REVIEW: Ratchet & Clank

This review is also available in English – click here!

Nove generacije konzola su prisutne u našim domovima već neko vreme, a bilo je samo pitanje momenta kada će franšiza koja uskoro puni 15 godina, ugledati svetlost dana i na Playstation četvorci. Ratchet i Clank su konačno stigli i mora se priznati, izgledaju bolje nego ikad! Doduše, da izgledaju gore, ne bi valjalo nikako, ali nemajte brige –  momci  i devojke iz Insomniac Gamesa su vredno radili i pred nama  je prava punokrvna triple  A svemirska avantura!

Izlazak igre je tempiran tako da će se, paralelno sa njom, u bioskopima pojaviti i prvi animirani Ratchet and Clank film, pa će fanovi igre imati razloga za duplo zadovoljstvo. Film nismo još naravno imali prilike da pogledamo, ali ako se po jutru dan poznaje, ili u ovom slučaju ako se po igri film poznaje, ne vidimo nijedan razlog da ga ne stavite u vašu watchlistu. Čak iako niste poznavalac lika i dela Rečeta i Klenka, ovo je savršena prilika da ih upoznate, jer su i film i igra urađeni kao origin story, priča pre svih priča. Dakle, imaćemo priliku da vidimo kako je ovaj simpatični dvojac uopšte i nastao.

Ratchet & Clank™_20160424022136

Onaj prvi utisak kada pokrenete igru će nesumnjivo biti pozitivan, jer će vas njen audio-vizelni prikaz prebaciti u jedan od najlepših svetova koji ste ikada imali prilike da vidite u video igrama. Bogatstvo prelepo ukomponovanih boja, fenomenalne cutscene koje odaju utisak animiranog filma (hint: jesu iz filma), u kombinaciji sa glasovnom glumom likova i muzikom koja prati sve to – sve je uklopljeno baš kako treba i urađeno do granice samog savršenstva. Humor takođe postoji,  ali se ne zasniva na nekim super duhovitim dijalozima već je prisutan više u nekom simpatično smešnom obliku.
Ratchet & Clank™_20160424151346
Kada se prebacite u kožu Rečeta, malenog Lombaxa (koji je neka kombinacija lisice i mačke), igra će vas veoma brzo i lako ubaciti u mehaniku gameplaya. Vremenom će naravno i sam Rečet otključavati neke svoje nove mogućnosti, ali ne kao skillove, već kao dodatnu opremu za njega. Onaj najbitniji deo opreme, robotić Clank, će vam se pridružiti veoma brzo i uskoro ćete zajedno krenuti u – pa šta drugo – nego u spasavanje galaksije. Malo li je?
Ratchet & Clank™_20160424153323
Dakle, vaš Lombax će se uputiti iz svoje mehaničarske radionce sa jednim francuskim ključem, a do samog kraja će biti opremljen sa toliko opreme i oružja da nećete znati gde ćete pre sa njma. Gravitacione čizme, džetpek, hoverboard i mnogo toga još, a na to sve i arsenal naoružanja na kome bi mu skoro svaki FPS heroj pozavideo.
Što se samog oružja tiče, njihov dizajn, količina i orginalnost je opet na vrhunskom nivou. Da li ćete se držati bacača plamena, ili ćete u borbi bacati disko kugle zbog kojih će vaši neprijatelji plesati a vi ih nakon toga pretvoriti u ovce pomoću sheepinatora – to je totalno na vama.  Uvek ćete imati neki novi vid uništavanja horde protivnika koje vas čekaju.
Ratchet & Clank™_20160424021408
Kad već rekosmo horda neprijatelja, ajde da pojasnimo to. Dakle bukvalno horde neprijatelja. Na početnim nivoima to i nije baš tako, ali kako budete napredovali kroz igru, shvatićete da su sve brojniji i da su postali dosta jači. To je naravno ok, jer praktično svaka igra postaje teža kako odmičete, ali to dovodi do jedne druge stvari. Količina opšteg haosa na ekranu će biti toliko velika, da u nekim trenucima nećete imati pojma šta se dešava. Otprilke, vi ćete pucati, vaši saborci će pucati, neprijatelji će pucati, neki će se zaletati na vas, kutije će eksplodirati, šrafovi koji padaju će leteti ka vama. Praktično će to izgledati kao jedan opšti krkljanac i metež.
Ratchet & Clank™_20160424160213
Šta više, igra sigurno ne treba da se uzme olako. Čovek bi očekivao da jedna prvashodno dečija igra bude malo opuštenija, ali to stvarno ovde nije slučaj. Neke deonice a i boss fightove ćete ponoviti i po više puta, dok ne ukačite šta se dešava i gde treba i šta treba da radite. I da, da ne bi bio neprimetan sidekick, nivoi u kojima vodite Clanka su logičke prirode. Ti nivoi opasno umeju da uposle moždane ćelije, opet, pogotovo tamo negde pri kraju igre. Naravno, nisu to nerešive stvari, ali ako su deca ipak ciljna publika, mišljenja smo da će za neke zagonetke roditelji morati da priskoče u pomoć. Evenutalno ako su danas klinci postali super pametni, a da mi toga nismo ni svesni.
Ratchet & Clank™_20160424020335
Kako budete posećivali planete, skoro na svakoj ćete imati prilku da vidite i pokupite nešto novo. Same planete su vizelno drugačije jedna od druge, tako da ćete proći kroz pustinju, sneg, lavu, rajsko ostrvo, megalopolis, svemirsku stanicu.  Možda bi tu mogli da se osvrnemo na jednu zamerku vezanu za arhitekturu levela. Dakle, dizajn je sasvim u redu, ali ono što može da dosta zasmeta je što su planete, tj. nivoi, veoma linearni, i nekog većeg istraživanja nema. Put uglavnom vodi u jednom smeru, a kada završite misiju, pravac nazad na brod. Naravno, postoje izuzeci, ali neki generalni utisak je da je  prosto prava šteta što developeri nisu malo više otvorili taj svet i dali nam malo više slobode u istraživanju.
RCPS4_1_met_train.0
U toku samog istraživanja, skupljaćete kartice, koje, kada skupite 3 iz istog seta daju simpatične beneficije. Na primer, više šrafova za upgrade oružja, bolji drop rate samih kartica i slično. Realno, kartice su više tu kao omaž starim igrama, i na njima ćete videti razne likove i razne gedžete iz starijih igara i malo će vas igra udarati na nostalgiju u tim momentima.
Ratchet & Clank™_20160425032556
Ceo ovaj prelepi simpatični, doduše ponekad linearni i haotični svet, ima sasvim dovoljno razloga da ga preporučimo. Ipak su to Ratchet i Clank, a vi ste možda odrasli sa njima i svakako vrede da se odigraju. A opet i da ih ne znate od ranije, svakako im treba dati šansu. Smatramo da su je sa ovom igrom sasvim zaslužili i da će opravdati poverenje koje im budete ukazali. Jedini preduslov je da znate da se iksljučite i uživite u svemirsku avanturu u kojoj glavnu reč vode jedan simpatični lombax i njegov drugar robotić.

Autor: Vladimir Pantelić

Ratchet & Clank

8.5