Svi znamo Call of Duty kao ratni serijal. Preciznije, kao serijal u kome pucate na druge ljude koji pokušavaju vas da upucaju. Ali, u jednom trenutku svog postojanja, CoD je mogao da puške i bacače raketa zameni mačevima i štitovima.
Call of Duty: Roman Wars je bio prototip igre na kojoj je radio studio Vicarious Visions. Igra je, ukoliko to iz naslova nije bilo očigledno, bila smeštena u period vladavine Rimskog carstva. Roman Wars prototip je koristio Unreal engine umesto Quake 3 na kome se ceo Call of Duty serijal zasniva i kameru je postavljala iza leđa lika koga bi igrač vodio, bilo da je to rimski vojnik, neki oficir ili čak Julije Cezar lično. Postojale su sekvence i sa pogledom iz prvog lica, jahanje i borbe na konjima, čak i čitave opsade.
Ipak, Activisionu se nije svidela ova ideja za malo drugačiji pravac u kom bi išao Call of Duty. Valjda zato ove godine pucamo u svemiru umesto da mašemo mačevima u drevnom Rimu. Mala ironija je u izjavi Activisiona da bi se ovom igrom zatrpavalo tržište Call of Duty igrama. Studio je i dalje pokušavao da svoju ideju ponudi velikim izdavačima među kojima je i Ubisoft, a na kraju je ostao samo video o tome kakva je ova igra mogla biti.