Novi Doom nas je sve prijatno iznenadio odličnom kampanjom i povratku korenima FPS žanra. Svaka igra koja je imala kritički i komercijalni uspeh mora da ima neku vrstu konkurencije koja želi parče tog kolača. Hard Reset je taj kolač već jeo a sad je došao po repete.
Poljski studio Flying Wild Hog je 2011. godine pustio u etar igru u žanru koji nije bio toliko popularan ali se već krčkala želja među igračima za povratak klasičnih FPSova. Hard Reset je impresionirao svojom naprednom grafikom i inovativnom sistemu oružja ali je kritikovan zbog relativno kratke kampanje i nezahvalne težine. Hard Reset je ubrzo bio zaboravljen i postao je još jedna od onih „E, da li se sećaš one pucačine, kako se zvaše“ igara koja se ponekad provuče kroz razgovor. Na njihovu sreću, novi Doom je otvorio vrata nostalgije i pustio Hard Reset Redux da proviri i proveri da li može da se takmiči sa gigantom.
Na prvo pokretanje remake-a, netrenirano oko neće primetiti razliku u grafici, štaviše, par izvora tvrdi da je na nekim mestima grafika i lošija od originala. Osvetljenje je manje naglašeno nego u originalu, ali možda su to namerno uradili da bi naglasili distopijsku noire atmosferu gde jedino osvetljenje imate od neonskih reklama, slabih uličnih lampi i eksplozija koje vi tako efektivno pravite.
Priča ima dobru ideju i uzima inspiraciju direktno iz dela Philip K. Dick-a i filmske adaptacije Blade Runner njegove knjige „Da li Androidi Sanjaju Električne Ovce“. Naime, roboti su se pobunili i rešili su da unište poslednje utočište čovečanstva a vi ste agent jedne od korporacija i na vama je da raznesete što više tih robota i spasite čovečanstvo. Klasika. Priča skoro ne postoji tokom misija, a sva radnja je objašnjena kroz animirane stripove između misija. Iako glasove pozajmljuju poznati glumci gaming industrije, gluma zvuči traljavo i nezainteresovano. Šteta što priča nije jača jer su imali dobru ideju ali jako lošu realizaciju.
Ono što izdvaja ovaj FPS od drugih je inovativno korišćenje oružja. Imate ih samo dva. Ne da možete da nosite dva u datom trenutku, nego bukvalno dva oružja. Sigurno se pitate sada zašto je ovo inovativno i da li je zabavno to što imate samo dva oružja. Oba oružja mogu da se modifikuju jednostavnim upgrade sistemom i da ih potpuno transformišete u letu u oružje koje drugačije funkcioniše i ima potpuno drugačiju ulogu u razaranju odbeglih robota. Prvo oružje je balističko i krećete sa mitraljezom dok je drugo zasnovano na plazmi i struji. Modove možete da menjate u letu, kao i sama oružja, tako da ćete imati pregršt arsenala za vaš pohod na odbegle tostere. Redux verzija dodaje i treće oružje, a to je električna katana koja nije nešto specijalno inovativna ali pruža dodatnu opciju i ume da bude zabavna kad želite da se pravite važni.
Pošto je Hard Reset klasični shooter, nemate zdravlje koje se regeneriše već morate da nalazite pickup-e po mapi za zdravlje i štit. Ova mehanika zahteva od igrača da se stalno kreće, izbegava direktne napade i da kontroliše arenu u kojoj se trenutno nalazi kako bi balansirao odnos metaka, zdravlja i štita. Dobri stari Quake/Doom pristup. Original je ovu premisu shvatio preozbiljno pa je težina bila užasna, ali srećom Redux je poradio na tome tako da je igra dobro izbalansirana na svim nivoima težine. Dodatna pomoć, preko potrebna, igračima je brzi skok u stranu koji vam pomaže da izbegavate robote koji se zaleću na vas, a ima ih podosta.
Igra je izašla originalno za PC a Redux verzija izlazi za sve nove generacije konzola i za PC. Ljudi koji već poseduju original a žele da imaju i Redux verziju, mogu je nabaviti na Steam-u i imaju ogroman popust od 90%. Ako ste igrali originalnu verziju, nećete puno toga dobiti iz Hard Reset Redux a ako želite da „počešete taj classic shooter svrab“ onda vas Hard Reset Redux neće razočarati.
Autor: Igor Totić