Kad su u pitanju igre sa motivima čudovišta i tamnica obično ste u ulozi heroja ili grupe heroja koji ubijaju iz prve kategorije, a pljačkaju iz druge. Međutim, sa pojavom igara kao što je legendarni Bullfrogov Dungeon Keeper popularizovan je obrnut pristup gde igrač kontroliše vladara tamnice u pokušaju da na svaki način ubiju ili barem zagorčaju život avanturistima koji su došli u posetu sa namerom da ponesu po neki, kahm, suvenir.
Jedna od takvih igara je Boss Monster koja je ruku delo programerskog tima pod imenom Plain Concepts Corp, a bazirana je na popularnoj kartičnoj igri Boss Monster: The Dungeon Building Card Game koja je izašla 2013, a godinu dana kasnije je bila jedna od nominovanih za najbolju tradicionalnu kartičnu igru. Koncept igre je prilično jednostavan – skupiti deset duša avanturista koje je potrebno namamiti u svoju tamnicu i rešiti ih ovozemaljskog tela, a bićete poraženi ako pet avanturista uspe da preživi sve zamke i čudovišta koje ste im namenili.
Da ne bude sve tako jednostavno na svakom nivou nadmetaćete se sa drugim vladarima tamnica koji imaju isti motiv i iste uslove za pobedu, tj. poraz. Svaki potez imate mogućnost da izgradite sobu u svojoj tamnici određenu sa dva atributa: količinom štete i blaga ili da bacite magiju koja će vam dati neki bonus ili direktno naneti štetu suparničkom tamničaru. Kad završite sa prvim delom poteza na scenu nastupaju heroji, a kompoziciju istih možete videti na levoj strani ekrana. Postoji nekoliko različitih klasa avanturista: magovi, vitezovi, lopovi, sveštenici i sl, a svaki od njih je zainteresovan za određeni tip blaga. Tu nastupa drugi atribut soba koje gradite pošto je atraktivnost vaše tamnice određena ukupnom količinom različitih vrsta blaga, a heroj će se odlučiti da poseti vas, a ne vašeg protivnika (i samim time predati vama svoju večnu dušu „na čuvanje“) ako se u vašoj tamnici nalazi više blaga za koje je zainteresovan u odnosu na protivničku. Što je vrednost blaga u sobi veća to je manja količina štete koju ona nanosi što dodatno daje na strateškom aspektu Boss Monstera jer je potrebno stalno održavati atraktivnost tamnice u odnosu na suparnika, a opet zadržati dovoljno „vatrene moći“ da potamanite napasti.
Simpatičan koncept, izuzetno zanimljive sobe i veliki broj kombinacija, jednostavna i jasna pravila čine Boss Monster odličnom igrom za ukrstiti oružja sa prijateljima. Ipak, postoje dve velike zamerke koje ne možemo, a da ne uputimo momcima iz razvojne kuće Plain Concepts Corp: kontrole su u najbolju ruku diskutabilnog kvaliteta s obzirom na to da se više nego često dešava da igra jednostavno ne registruje levi klik miša, a startovanje multiplejer partije je „zanimljivo“ iskustvo samo po sebi pošto igra trenutno ne registruje igrače sem ako nemaju isti skup DLC-ova kao kreator partije. Svakako koliko god da su ovakvi propusti iritantni lako su rešivi i nadamo se da će biti rešeni narednom zakrpom.
Autor: Petar Vojinović