O igri Columnae: A past under construction smo u poslednje vreme često pisali. Ambiciozni projekat malog studija Moonburnt, ova point & click avantura će u svom punom izdanju omogućavati potpuno nelinearni prolaz kroz priču. Takođe je i prva srpska igra koja je uspešno sakupila potrebna sredstva za dalji razvoj putem platforme Kickstarter. Iskoristili smo ovaj povod da popričamo sa Moonburnt Studiom o njihovom prvom Kickstarter iskustvu i kako je tako kada tročlani tim razvija igru u Srbiji.
Pozdrav društvo, možete li ukratko predstaviti tim koji stoji iza Moonburnt Studio?
Zdravo, mi smo Jelena Miletić, Jovan Vesić i Bojan Brankov. Družimo se već preko deset godina, pre tri godine smo počeli da radimo kao Moonburnt Studio (sa Ivanom Selimbegovićem), a u trenutnom sastavu radimo poslednjih godinu i po dana. Studio je nastao u Beogradu, kada smo svi u njemu i živeli, međutim trenutno živimo u tri grada (Zrenjanin, Beograd, Novi Sad), radimo od kuće i komuniciramo uglavnom preko interneta.
Kako ste došli na ideju da se okupite i sa kojom vizijom? Da li je Columnae bila ideja od samog starta ili ste radili na nečemu drugom?
Okupili smo se sa idejom da napravimo manju igru tokom mesec dana na umetničkoj rezidenciji Multimadeira 2013. godine. Ideja je polako rasla i ono što smo tada započeli transformisalo se polako u ono što su Columnae danas.
Kickstarter je sve “problematičniji” način prikupljanja novca za razvoj igre, zbog dobro poznatih razloga. Ipak, odlučili ste se za isti. Zbog čega?
Kickstarter je jedna od opcija za prikupljanje sredstava koju smo razmatrali od samog početka pored klasičnijih dogovora sa izdavačima i investitorima. U potencijalnim partnerima tražili smo nekoga ko bi nam dopustio da samostalno ostvarimo našu viziju i zadržimo autorska prava nad igrom, ali prilikom potrage za njima nismo uspeli da sklopimo zadovoljavajuć dogovor ni sa kim, a vreme i lična ušteđevina su isticali. Kickstarter smo tako pokrenuli u “poslednjem trenutku”, nakon koga bismo (da Kickstarter kampanja nije uspela) verovatno morali da u najmanju ruku napravimo ozbiljnu pauzu u radu na projektu kao i potencijalnu reviziju cele igre.
Koji su glavni problemi sa kojim se susrećete kao developeri video igre iz Srbije?
Osim formalne nemogućnosti za pokretanjem Kickstarter kampanje direktno iz Srbije, za sad nemamo konkretne primere problema specifičnih za Srbiju (osim uobičajenih žalbi na tešku poziciju kreativne industrije i malih preduzetnika).
Columnae deluje dosta zanimljivo, vizuelno i po pitanju radnje i priče. Kako je nastala ideja za ovaj svet i koji drugi naslovi su vam bili inspiracija?
Ne bismo izdvojili ni jedan pojedinačan naslov kao inspiraciju, što nikako ne znači da smatramo da su COLUMNAE nešto “sasvim novo”, već samo da svoju sadržinu crpe iz celokupnog našeg iskustva. Osnovna forma rešavanja zagonetki svakako pre svega vuče svoje korene iz klasičnih LucasArts avantura Rona Gilberta i Tima Schafera, ali je ona u međuvremenu toliko puta i na razne načine korišćena da možda pre možemo govoriti o jednoj “školi” nego o direktnoj inspiraciji. Što se sveta tiče on se oslanja na razne postapokaliptične, distopijske i steampunk knjige, filmove i igre kojima smo bili izloženi ali takođe i na lično iskustvo iz savremenog života. Grafiku često upoređuju sa kratkim filmom The Mysterious Explorations of Jasper Morello koji (iako smo saznali za njega tek nakon što je stil igre bio finaliziran) i sami često navodimo kao zgodnu referencu u opisu izgleda igre.
Kickstarter kampanja za Columnae se uspešno završila. Kakvi vam planovi za naredni period?
Na Kickstarteru smo ukupno skupili 41807€ od traženih 40000€ uz velikodušnu pomoć 1039 backera. Sa razvojem igre nastavljamo odmah, a okvirni plan je završena interna alfa verzija na proleće 2017, beta (koja će biti dostupna nekim backerima) na jesen 2017, a COLUMNAE planiramo da objavimo početkom 2018.
Imajući u vidu da se na KS pojavljuje (verovatno) preveliki broj igara kao i da je Steam Greenlight “zatrpan” novim naslovima, zbog čega mislite da baš vi imate igru koja će biti naredni indie hit?
Bićemo zadovoljni ukoliko uspemo da završimo igru na vreme uz sakupljeni budžet i ukoliko naši fanovi budu zadovoljni njome.
Tri omiljene igre po vašem izboru ikada?
Civilization, Grim Fandango, Fallout
Tri igre od kojih ste očekivali puno ali su razočarale?
Teško pitanje.
Koje biste pitanje želeli da smo vam postavili a nismo?
“Da li ste zainteresovani za dodatnu investiciju u vašu igru koju smo u prilici da vam ponudimo?”
Demo verziju Columnae isprobajte putem ovog linka.