Nedavno smo imali priliku da zaigramo Ubisoftovu simulaciju utabavanja šlemova i kršenja mačeva, poznatiju kao For Honor, van sajmova, u pravom online okruženju u vidu alpha verzije.
Kratka rekapitulacija, ako prvi put čujete za igru – For Honor je multiplayer borilačka igra u kojoj su sukobljeni Vikinzi, samuraji i vitezovi zbog… nečega. Iskreno, iako se uvodni sinematik iz petnih žila trudio da ispriča naivnu priču o nekakvom drevnom ratu koji je podelio svet, zaista jedino što bi trebalo da vas zanima je da kao jedna od ove tri strane možete da vitlate mačevima, sekirama i buzdovanima dok vaš protivnik ne poljubi pod. Navodno bi trebalo da u punom izdanju postoji i neka vrsta kampanje koja će ovo malo bolje da objasni, a ono što je bilo dostupno u alfi je samo multiplayer.
I tu smo već došli do jednog blagog razočarenja. Naime, ovo nije bukvalno rat tri zaraćene strane jer na mapama nisu tri tima već dva i u timu mogu da budu likovi iz bilo koje frakcije. Bukvalno možete kao samuraj da se borite rame uz rame sa vitezom na mapi smeštenoj u vikinško utvrđenje. Blasfemija, trejleri su nas lagali, kraj sveta je blizu!
Kada nam se sleglo ovo razočarenje i potopila nada da je Ubisoft konačno povukao hrabri potez i napravio trostrani multiplayer, bacili smo se na učenje malo zbunjujućeg ali ne naročito kompleksnog sistema borbe. Pritiskom na dugme zauzimate borbeni stav kada automatski nišanite najbližeg protivničkog igrača i otvaraju vam se mogućnosti da pomerate oružje u levi, desni ili gornji blok kako biste se spremili za napad. Isto tako i zadajete udarce koji mogu da budu brzi i slabi ili jaki i (pre)spori. I to je manje-više to, sa još par poteza za izbegavanje ili stunlockovanje protivnika, For Honor ne nudi naročito kompleksan sistem i jedino što će vam stajati na putu je vreme dok prokljuvite animacije svih likova.
Neku dubinu ovaj sistem dobija činjenicom da klase donose određene razlike u načinu na koji ćete se boriti. Tako vikinški Raider ima mogućnost da pokupi protivnika i tresne ga o pod, Berserker ima brze napade manjeg dometa, a Orochi može pravovremenim blokom odbije protivnika i da sebi prostor za kontranapad. I pored toga, već pred kraj alpha vikenda smo počeli ozbiljno da se dosađujemo jer neke naročite raznovrsti barem za sada nema. Od modova su tu čisti 1v1 i 2v2 deathmatch i Dominion za 8 igrača koji je klasično zauzimanje kontrolnih tačaka. Ovaj mod je i jedini u kome pored igrača postoje drugi likovi kojima upravlja AI i služe kao topovsko meso.
Tokom same borbe vaš lik skuplja iskustvo i otključava svoje dodatne sposobnosti, od postavljanja dimne zavese do podizanja morala i lečenja saboraca. Ubisoft će morati poprilično da poradi na ovom podsistemu jer se iskustvo presporo skuplja i bukvalno nijednom nismo stigli da pre kraja meča aktiviramo najjaču sposobnost jer se sve prebrzo završi. Takođe je i balans veliki problem, sa Raiderom kao najčešće biranim likom zbog mogućnosti da baca protivnike sa litice i trenutno ih ubija, a i njegova ogromna sekira ima popriličan domet. Tome dodatno doprinosi experience sistem kojim otključavate novu kozmetiku za likove, ali i opremu koja je jednostavno bolja od početne. Poput Call of Duty igara, For Honor će biti problematičan igračima koji nekoliko meseci kasnije nabave igru jer će imati slabiju opremu i bivati pregaženi.
Dolazimo na kraju do one ključne tačke – cene ovog zadovoljstva. For Honor se prodaje kao AAA igra od 60 evra, sa sezonskom propusnicom nepoznatog sadržaja koja podiže cenu na 90 evra. A tu je i očigledno mesto na koje će najverovatnije leći mikrotransakcije. Naime, pobedama u mečevima i izvršavanjem sporednih zadataka dobijate određen broj novčića koje možete trošiti na doterivanje likova. Caka je u tome šte se kozmetički i gameplay dodaci kupuju u vidu paketića iznenađenja koji vam garantuju jedan solidan predmet dok ostatak može da bude čisto smeće ili duplikati. Iskustvo nas uči da će upravo ovo biti način da se od igrača konstantno uzima novac nakon izlaska igre.
Dakle, da li For Honor deluje zabavno? Da, ali ne ako ga igrate potpuno hardcore, već povremeno i u sesijama od nekoliko mečeva. Da li vredi novca koji Ubisoft traži za njega? Po onome što smo videli – nipošto. Posle alpha vikenda ostali smo sa osećajem da će For Honor završiti kao prvi Titanfall, igra koja po izlasku nije imala dovoljno sadržaja da ponudi igračima i da će izgubiti publiku posle svega par meseci ili čim se pojavi nešto zanimljivije.