Izuzev nekoliko specifičnosti povezanih sa američkim i evropskim, da ne kažemo nemačkim podnebljem, E3 i GamesCom dele velike sličnosti. Upravo iz tog razloga prošlogodišnji GamesCom verovatno je bio jedan od najslabijih. Održavao se početkom avgusta, E3 je bio pomeren jednu nedelju napred tako da članovima igračke industrije nije ostalo puno vremena za novotarije. Verovatno zbog toga je i GamesCom 2017 pomeren za još dalje nego što je GamesCom 2016 – održaće se poslednje nedelje avgusta i počinje u utorak, kako bi se biznis dani završili već u četvrtak a ne u petak. Naravno, deo sajma za redovne posetioce traje kao i uvek do nedelje.
No, da ne trčimo pred rudu, vodeći gaming događaj Evrope i ovoga puta doveo je stare znance – Nintendo, Sony i Microsoft u domenu konzola, EA, Activision, Blizzard, 2K Games, Square Enix, Wargaming, Ubisoft u domenu izadavaštva, veliki broj srednjih i manjih studija i pregršt “hardveraša”. Ono što je specifično i sada već simptomatično jeste da je posle Microsofta i Sonija i EA odlučio da uopšte ne održi svoju konferenciju za štampu odnosno media briefing baš kao ni Ubisoft i drugi na koje smo navikli. Ne računajući nekoliko manjih događaja koji su prethodili sajmu, može se reći da GamesCom počinje baš kada i press dan – 17.08. a ne dan pa čak i dva pre toga (nekada i tri), uvodnim brifinzima velikih izdavača i proizvođača. Razlog tome treba tražiti u činjenici da je ne samo većina stvari najavljena na E3, već se ekskluzivne informacije jako teško mogu sačuvati od novinara u današnje vreme, pa je većina stvari koja biva najavljena na pomenutim konferencijama odavno poznata.
Globalni utisak je da je sajam “tu gde je” već nekoliko godina unazad i da na tom polju nema puno noviteta. Sony dominira halom sa svoje strane, Blizzard i EA takođe, kao i 2K Games i Ubisoft. Wargaming ih prati u stopu i jedno manje iznenađenje je donekle skromniji Xbox štand. Nintendo je na svojoj standardnoj poziciji pored Square Enixa i pored njih ESL arena koja već godinama biva centar eSports dešavanja na sajmu.
Dishonored 2 i Prey glavni su aduti u ovom trenutku u Bethesdi, jer se o drugim igrama ne zna puno niti se ima šta prikazati. Iz tog razloga ne čudi da se ovim naslovima pridaje najviše pažnje. Dishonored donosi sličan demo kao sa E3 i veoma malo novih elemenata izuzev jednog dela novog nivoa i protivnika. Sa druge strane, Prey je znatiželjnicima doneo ipak nešto više – prvi gameplay.
Čini se da je Arkane dosta vremena proveo uz Dead Space jer ovaj naslov neobično podseća na pomenuti. Nalazite se na Talos svemirskoj stanici, naizgled sami, protiv horde vanzemaljaca. Doduše, ovde oni nisu baš toliko strašni kao u Dead Space, ali nisu ni daleko. Novitet je da mogu da preuzmu oblik bilo kojeg predmeta u okruženju, pa da se tako zamaskiraju u kantu za đubre ili šolju za kafu, a slično ćete moći da uradite i vi, kada to izučite. Možete i koristiti telekinezu, stvaranje vakuma, naobična oružja poput lansera lepka koji lepi protivnike, zapušava rupe ali i stvara “most” između dva naizgled nespojiva dela terena.
RPG elementi donose unapređenja karaktera u svakom pogledu a verovatno ćete najpre posegnuti za poboljšanjima u smislu izučavanja novih vanzemaljskih tehnologija. Tu leži i “koska” jer što više eksperimentišete u tom domenu to će vas lakše detektovati protivnici jer šaljete “vanzemaljsku energiju”. Bilo kako bilo, Prey na papiru deluje zanimljivo ali nismo sigurni za praksu jer se čini da je Arkane za sada imao jako dobru ideju i zanimljiv koncept, ali da nisu uspeli najbolje da ga prenesu na ekrane računara. Protivnici su mračni i teško uočljivi, ali to ne deluje kao “feature” već kao “bug”, mehanika je klimava i deluje da će sloboda kretanja koju obećavaju ipak biti ograničena.
Little Nightmare iz Bandai Namco je upravo onaj naslov koji je bio neophodan Bandaiju da se izvuče iz dobro poznatih igara koje od njih očekujemo – Dark Souls i gomila anime. Da, kao što ste i predpostavili, nije Bandai taj koji se dosetio ovog naslova već Tarsier Games, švedski studio, što će objasniti atmosferu i grafiku u igri. A u njoj ste u ulozi male devojčice u žutoj kabanici koja pokušava da pobegne iz mračnog sveta u kojoj joj likovi oko nje ne žele dobro – ili makar vi tako mislite. Ideja dizajnera je da se kroz Little Nightmare prožive noćne more iz detinjstva, a koliko samim tim ima istine u onome što proživljavate, ostaje da se vidi. Iako je ton igre mračan i odiše hororom, baš kao u na primer crtanom filmu Coraline, priča nosi i dožu humora i vedre atmosfere. U kratkom demou koji smo isprobali videli smo kombinaciju avanture, šunjalice i arkade uz veoma karakterističan grafički model, a kako će sve ispasti u finalnoj verziji, videćemo kroz koji mesec.
Gwent nije puno uznapredovao u odnosu na E3, pa je čak i demo potpuno identičan, te vas pozivamo da pročitate naše utiske o ovoj igri sa E3 sajma.
Eichenwalde, nemački zamak, nova je payload mapa u Overwatchu koja je, slučajno ili ne, najavljena upravo u nemačkom gradu Kelnu tokom GamesComa. A mi smo imali prilike da je isprobamo. Najviše vizuelno podseća na neke od Warcraft gradova i sama tematika drveta i kamena daće vam takvu asocijaciju. Zamak se nalazi nadomak Štutgarta a payload je zapravo drveni jarac kojim napadački tim pokušava da sruši zamak, dok ga odbrana, naravno, brani. Mapa će biti live već do septembra, a mi ćemo vam uskoro prikazati demo gameplay koji smo snimili na sajmu. Do tada pogledajte novi kratki film koji za glavnog junaka uzima Bastiona.
Mašine Rata stigle su u Heroes of the Storm. Ili, bolje rečeno, StarCraft je stigao u Heroes of the Storm. Ovim je i zvanično obeležen kraj Diablo teme HotSa i okrećemo se svemu onome što SC univerzum ima da ponudi. Braxis Holdout i Warhead Junction. Iako u teoriji deluju drugačije, u praksi su u pitanju tipične control point mape sa pomalo izmenjenom mehanikom. Pored novih skinova i mountova u igru stižu i dva nova heroja. Alarak, assassin iz Starcraft sveta i … Zarya, warrior iz Overwatcha!
CliffB već neko vreme govori kako će Lawbreakers biti FPS koji su igrači želeli da vide dugi niz godina i mi smo iznova morali da ga isprobamo. Neobično, jako malo interesovanje vladalo je za ovim naslovom, ali moramo reći da je to možda i neopravdano. Isprobali smo sve četiri nove klase koje Lawbreakers donosi na GamesCom gde se nalaze tipičn napadač, tenk, stealth i hibrid i pored činjenice da igra poseduje klasni sistem i oružje u skladu sa tim, ostatak osećaja igranja dosta je dobar i najviše podseća, što je i logično – na Unreal Tournament. Za razliku od njega, na mapi se ne može “pokupiti” zdravlje, već se ono nalazi na unapred određenim lokacijama koje vas leče u periodu od nekoliko sekundi.
Želja dizajnera bila je da učine igru brzom i pomalo “vertikalnom” pa skoro sve klase imaju neki vid letenja ili jako visokog i dugačkog skakanja, putem kojeg možete brzo da pobegnete ili da se brzo vratite u borbu. Deo koji nam pomalo smeta je što skoro svako oružje poseduje alternativni vid paljbe koji najčešće deluje beskorisno a uz to svaki od likova ima i tri specijalna udarca koji takođe imaju upitnu vrednost. No pored toga gameplay i osećaj igranja zaslužuje pohvale i nadamo se da će Lawbreakers dobiti šansu igrača.
Prva vest za Injustice sa Gamescoma je najava Harley Quinn i Deadshota kao igrivih likova, iako je na samom demou bila igriva samo Harley. Ono što će nastavak veoma razlikovati od prethodnog, pored mnogo većih arena i interaktivnosti sa njima, je potpuno novi Gear sistem. Iako je Mortal Kombat X imao nešto slično sa tri seta koji su likovima menjali izgled i sposobnosti, Injustice 2 će to dovesti na potpuno novi nivo. Nivo na kom ce svaki lik imati ogroman broj varijacija koje će kako veoma drastično menjati njihov izgled i dodavati razne bonuse koji će vam pomagati u specifičnom stilu igranja. Opremu ćete dobijati nakon svake borbe, nevezano da li ste pobedili ili izgubili i takođe će biti nasumična kako u kvalitetu tako i za kog lika će biti. Tako da možda nikad nećete igrati protiv istog SuperMana ili Wonder Woman online.