom broju su glasali za Sunless Sea. Odneli smo tu ideju na Kickstarter, zatim na Early Access i sada smo u full izdanju već 15 meseci!
Šta biste rekli da je bio najteži i šta najzanimljiviji deo rada na igri kao što je Sunless Sea?
Najteže je bilo učiti kako napraviti Pravu Video Igru. Pomoglo je to što smo imali browser igru, ali je potpuno drugačija priča kada lansirate PC igru napravljenu u Unity. Najuzbudljiviji je bio dan izlaska igre! Uživala sam dok sam vodila Twitch streamove i ugovarala intervjue timu. Na takav momenat se ponosite.
Koliko je uspeha donelo uključivanje igre u Humble Bundle?
Bilo je sjajno i definitivno je povećalo interesovanje za igru godinu dana nakon njenog izlaska.
Sunless Sea je u našoj top 15 listi indie igara. Da li, lično, imate omiljene indie igre koje biste preporučili našoj publici?
Trenutno uglavnom igramo prototipe i alpha verzije koje su nam stigle putem Fundbetter (http://www.failbettergames.com/fundbetter), tako da je puno indie naslova na našim tanjirima ali ne onih koje trenutno možete da nabavite. Druge igre o kojima smo puno pričali i preporučujemo ih su Sun Dogs i The Magic Circle (obe dostupne putem Steam-a).
Ako biste dali jedan savet igračima koji tek počinju sa Sunless Sea, šta bi to bilo?
Istražujte. Nemojte samo da idete ka bezbednoj ruti. Idite što alje možete i nemojte da bojite pogibije na putu kući.
Za koga od svojih kolega biste rekli da bi bio najbolji kapetan broda u Sunless Sea, a za koga mislite da bi ga posada prvog pojela?
Liam, naš direktor za razvoj, bio bi najbolji kapetan jer ima nečeg piratskog u sebi. On bi takođe bio prvi koga bismo pojeli jer bih preuzela njegovo mesto i pretvorila ga u ukusni paprikaš.
Kada ne pravite igre, kako obično provodite slobodno vreme u studiju?
Kežual kanibalizmom. Ups, mislim, svi imamo razne hobije.
I na kraju – šta možemo da očekujemo u Zubmariner ekspanziji za Sunless Sea?
Zubmariner je ulasku u nepoznato: kada imate ograničenu zalihu kiseonika, ograničenu vidljivost i pod pritiskom ste Zee-a, moraćete dobro da razmislite kada ćete rizikovati da zaronite. Napravili smo i nova čudovišta i priče koje će površinski svet činiti da izgleda bezbedno kao majčin zagrljaj.